Gå til innhold

Canon 860 IS vs Canon 950 IS


Anbefalte innlegg

ok imorra eller i over imorra går jeg ut for og kjøpe ett kompaktkamera som jeg har tittet en del på.

det står mellom Canon 860 IS og Canon 950 IS.

 

og jeg vet virkelig ikke hvem av de jeg bør gå for, derfor håpet jeg på litt "for og imot" og litt "egenskaper, funksjoner o.s.v" for hvilket kamera folket mener jeg bør kjøpe. Derfor sier jeg det slik, viss noen får meg overbevist til og kjøpe ett av disse to kameraene, så skal jeg gjøre det og takke ved og legge ut bilder og video på internet, samt video anmeldelse av meg. :thumbup:

 

problemet er bare at jeg blir så blind på hva den ene har og hva jeg får mer og mer lyst på av den andre, så noen må hjelpe meg og legge kortene ned på bordet så jeg ser hva som vill gi meg mest mulig glede.

 

exempel, her om dagen så tittet jeg på Canon 950 is, den hadde scoret kjempehøyt i bilder o.s.v, og fått "anbefalt produkt" på masse sider med engelsk skriftligspråk på. Så finner jeg en nyere modell Canon 860 is, den hadde 3LCD, wide angle lens, og masse masse fine ting som jeg lett kunne like. Får lissom så lyst på 860 mens jeg ikke vet helt om 950 er bedre :(

 

så vær så snill noen og hjelp meg og ta det rette valget.

hadde satt stor pris på det.

 

Canon 950 is (Also Known As SD850)

canon_ixus_950_is.jpgcanon_ixus950is.jpg

 

Canon 860 is

860.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Fordi 860is har en zoom som begynner med 28mm. 950is sin zoom begynner på 35mm. Jeg mener man har mer bruk for en vidvinkel enn tele. Du får mer med på bildene. Dette hjelper med landskapsfotografering og hvis ting er nærme. 2687,- på Japanfoto for 860is mot 2395,- for 950is hos FotoVideo. Riktignok får du 12 mp på 950 is men jeg synes det er viktigere med vidvinkel. Godt kjøp!

Lenke til kommentar
Hei. Fordi 860is har en zoom som begynner med 28mm. 950is sin zoom begynner på 35mm. Jeg mener man har mer bruk for en vidvinkel enn tele. Du får mer med på bildene. Dette hjelper med landskapsfotografering og hvis ting er nærme. 2687,- på Japanfoto for 860is mot 2395,- for 950is hos FotoVideo. Riktignok får du 12 mp på 950 is men jeg synes det er viktigere med vidvinkel. Godt kjøp!
hallo. det har blitt sagt at den har uklare hjørner i bildene sine, noe som kan virke irriterende for noen. Jeg syntes ikke det var så veldig serlig men den tar jo bra bilder da

 

Canon 860IS

canon-ixus-860-is-colours-large.jpg

canon-ixus-860-is-outdoors-2-large.jpg

 

Canon 950IS

canon-ixus-950-is-colours-large.jpg

canon-ixus-950-is-outdoors-2-large.jpg

 

btw om man legger bildene ved siden av hverandre så tar 950 bilder med mere farger.

Endret av Plizket
Lenke til kommentar

Har såvidt tafset på 860 og ble overrasket over hastigheten på fokus og utløser, men har jeg et 3 år gammelt billig Samsung å sammeligne med da.

 

Hvis ikke 950 har vidvinkel er jo valget klart.

Tviler på at det store forskjeller i bildekvalitet på de to kameraene, så du får teste dem og se hvem du liker best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...