Gå til innhold

DruidPriestRogue som 3vs3, kan det funke?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, siden jeg sitter og venter på å få tilbake min druid og har mildt sagt lite å gjøre så har jeg en liten idè her.

Litt for å starte: RogueMagePriest er kjent som den kanskje beste comboen i 3vs3 idag. Masse CC med blind, stun, freeze, fear og polymorph pluss masse dps fra roguen og magen. Men det er svakheter ved denne komboen og. Priesten er den som holder sammen teamet med dispels og heals og hvis priesten går oom er det game over passe fort.

Priesten kan forhindre 2 av 3 manadrains, men er svak når det kommer til huntere.

Har sett på Deep idag. Han er en moonkin/resto druid som gjør det svært bra i 2vs2 med en rogue.

Her er en talentspecc (som jeg satte opp) 34/0/27 som jeg satte opp for moonkin/resto.

Med en sånn specc kan man fortsatt heale effektivt samtidig som man har cappa spellhit og 100% interrupt beskyttelse mens man caster cyclone.

Sånn som jeg tenker det så må RoguePriestDruid da være en jævlig bra combo.

Druiden (Geara for 1900+ healing som igjenn gir rundt 750 spelldmg):

- Manaeffektive hots der lifebloom er "udispellbar" samt at resten har 30% dispel resistance.

- God CC, cyclone og roots, begge er 100% uinterruptbare mens de castes. Cappa spellhit så ingen resists.

- Innervate

- Mulighet for å gå moonkin med feral våpen og regaine mye mana.

- Myye MP5

- Curse og poison fjerning

Roguen:

- God CC med stuns, poisons, blind og sap

- Duracell Dps

Priesten (disc ofc):

- Ekstremt god til "PvP-tanking"

- Gode heals (sårbar ovenfor dispels men kan vel specce 30%)

- Fear

- Shadowfiend

- Dispel av all magic

- Mana burns

- Power infusion

- Pain supression

Sånn som jeg ser det så har dette teamet mye potensial. Druiden kan selv velge rolle etter hva som trengs. Priesten mothindrer bursts mens druiden holder borte curses og poisons fra teamet sitt samtidig som roots og cyclone er helt forjævlig å ha med å gjøre i arena. Priesten igjenn holder borte magic dps.

Roguen bare fortsetter å dps'e til han dør, så sålenge druiden og priesten greier å holde ham oppe skulle det være enkelt.

Mot drain teams kommer druiden til å skinne, med mye manaregen og muligheten til å gå moonkin med feralvåpen og regaine mana (har hørt 3k pr min) så kommer det til å ta mye til for å få det andre teamet oom liksom. Mana Drain < Dispel, Viper sting < Abolish poison, Mana burn < Rogue.

Noen som har noe å si om denne komboen? Hva vil eventuelle "Anti teams" være?

Jeg har ikke prøvd den selv men skal prøve såsnart jeg får tilbake accounten og får skaffa rett gear til den.

Edit: Deep sin armory

Endret av storken
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217
Skrevet

"It seems like the character you are trying to view hasn't been active for a while. Since the Armory only tracks active characters, this character needs to have been active recently for detailed character data to show up."

Har vel ikke så mye å si akkurat det. Men ser ut som om du har tenkt mye på det, og tror vel at det kan funke veldig bra.

Skrevet
Hei, siden jeg sitter og venter på å få tilbake min druid og har mildt sagt lite å gjøre så har jeg en liten idè her.

Litt for å starte: RogueMagePriest er kjent som den kanskje beste comboen i 3vs3 idag. Masse CC med blind, stun, freeze, fear og polymorph pluss masse dps fra roguen og magen. Men det er svakheter ved denne komboen og. Priesten er den som holder sammen teamet med dispels og heals og hvis priesten går oom er det game over passe fort.

Priesten kan forhindre 2 av 3 manadrains, men er svak når det kommer til huntere.

Har sett på Deep idag. Han er en moonkin/resto druid som gjør det svært bra i 2vs2 med en rogue.

Her er en talentspecc (som jeg satte opp) 34/0/27 som jeg satte opp for moonkin/resto.

Med en sånn specc kan man fortsatt heale effektivt samtidig som man har cappa spellhit og 100% interrupt beskyttelse mens man caster cyclone.

Sånn som jeg tenker det så må RoguePriestDruid da være en jævlig bra combo.

Druiden (Geara for 1900+ healing som igjenn gir rundt 750 spelldmg):

- Manaeffektive hots der lifebloom er "udispellbar" samt at resten har 30% dispel resistance.

- God CC, cyclone og roots, begge er 100% uinterruptbare mens de castes. Cappa spellhit så ingen resists.

- Innervate

- Mulighet for å gå moonkin med feral våpen og regaine mye mana.

- Myye MP5

- Curse og poison fjerning

Roguen:

- God CC med stuns, poisons, blind og sap

- Duracell Dps

Priesten (disc ofc):

- Ekstremt god til "PvP-tanking"

- Gode heals (sårbar ovenfor dispels men kan vel specce 30%)

- Fear

- Shadowfiend

- Dispel av all magic

- Mana burns

- Power infusion

- Pain supression

Sånn som jeg ser det så har dette teamet mye potensial. Druiden kan selv velge rolle etter hva som trengs. Priesten mothindrer bursts mens druiden holder borte curses og poisons fra teamet sitt samtidig som roots og cyclone er helt forjævlig å ha med å gjøre i arena. Priesten igjenn holder borte magic dps.

Roguen bare fortsetter å dps'e til han dør, så sålenge druiden og priesten greier å holde ham oppe skulle det være enkelt.

Mot drain teams kommer druiden til å skinne, med mye manaregen og muligheten til å gå moonkin med feralvåpen og regaine mana (har hørt 3k pr min) så kommer det til å ta mye til for å få det andre teamet oom liksom. Mana Drain < Dispel, Viper sting < Abolish poison, Mana burn < Rogue.

Noen som har noe å si om denne komboen? Hva vil eventuelle "Anti teams" være?

Jeg har ikke prøvd den selv men skal prøve såsnart jeg får tilbake accounten og får skaffa rett gear til den.

Edit: Deep sin armory

Så egentlig som outlast teamet Druid, Warrior, Priest, bare litt svakere? :thumbdown:

Skrevet

Er vel en ok setup, og skal nok vært mulig å få en ganske solid rating med denne setupen, men når alt kommer til alt vil en Warrior istede for Roguen fungere en del bedre.

Skulle ikke være et problem å få 2k rating med denne setupen da, men alt kommer jo an på battlegroup og slik. Med en rogue er dere nok spesielt svake mot noen setups i forhold til om dere har en Warrior. En av de værste manglene er nok Hamstring. Selv om en rogue har Crippling er dette en proc og kan bli dispella av de fleste healer klassene i motsetting til hamstring. Blir derfor vanskelig å komme seg unna og drikke for healers.

Personlig spiller jeg i Paladin / Warrior / Hunter. Vi har møtt en slik setup med rogue, og hadde ikke spesielt store problemer, mens med en Warrior ble det vanskelig. Når er disse nummer 2 i battlegroupen, men uansett er det nok en bedre setup med Warrior.

Skrevet

Kan fungere dette jah, men bare lurer på en ting, 1900+ healing? Jeg har fult epic pve gear fra kara/tk/SSC med priesten min og har bare litt over 1700 unbuffed, i pvp gear + litt pve gear har jeg 1500+ healing, hvordan har du tenkt å få 1900+ healing, da må det gå hardt utover hp og resilience :S

Skrevet (endret)
Er vel en ok setup, og skal nok vært mulig å få en ganske solid rating med denne setupen, men når alt kommer til alt vil en Warrior istede for Roguen fungere en del bedre.

Skulle ikke være et problem å få 2k rating med denne setupen da, men alt kommer jo an på battlegroup og slik. Med en rogue er dere nok spesielt svake mot noen setups i forhold til om dere har en Warrior. En av de værste manglene er nok Hamstring. Selv om en rogue har Crippling er dette en proc og kan bli dispella av de fleste healer klassene i motsetting til hamstring. Blir derfor vanskelig å komme seg unna og drikke for healers.

Personlig spiller jeg i Paladin / Warrior / Hunter. Vi har møtt en slik setup med rogue, og hadde ikke spesielt store problemer, mens med en Warrior ble det vanskelig. Når er disse nummer 2 i battlegroupen, men uansett er det nok en bedre setup med Warrior.

Warrior høres bedre ut når jeg tenker meg om ja ;)

Hvis du er moonkin blir nok fort nuked eller bare CC'ed som bare det sånn at du ikke kan gjøre noe damage.

Nei, med 2 healere, så dør du ikke fort. Altså, jeg snakker ikke om crapgear her, snakker merci og oppover.

CC er for en druid det minste problem: Alle poisons kan dispelles, polymorph immunity og shifting fjerner "movement impairing effekts"

En 34/0/27 druid healer like bra som en 8/11/42 druid eller 11/11/39 druid grunnet dreamstate og lunar guidance.

Tingen med en sånn hybrid er ikke å gjøre en ting. Hvis damage trengs dpses det, hvis healing trengs heales det. Grunnen til å gå så dypt i balance er at du får med ting som 4% spellhit så du alltid kan cc'e folk uten at du får resist.

Kan fungere dette jah, men bare lurer på en ting, 1900+ healing? Jeg har fult epic pve gear fra kara/tk/SSC med priesten min og har bare litt over 1700 unbuffed, i pvp gear + litt pve gear har jeg 1500+ healing, hvordan har du tenkt å få 1900+ healing, da må det gå hardt utover hp og resilience :S

Druiders gear er fokusert på massiv +healing siden det scaler best med hots, kan egentlig ikke sammenligne priest og druid settene når det kommer til stats. Deep som jeg linka til har over 400 resilience, 10,8k hp og jeg tror det var 10k mana med 740 spelldamage fra healingen da. Med 3,8k armor hvis noen intereserer seg i det. Det blir vel rundt 15k i moonkin form, bare for å legge til det.

Og crit :/ Har vel ca. ingenting crit på healinggearet eller?

Crit fokuseres ikke på. Siden folk med over 400 resilience blir "crit immune" opp mot 11-13% pluss eventuelle talents så er det rett og slett ikke vits i å satse på crits, men å satse på høy +healing og damage.

Edit: Deep sin armory funker ikke xD, funka greit igår. Skal se om jeg finner en jeg kan sammenligne med ;)

Endret av storken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...