Gå til innhold

Skal til Murmansk - kjøpe fotoutstyr der?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Det kan jo være du er heldig men mitt intrykk er at elektronikk koster noenlunde det samme i Russland som i Norge.

Og finner du noe kjempebillig så er det med stor sansynlighet en etterligning eller noe.

Men det er jo bare å ta turen innom kjøpesenteret bevoktat av soldater med AK47 på skuldra.

Med russisk kone nettopp fra Murmansk og følgelig flere besøk dit har jeg vel bittelitt kompetanse til å svare på trådstarters spørsmål..

 

Først og fremst, kriminalitet er ikke verre enn i andre større byer. Vi har kjørt med bil og har aldri opplevd noe "tull". (Tar litt tid på grensen pga papirer og midlertidig import av bilen, russisk forsikring osv..)

 

Så til spørsmålet. De aller fleste forretninger i "storgata" Leninskij Prospekt er seriøse og de vil ikke "lure" deg. Men elektronikk er generelt dyrere i Russland enn her i Norge. Tro det eller ei, men i europeisk sammenheng er faktisk Norge et av de billigste landene på elektronikk.

 

Jeg tror heller ikke du finner "billige russiske kopier" som du kan bruke. Dette hørte stort sett til Sovjet-tiden og det var jo som kjent før den digitale revolusjon.

 

Skal du gjøre kupp, så kjøper du lokale ting, slik som keramikk og klær på markedet, eller "Matrosjka" (Slike dukker inne i dukker), men det kjøper du på museet eller på hotellet (Polarnyie Zori) og ikke i souvernirbutikker (der blir du virkelig lurt)..

 

Til slutt er det bare å si: Stsjastlivava Puti i Udatsji (God tur og lykke til) :)

 

[edit]Ble så opptatt av at noen skulle til Murmansk, så jeg glemte å se på tråd-datoen, ergo er vel mitt svar noe sent ute..[/edit]

Endret av Bikeridr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...