Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Singel/kjæreste - fordeler/ulemper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kommer ann på kjæresten, hvis du velger riktig er det ikke noen ulemper :)

 

 

Ha! Det tror jeg ikke før jeg får se.. :p Ingen kjærestepar er "perfekte", alle har sitt.. Bare ikke så populært å si det høyt til andre, for det er jo livsfarlig å gi inntrykk av at man ikke har det perfekt hele tiden ;)

Lenke til kommentar

Nei, mener jo ikke at det er en ulempe å ha en kjæreste da, men jeg spør om det finnes noen ulemper og fordeler ved å være singel elelr å ha kjæreste.. Mener da slettes ikke at hvis en av ulempene er feks. sjalusi i ett forhold, så da er hele forholdet en ulempe, er ikke slik jeg mener da..

 

Jeg bare spør, for jeg lurer på hva folk sine erfaringer er ved å være singel eller være i ett forhold..

 

 

Edit: Jeg som er singel kan jo nevne at jeg savner jo selvsagt å ha en gutt som bryr seg, men jeg velger å se på det slik at dette er min tid til å finne ut av hvem jeg er og hvilken kjæreste jeg vil være. Lære av andre sine forhold, sette pris på denne tida jeg har som singel osv.. Jeg er uten forpliktelser så og si og for meg så er det digg med stor D..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Går man rundt å veier opp hele tiden så har man tydelig ikke helt fornøyd om man er singel, eller i et forhold. Har selv vært i et parforhold i litt over to år, og er 18 år gammel. Utrolig mange skjønner ikke hvordan det går, spesielt når man er ung. Men jeg ville jo aldri dumpet noen jeg er kjempeglad i og vil være sammen med, for å få rast fra meg som singel noen år. Kjenner folk som alltid er i parforhold, uansett om de er lykkelig eller ikke. Det tror jeg er en skikkelig dårlig løsning. Jeg ville heller vært singel lenge, enn i et dårlig forhold som jeg ikke hadde tro på. For det tærer på begge to å leve sammen med noen du ikke kommer overens med særlig bra. Bryter deg ned på en måte.

 

Min erfaring er i hvertfall at utrolig mange sier det er ok og flott å være singel den første stunden. Men litt etter litt så savner de den nærheten og ha en annen personen man er glad i og finner seg en ny en.

Lenke til kommentar

Vet ikke om du siktet til meg med den første setningen der, men jeg kan vel si såpass at jeg har vært i ett forhold som varte i 5 år, og har nå vært singel i noen år.. så jeg har fått smaken på begge sider.. Ingen av de er bedre enn hverandre, men lurer bare på hva slags ulemper/fordeler andre kanskje opplever rundt dette..

 

Men nå som jeg er singel, så nyter jeg hvert sekund.. og jeg lærer utrolig mye av å være singel, både om meg selv og hva jeg har å tilby en gutt i ett forhold! Jeg lærer av andre sine forhold, positivt og negativt.

Lenke til kommentar

Vist du føler du hele tiden må forsvare singlivet ditt til deg selv og andre så er du kanskje ikke så comfy med tilværelsen din som du tror. For meg er det ett fett om man er singel og lykkelig eller opptatt og lykkelig. Så lenge man har det bra så spiller det vel ingen rolle. I løpet av livet så er det kanskje perioder hvor man vil finne ut av ting på egenhånd, mens i andre perioder vil man ha noen å være sammen med. Kanskje lete etter en livspartner til å med.

Lenke til kommentar
Vist du føler du hele tiden må forsvare singlivet ditt til deg selv og andre så er du kanskje ikke så comfy med tilværelsen din som du tror. For meg er det ett fett om man er singel og lykkelig eller opptatt og lykkelig. Så lenge man har det bra så spiller det vel ingen rolle. I løpet av livet så er det kanskje perioder hvor man vil finne ut av ting på egenhånd, mens i andre perioder vil man ha noen å være sammen med. Kanskje lete etter en livspartner til å med.

 

 

Forsvare singellivet? Hva er du snakker om? Jeg sier da rett og slett bare det jeg synes er bra med singellivet, jeg trenger da ikke forsvare noe som helst! Merkelig påstand.. Hvorfor i all verden skulle jeg det?

 

Eneste jeg er ute etter er å se hva slags synspunkter andre har rundt dette.. som jeg har nevnt en del ganger nå..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Det er så mange fordeler at jeg ikke orker å sette opp en liste på pros/cons med å ha kjæreste.

 

Men uansett, det er jo to helt motsatte poler. Når du er singel, kan du ha det så gøy du bare orker og vil, mens når du har kjæreste, må du ta deg sammen og ta det litt piano, mtp. at kjæresten setter enkelte begrensninger, uansett.

 

Jeg ser på fordelene større som singel, men det er kun fordi jeg liker å vase rundt, uten å måtte tenke på å ta hensyn.

 

Men det er klart at det er nok finere med kjæreste når du kommer godt inn i et forhold. :)

Lenke til kommentar

hehe, stakkars melisma. Stiller et enkelt spørsmål og blir beskutt med beskyldninger. Sånn er verden. Jeg måtte le litt for meg selv her jeg satt og leste tråden. Kan ikke folk bare skrive en enkel ting som de synes er fordel eller ulempe med å enten være singel eller i forhold i stedet for å teoretisere rundt hvorfor man må skrive det og om det er noe poeng. Raringer :)

 

Jeg for min del er singel nå. Skal nevne det som jeg synes er positivt og negativt.

 

Positivt : Jeg gjør akkurat som jeg vil, spiser det jeg vil, rydder når jeg vil. Kort sagt, gjør som jeg vil uten å måtte ta hensyn til noen som helst.

 

Negativt : Savner ofte noen å være glad i, nærhet, sex og dele gleder og sorger med på en daglig basis.

Lenke til kommentar
Det å ha kjæreste er helt fantastisk :)

Å vite at noen føler for deg på samme måte som du føler for den personen er herlig! :love:

 

At man er uenig om saker og ting skulle jo bare mangle.. man er jo to personer utstyrt med hver sin hjerne og dømmekraft ;)

 

Det er en forskjell mellom forelskelse og kjæreste.

 

ja, dessverre har man hver sin hjerne å hver sin dømmekraft :)

 

Tiden, om man passer godt sammen, partnerens meninger og holdninger til ting i samfunnet og evnt langt til partneren.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Hokus_*

Fordeler:

- Har en trygghet, en som alltid støtter deg, og er der for deg, og omvendt.

- Finne på ting man ikke kan med venner (ja, dere skjønner)

- Den gode nærheten

- Forelskelsen i starten, ingenting slår den gode følelsen.

- De første måndene

- Brife med at man har dame hehe.

- Ha ei i armkroken

- Våkne opp med den personen du elsker

+utrolig masse mer

 

Ulemper:

- Sjalusi

- Sjangsen for å bli knust ved foreks. utroskap, misbruk etc.

- Kan bli slitsomt hvis man ikke går 100% overens når det gjelder foreks synspunkter, grenser etc.

- Krangling, ingen forhold er kranglefri.

 

Som dere ser, ser jeg flere fordeler enn ulemper med et forhold. Jeg er selv i et forhold, og har vært det i mange år.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Hokus_*
Fordelen med å være singel er å kunne flørte med forskjellige jenter. Det er alltid gøy

 

Man kan fortsatt flørte selv om man er i et forhold, så lenge det ikke går forlangt, eller betyr noe.

Er også vanskelig å definere flørting da. Et smil kan tolkes som flørting.

Lenke til kommentar
Melisma tar alt som beskyldninger. :roll:

 

Det er din tolkning av det.. Min tolkning er at det er de samme folka hver gang som hakker og pirker ihjel innlegg om jeg skriver.. :hrm: Til slutt blir man litt defensiv av det.. er ikke bare jeg her som tolket det som en slags beskyldning, så da er jeg vel ikke helt på jordet etter min mening..

 

 

Skalle: Takk for at du faktisk svarer på det jeg spurte om :yes:

 

Og til dere andre som har svart hittil også :)

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...