Gå til innhold

Tips: 80% salg hos play.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønte ikke helt..Hvis jeg kjøper Vegas til ps3 betaler jeg kun 17.99 pund selv om det er til Norge?

Jepp, det er _gratis frakt_ ;)

 

Må man betale med kort der? Litt skeptisk til det noen ganger.. Er det andre metoder? Forhåndsbetale?

Hvorfor være skeptisk? Mange som handler mye der, begynner å få noen sider med order history hos de selv. Det eneste skumle er at det er lett å bestille. :)

Lenke til kommentar

Vel... Mangen av spillene, og alt annet de har opptil 80% rabatt på er faktisk ikke noe særlig billig.. Det er salg på flere norske sider også.. Og der er det mye billigere, selv på varer de ikke har salg på. Fant ett spill som visst skulle være 23% billigere enn normalt. Fant det samme spillet på komplett eller mpx..husker ikke.. fant den over 150kr billigere, inkludert moms... Det er noe som skurrer med salget... Tror egentlig de lurer oss til å kjøpe...

Lenke til kommentar
Vel... Mangen av spillene, og alt annet de har opptil 80% rabatt på er faktisk ikke noe særlig billig.. Det er salg på flere norske sider også.. Og der er det mye billigere, selv på varer de ikke har salg på. Fant ett spill som visst skulle være 23% billigere enn normalt. Fant det samme spillet på komplett eller mpx..husker ikke.. fant den over 150kr billigere, inkludert moms... Det er noe som skurrer med salget... Tror egentlig de lurer oss til å kjøpe...

 

 

Selvfølgelig vil du finne en del av de tingene Play selger billigere andre steder.

Ikke alt som er på "salg" hos play er bestandig billigere enn det pleier å være ellers.

Trikset er å kunne luke ut det gode tilbudene :)

 

Og Play.com har noen saftige tilbud innimellom.

 

Og du må ikke henge deg opp i hvor mye % Play skriver at en ting er satt ned med, fordi de går ut i fra "RRP" (Recommended retail price)

Det er vel nesten ingen butikker som selger varene til denne prisen.

Derfor blir disse prosentene som Play skryter av litt feil ;)

 

Dette er vanelig praksis i utlandet.

 

Og ærlig talt.

De lurer jo ingen til å kjøpe!

Det er ingen truer deg til å kjøpe de tingene som det ikke er tilbud på :)

 

Det er jo bare å sjekke hos andre nettbutikker å sammenligne prisene, så ser du jo fort hva de gode tilbudene er.

Lenke til kommentar

Ja, men det er ikkje garantert. Du må inn på kvar enkelt film for å finne ut om det er norsk tekst eller ei. Ikkje alle det står på heller. Er du riktig uheldig kan du finne filmar med kun engelsk tekst for døve, eller hearing impaired om eg skal være korrekt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det må skiljast mellom toll og moms.

 

Ikkje alle varer er tollbelagte. Klær og sko må du betale toll for (10-13% trur eg), mens elektrisk utstyr som CD-plater og DVD-filmar er ikkje tollbelagte.

 

Moms derimot må du betale på det aller meste, er vel kun bøker og noko til som er fritatt frå både toll og moms, ikkje spør meg kvifor.

 

Ved kjøp av elektrisk utstyr frå utlandet treng du ikkje tenke på toll, men moms. Alle varer over 200,- kroner (ekskludert frakt) er momsbelagt og du må betale 25% av varens verdi pluss frakten. Der er det greit å vite forskjellen, fraktprisen blir ikkje tatt med før varene i seg sjølv kostar over 200, då blir det moms på heile sulamitten.

 

I tillegg er det eit gebyr på 100-200 kroner (normalt til Posten) for fortolling (formomsing :p).

 

Kjøper du noko frå utlandet til ein pris på over 200 kroner må du belage deg på å betale 25% av totalprisen (inkl. frakt) og eit gebyr. Eg meiner det er rundt 90 kroner for varer f.o.m. 200 t.o.m. 1000 og 170-180 på varer over 1000 NOK.

 

Du kan riktignok være heldig, at pakken går gjennom tollen utan å bli fanga opp, men om du alltid tar høgde for å betale moms får du aldri ubehagelege overraskelser, men snarare positive i dei tilfellene du slepp å betale moms. :)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Play.com sender alltid ein pakke per vare. Bestiller du 2 varer får du 2 pakkar, bestiller du 50 varer får du 50 pakkar. Alt fraktfritt, så du kan trygt bestille varer over og under momsgrensa i same bestilling, dei vil kome og eventuelt bli behandla av tollen individuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...