Gå til innhold

Singstar: for høyt volum på mikrofonene


Anbefalte innlegg

Hadde fått singstar på PS3 til jul, og på nyttårsaften skulle dette testes ut. Etter hvert som festen tok til ble singstar startet opp. Foruten et ganske begrenset utvalg på singstore, ble opplevelsen skjemmet av ALT for høyt volum på mikrofonene. Selvfølgelig ble volumet skrudd helt ned, men dette hjalp omtrent ingenting. Har hatt de fleste singgstar-versjonene på PS2, og dette var aldri et problem her. Det ble i alle fall betraktelig lavere deltagelse da de fleste ville høre seg selv så lite som mulig når de sang (og dette lot seg ikke gjøre i PS3 versjonen).

 

Noen som har hatt samme problem. Tips? Kan det komme oppdateringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet dette selv på nyttårsaften og tenkte ikke over dette i det hele tatt. Har ikke hatt PS2 selv, men har testet det hos andre. Merket ikke noen forskjell egentlig. Ellers var det ganske morro å se på alle videoene folk har lagt ut av seg selv - selv om jeg ikke fant noen andre norske brukere.... Burde vært mulig å filtrere brukere på land. Stort sett alle jeg så var fra UK...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Greit, Jeg har samme problem som startern av topic. Forskjellen er at problemet først kom når ny tv ble kjøpt inn.

 

Jeg vet ikke hvorfor, men (u)lyden oppsto når vi gikk fra tjokktv til LCS. Den får et lite delay fra vi synger til mikrofonen til lyden kommer ut av tv. Jeg vet at mange LCD har denne forsinkelsen og at poengene kan justeres etter denne forsyvningen, men vi vil ikke høre vår egen stemme i det hele tatt. Jeg trykker R2 og ser volumkontrollen gå helt ned, men vi hører fremdeles vår stemme som kommer forsinket etter musikkvideoen som spilles av. Den skal helt bort, vi vil ikke ha den. Vi vet at vi synger som et uvær, ikke gni det inn.

 

Skal senere koble opp mot tjokktven for å høre etter om lyden faktisk var der, bare umerkelig.

 

Uansett, spørsmål er; Hvordan fjerne vårt eget ekko helt fra tvhøytalerene på singstar PS3?

 

PS: Det er ikke HDMI kablene som bringer flere kanaler. Prøvd med opprinnelig SD kabel på LCD og lyden er der fremdeles.

PPS: Justert litt i accessories settings for å se om de hadde noe med saken å gjøre. Kamera og mikrofoner er koblet til. Tilsynlatene uten skyld men ikke sikkert.

PPPS: Singstar ble nylig oppdatert til v2.10. Ingen nye instilliger som tillater å løse problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...