Rata101 Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 (endret) #1: Tror de mer seriøse aktørene stjeler andre sine gull. De jukser vell heller, og kjører bots #2: Du har rett. Det er umulig å skille mellom gull farmet på "ærlig" vis, og gull skal har blitt stjålet. Problemet er heller at folk ikke bryr seg hvor gullet kom fra, så lenge de har nok til epic flying mount. #3: Hvis Tor på 14 har fått hacket accounten sin, etter han bare MÅTTE prøve det programmet som skulle endre statsen på figuren hans. Folk som laster ned ting, eller går inn på skumle sider som igjen får kontoen hacket pga. av en keylogger; jo, det er strengt talt deres feil. Skulle kontoen til en 100% uskyldig bli hacket av andre grunner, så ja.. Det er urettferdig, men slik er livet. Du trenger ikke å fortelle meg unnskyldningene, jeg har hørt dem mange ganger før. Fakta er fremdeles at folk kjøper stjålet gull. Jeg gidder ikke å prøve å få folk til å slutte å kjøpe, jeg bare sier det som det er. Endret 3. januar 2008 av Rata101
Skurupu Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Tror nok de kjøper gull fordi de ikke vil sitte å grinde hele tiden; de stikker heller på jobb. Trur nok de som bruker anabole steroider gjør det så de slipper å trene hele tiden: de stikker heller på jobb.
Lacim Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 (endret) Interessant at du nevner tid som et nøkkelord her, Shiktu. Som du selv sa har du mistet 2 raids over 3 år, så du har åpenbart fritid så det holder. Jeg vet såklart ikke hvor ofte guildet du er i raider, men vil anta det er et par ganger i uken. Tviler på at timeplanen din er så tettpakket at du ikke kan spille 2 timer ukentlig utenfor raids og gjøre et par lette daily quests. Dersom det er for mye å forlange, er det ingenting i veien for å benytte seg av AH. Med litt grunnkapital er det lett å håve inn penger uten å anstrenge seg mer enn et par minutter om dagen. Kjøp billig, selg dyrt. Du som er så voksen og veletablert burde neppe ha problemer med å forstå hvor lett det er å manipulere markedet når flertallet av spillerne er "tenåringer/drittunger". Endret 4. januar 2008 av Sihar
Shiktu Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Som kona sa for noen dager siden "Jeg skulle gjerne ha kastet maskinen din til helvete, helt sykt at du sitter der mer en 10 timer i en uke, bare helt sykt." Jeg raider sånn ca. 16-17 timer i uken. Så hvis du tror kona syns jeg skal få spille mer enn det, så tar du nok feil. Jeg forstår hennes argumenter med å ta ansvar for ungene og underholde dem mens de er yngre å heller trykke på tastene når de har blitt tenåringer og er for den meste av tiden ute. Dailies tar ikke lang tid, men den lille tiden vil min kjære ikke gi meg fordi hun syns mine 17 timer på en uke er over alle støvleskaft. Så kjøpe gull er hva jeg ser som en løsning på dette området.
NikkaYoichi Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Som kona sa for noen dager siden "Jeg skulle gjerne ha kastet maskinen din til helvete, helt sykt at du sitter der mer en 10 timer i en uke, bare helt sykt." Jeg raider sånn ca. 16-17 timer i uken. Så hvis du tror kona syns jeg skal få spille mer enn det, så tar du nok feil. Jeg forstår hennes argumenter med å ta ansvar for ungene og underholde dem mens de er yngre å heller trykke på tastene når de har blitt tenåringer og er for den meste av tiden ute. Dailies tar ikke lang tid, men den lille tiden vil min kjære ikke gi meg fordi hun syns mine 17 timer på en uke er over alle støvleskaft. Så kjøpe gull er hva jeg ser som en løsning på dette området. Løsningen for ett ærlig menneske ville vært å raidet 14 timer i uka og skaffet gull de resterende timene, men det er vanligvis umulig å få en kjeltring på bedre tanker så vi som faktisk er ærlige får vel bare håpe at Blizzard blir flinkere til å ta og straffe slike som deg.
digitalglenn Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 (endret) "et ærlig menneske" dette blir seriøst for dumt.... hvis folk vil kjøpe gull la dem nå for faan gjøre det? går det utover deg? NEI! uansett hvor mye retferdighetens ridder du er vil det ikke bli mindre gull farming og salg deal with it! EDIT: ikke VÅG og si infamasjon og at hele wow økonomien går åt skogen for det vet du som sier det like godt som meg og alle andre er bullshit fra ende til annen. Endret 4. januar 2008 av digitalglenn
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 går det utover deg? NEI! Det går forsåvidt ikke utover andre når noen doper seg, men det er fortsatt ulovlig.
digitalglenn Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 (endret) det faktum at du sammenlinger og kjøpe gull i wow med og dope seg er så latterlig at jeg nesten må gråte litt... men velger og le isteden for det er tydeligvis noe som skurrer litt hos deg. Endret 4. januar 2008 av digitalglenn
Myx Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 (endret) Ja, å sammenligne å skaffe seg fordeler i et dataspill med lovbrudd og forbrytelser samt å ødelegge helsa si er temmelig patetisk, for å si det mildt. Kanskje det er misunnelse det står på, at noen er økonomisk uavhengig, tjener 25'000+ i måneden og faktisk har muligheten/råd til til å unne seg litt goder i spillet. Endret 4. januar 2008 av mythix
Shiktu Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 (endret) Ærlig talt, man doper seg for å yte bedre i mot andre i forskjellige sporter. Som sagt, min raiding guild er totalt chillet når det kommer til konkuranse mot andre guilder, vi gjør progressjon i våres tempo, end of story. At du sammenligner gullkjøp med doping er noe av det latterligste jeg noen gang har kommet over. Jeg tror du burde fulgt med litt bedre på skolen jeg, gutten min. Endret 4. januar 2008 av Shiktu
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Gullkjøp bryr meg ikke så mye, men liker det ikke akkurat fordi en stor del av spillet går ut på å skaffe seg bedre utstyr og mange får det ved å kjøpe gull. Og sammenligningen er helt grei. Som sagt, det er en stor forskjell, men prinsippet er det samme.
NikkaYoichi Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 "et ærlig menneske" dette blir seriøst for dumt.... hvis folk vil kjøpe gull la dem nå for faan gjøre det? går det utover deg? NEI! uansett hvor mye retferdighetens ridder du er vil det ikke bli mindre gull farming og salg deal with it! EDIT: ikke VÅG og si infamasjon og at hele wow økonomien går åt skogen for det vet du som sier det like godt som meg og alle andre er bullshit fra ende til annen. Det går selvfølgelig utover meg, ganske enkelt fordi at dette skaper inflasjon i økonomien, jeg plages stadig av spam når jeg er innom de store byene, flere av de jeg har spilt sammen med har fått sine kontoer hacket og derfor sluttet å spille. Ved å kjøpe gull så opprettholder man ett marked for disse kjeltringene noe som selvsagt fører til at flere kontoer blir hacket og ikke minst flere boter å sloss med om ressursene og mere spam i byene. Ja, å sammenligne å skaffe seg fordeler i et dataspill med lovbrudd og forbrytelser samt å ødelegge helsa si er temmelig patetisk, for å si det mildt. Nå er det ulovlig å kjøpe virtuelle gjenstander i WoW for virkelige penger, så sammenlikningen er nok ikke så tullete som du vil ha det til. Du kan påstå at det ikke er noen lov mot det, men der tar du faktisk feil. Lisensavtaler er juridisk bindende, så du kan dømmes for brudd på denne hvis du bryter kontrakten.
Shiktu Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Altså, jeg har en venn som var for lat til å levle sin character, så han bottet sin. Det er mange folk som bruker botter. Å si at bare farmere botter, er feil. Hacking er et stort problem, men det er som regel mans egen skyld når man går innpå sider som blir spammet på realm forums.De blir ikke direkte hacket men tatt over etter at de har en keylogger på din datamaskin og får den informasjonen de trenger. Ikke bare farmere hacker accounter, også andre spilere gjør det bare for å være jævlige. Goldspam er irriterende, derfor bruker de fleste jeg kjenner online tiden sin på å være i Shattarath. uansett om gullkjøpet går til himmels eller dundass, så vil dem fortsette å spamme. Til og med mer hvis salget går dårlig.
digitalglenn Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 (endret) "et ærlig menneske" dette blir seriøst for dumt.... hvis folk vil kjøpe gull la dem nå for faan gjøre det? går det utover deg? NEI! uansett hvor mye retferdighetens ridder du er vil det ikke bli mindre gull farming og salg deal with it! EDIT: ikke VÅG og si infamasjon og at hele wow økonomien går åt skogen for det vet du som sier det like godt som meg og alle andre er bullshit fra ende til annen. Det går selvfølgelig utover meg, ganske enkelt fordi at dette skaper inflasjon i økonomien, jeg plages stadig av spam når jeg er innom de store byene, flere av de jeg har spilt sammen med har fått sine kontoer hacket og derfor sluttet å spille. Ved å kjøpe gull så opprettholder man ett marked for disse kjeltringene noe som selvsagt fører til at flere kontoer blir hacket og ikke minst flere boter å sloss med om ressursene og mere spam i byene. Ja, å sammenligne å skaffe seg fordeler i et dataspill med lovbrudd og forbrytelser samt å ødelegge helsa si er temmelig patetisk, for å si det mildt. Nå er det ulovlig å kjøpe virtuelle gjenstander i WoW for virkelige penger, så sammenlikningen er nok ikke så tullete som du vil ha det til. Du kan påstå at det ikke er noen lov mot det, men der tar du faktisk feil. Lisensavtaler er juridisk bindende, så du kan dømmes for brudd på denne hvis du bryter kontrakten. kan du lese? jeg quoter meg selv her: ikke VÅG og si infamasjon og at hele wow økonomien går åt skogen for det vet du som sier det like godt som meg og alle andre er bullshit fra ende til annen. hvis du har så GIGANTISKE problemer med og overse spammers har du 1. valgt feil spill 2. så kan du holde deg i shattrah hackers har ikke noe med de store gold sidene og gjøre. dette kan IKKE sammenlignes på noen måte. det er virkelig litt for mange som tar det spillet her litt for seriøst.... er litt skremt egentlig Endret 4. januar 2008 av digitalglenn
IkkjeOleJørgen Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 (endret) Faktisk så vil jeg tro at det ikke er inflasjon, at prisene faktisk ville vært høyere på ting om goldbuying ikke hadde vert tilgjengelig. Som sakt før av meg; Hadde blizzard ville blitt kvitt ale goldbuyers, tror der ikke virkelig de ville ha sluttet med 'trial accounts'? Det er en grunn til at de eksisterer, så nettop blizzard kan få beholde spillerne sine selv om de kjøper gull eller ei! Tilogmed goldfarmerene er gode kunder for blizzard, de vil ikke banne 50% av kundene sine. *edit* en del leifer her, anyways, jeg tror hovedsaklig den som er 'imot' goldbuying er innerst inne sjalu for de dem ikke har mulighet til å skaffe så mye gull selv. (Sier ikke at de er sjalu fordi dem ikke kan kjøpe, men ja..) Endret 4. januar 2008 av Ole J
Bredoc Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Som kona sa for noen dager siden "Jeg skulle gjerne ha kastet maskinen din til helvete, helt sykt at du sitter der mer en 10 timer i en uke, bare helt sykt." Jeg raider sånn ca. 16-17 timer i uken. Så hvis du tror kona syns jeg skal få spille mer enn det, så tar du nok feil. Jeg forstår hennes argumenter med å ta ansvar for ungene og underholde dem mens de er yngre å heller trykke på tastene når de har blitt tenåringer og er for den meste av tiden ute. Dailies tar ikke lang tid, men den lille tiden vil min kjære ikke gi meg fordi hun syns mine 17 timer på en uke er over alle støvleskaft. Så kjøpe gull er hva jeg ser som en løsning på dette området. Wow er et spill som krever tid om man vil være klar til hvert eneste raid en guild legger opp til. (Snakker hardcore nå) Om du raider 16 timer i uka tar jeg det som at du raider 4 dager med 4 timer hver dag altså en semi hardcore guild. Hva om du kutter raid en dag, og bruker den til å farme, gjøre daily quests? Synes det blir litt dumt at du faktisk betaler med egne penger for å være med på en ekstra raid dag i uken. Var samme situasjon jeg var i tilbake i 2005. Sunn fornuft for meg sa kutt ned på raidingen.
maggot69 Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Som kona sa for noen dager siden "Jeg skulle gjerne ha kastet maskinen din til helvete, helt sykt at du sitter der mer en 10 timer i en uke, bare helt sykt." Jeg raider sånn ca. 16-17 timer i uken. Så hvis du tror kona syns jeg skal få spille mer enn det, så tar du nok feil. Jeg forstår hennes argumenter med å ta ansvar for ungene og underholde dem mens de er yngre å heller trykke på tastene når de har blitt tenåringer og er for den meste av tiden ute. Dailies tar ikke lang tid, men den lille tiden vil min kjære ikke gi meg fordi hun syns mine 17 timer på en uke er over alle støvleskaft. Så kjøpe gull er hva jeg ser som en løsning på dette området. Wow er et spill som krever tid om man vil være klar til hvert eneste raid en guild legger opp til. (Snakker hardcore nå) Om du raider 16 timer i uka tar jeg det som at du raider 4 dager med 4 timer hver dag altså en semi hardcore guild. Hva om du kutter raid en dag, og bruker den til å farme, gjøre daily quests? Synes det blir litt dumt at du faktisk betaler med egne penger for å være med på en ekstra raid dag i uken. Var samme situasjon jeg var i tilbake i 2005. Sunn fornuft for meg sa kutt ned på raidingen. Hva om man hørte litt på kona og prioriterte familien foran dette spillet.....hehe. Tror faktisk enkelte trenger å tenke gjennom hva som faktisk er viktigst i livet.
Shiktu Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Altså, jeg spiller for å stresse ned. Det er mye stress med henting, mat laging, kone, barn, bursdager, jul og alt mulig. WoW gir meg en ypperlig sjanse til å roe meg ned på en måte jeg føler virker inn på meg. 17 timer er ikke sinnsykt. Det er spillere som har den tiden som daglig dose.
Sewero Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Hvordan ligger ration på kjøp av gull nå? Har tenkt å starte snart igjen.
maggot69 Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Altså, jeg spiller for å stresse ned. Det er mye stress med henting, mat laging, kone, barn, bursdager, jul og alt mulig.WoW gir meg en ypperlig sjanse til å roe meg ned på en måte jeg føler virker inn på meg. 17 timer er ikke sinnsykt. Det er spillere som har den tiden som daglig dose. Jeg har overhodet ingen peiling hvordan du har det innafor husets 4 vegger, men jeg vet hva jeg hadde gjort hvis kona hadde sagt:"Jeg skulle gjerne ha kastet maskinen din til helvete, helt sykt at du sitter der mer en 10 timer i en uke, bare helt sykt."
Anbefalte innlegg