Gå til innhold

Best å spille med en widescreen eller en 4:3/vanlig skjerm?


frank_jarle

Anbefalte innlegg

Jeg er muligens på vei over til widescreen skjerm, for øyeblikket hjemme og på jobben så bruker jeg bare det vanlige 4:3 formatet og lurer derfor på hvordan det er å spille med en widescreen?

 

Er det mulig å deaktivere en skjerm i et to-skjerms oppsett når man spiller slik at man kun har en skjerm aktivt enten manuelt eller via programvare.

 

Her i huset spiller vi:

 

UT2k3/2k4

SimCity

Sims2

Oblivion

 

Pluss endel surfing og foto editering i PS EL 5

 

Frank

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg var overgangen fra 19" 4:3 til 24" WS en minst like stor åpenbaring som når jeg byttet ut selve PC-en (fra P4C/1GB DDR/GF 6800 til C2D/4GB DDR2/GF 8800)

 

La det dog ikke være tvil om at det er en smakssak.

 

Jeg ville testet hos en kjenning eller i en butikk hvis jeg var deg.

Kun du kan vite hva som passer deg best.

 

Av de spillene du har ramset er det forresten kun Oblivion som støtter WS nativt.

De andre krever modifikasjon av .ini filer e.l.

 

Detaljert informasjon om WS støtte i spill kan du finne her.

 

Om du allerede sitter på en skjerm du føler er god nok og ikke begrenser brukeropplevelsen din, ser jeg ingen grunn til å gå til noen investering.

Føler du derimot at du har for lite plass på skjermen, at selve skjermen er for liten, eller at den rett og slett er "sletn" er det bare å fleske til så lenge lommeboka tillater det.

 

Håper dette hjalp litt :)

 

Godt Nyttår!

Lenke til kommentar

Tusen takk til dere alle for tilbakemelding.

 

Bruker en 17" CRT og kunne gentlig godt tenke meg en 22" WS eventuelt 2*WS....Egentlig så har jeg veldig lyst på 3*WS men tviler på at nVidia støtter dette..

 

Kan nevne at jeg har en P4 2,4Ghz 1,5GB minne og GF6600 GTS satser på en Q6600 og den nye GF8800GT (G92) og 4GB minne.

 

Frank

Lenke til kommentar
Du merker utrolig lite i forskjell egentlig.

 

eh, prøv høyere FOV du :)

Har du sammenlignet 17" 5:4 mot 24" 8:5 eller 20" 4:3 mot 20" 8:5 . Jeg har sammenlignet alle her, og selvfølgelig er det enorm forskjell mellom 17" og 24", det er bare naturlig, men 20" 4:3 mot 20" 8:5, var overraskende liten.

 

EDIT: Nvidia kortet ditt støtter 2560*1600 som 30" har.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...