bungle89 Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Jeg har da det lukseriøse problemet at min datamaskin ikke vil skjønne at det er en maxtor mini touch 160gb(bærbar) jeg kobler til. Får beskjed om å finne drivere, sette inn cd eller søke på nettet etter det nødvendige. Kanskje er usb 2 et must? har ikke det, men 1.1 Har prøvd på andre maskiner, de gjenkjenner den med en gang, og er klar til bruk på noen sekunder. Noen som har opplevd noe lignende? Er det muligheter for å koble på den harddisken uten og forandre innmaten til maskinen?
woptidu Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Tror ikke du vil ha så mye nytte av disken under USB 1.1 mht. hastighet så jeg ville vurdert å finne en løsning så du får brukt den under USB 2 - f.eks koble den til en annen maskin i hjemmenettverket og aksessere den over nettverket som en delt resurs. fra wikipedia: * A Low Speed (1.1, 2.0) rate of 1.5 Mbit/s (187 kB/s) that is mostly used for Human Interface Devices (HID) such as keyboards, mice, and joysticks. * A Full Speed (1.1, 2.0) rate of 12 Mbit/s (1.5 MB/s). Full Speed was the fastest rate before the USB 2.0 specification and many devices fall back to Full Speed. Full Speed devices divide the USB bandwidth between them in a first-come first-served basis and it is not uncommon to run out of bandwidth with several isochronous devices. All USB Hubs support Full Speed. * A Hi-Speed (2.0) rate of 480 Mbit/s (60 MB/s).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå