Gå til innhold

[Delvis løst] Problemer med Linksys WUSB54GSC Wireless kort i Slackware. Tips?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter med Linksys WUSB54GSC Wireless kortet mitt i Slackware enda. Jeg har nå sjekka litt på nett og jeg har funnet ut at det skal være mulig å få den opp å gå igjennom Ndiswrapper. Det er da dette jeg har prøvd på. Kjører Slackware 12.0 med standard kjerne. Det er testmaskina jeg driver å prøver på nå.

Jeg har fulgt litt guider og sånn på nett, men de er for Ubuntu, men det går vel for det samme.

Jeg ser for meg at kortet egentlig skal detekteres under oppstart?

Det var i alle fall det som jeg tror var tilfelle på den bærbare PC`en som jeg har (Som ikke er god nå), og med et gammelt Compaq trådløst nettverkskort som jeg har.

 

Jeg lurer på hvordan jeg skal få Linksys WUSB54GSC kortet mitt til å fungere i Slackware. Noen som vet?

For de av dere som ikke skulle skjønne det så er det et USB Trådløst nettverkskort det er snakk om :p

 

 

Håper noen vet noe.

 

 

 

Hilsen. wil.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter hverken på Slackware eller Linksys WUSB54GSC, men dine problemer bør kunne løses ved å følge en guide som denne:

 

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=516649

 

selv om scriptet over ikke virker for deg, så bør det gi ideer til hva du trenger å gjøre. For å kompilere drivere, trenger du gcc, make osv., samt Linux header filer installert.

 

For å sjekke om driver er installert: lsmod.

 

For å laste ny driver, se modprobe <driver>.

 

For å konfigurere driver, se iwconfig og ifconfig.

 

For å se tråløse nett, f.eks. iwlist eth1 scan.

Lenke til kommentar

Takk for hjælpa så langt.

Nå ser det ut som at jeg har kommet lengre her. I går (tror jeg det var), så prøvde jeg et Cnet CWP 854 PCI kort som jeg hadde i testmaskina. Dvs. den maskina jeg prøvde det på. Styra litt med Ndiswrapper og plutselig så dukka kortet opp, men jeg fikk ikke noen Ip adresse. står Local IP Unavailable, men ellers så ting ut til å være i orden. Så langt i alle fall. Så prøvde jeg senere å styre med Ndiswrapper og Linksys WUSB854GSC og Nidswrapper og plutselig så dukker også dette kortet opp. Men så står altså problemet der at den ikke får noen Ip adresse. Hvorfor jeg ikke får til det vet jeg sannelig ikke, men det ser ut som at jeg har kommet litt lengre i alle fall.

Har ikke tid til å se på det noe mer nå, så jeg får se om jeg kanskje ser på det senere i dag eller noe. Vet ikke enda.

 

Noen som har flere tips eller?

Lenke til kommentar

Hei igjen. Da er problemet delvis løst. Jeg kommer på nett og alt ser bra ut. Da jeg ikke har Slackware maskina stående på nå så ser jeg ikke hvilke drivere jeg måtte kopiere over, men jeg kopierte i alle fall noen drivere til /etc/ndiswrapper/WUSB54GSC. Så da gikk det tilslutt greit. Nå kommer imidlertdig det hvorfor jeg skriver delvis løst. Det er fordi at jeg vil at Kwifi (Eller hva det no heter det programmet), og ip adressen skal komme automatisk.

Nå starter jeg først Kwifi, så må jeg inn på noen instillinger. Configuration Editor (Hvis jeg ikke tar helt feil), også må jeg inni terminal. Logge inn som root og skrive dhclient. Første gangen/gangene i går så skrev dhclient eth0 og/eller wlan0 (Husker ikke helt nå). Men så fant jeg ut man kunne skrive dhclient bare i terminal som root også gjorde den det selv.

Jeg vil at dette skal gå automatisk. At den finner nettverket selv og at den får Ip adresse automatisk. Hvordan får jeg til dette?

 

 

Takk igjen for hjælpa.

 

 

 

Hilsen. wil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...