Gå til innhold

N95 8GB konfigurert for Netcom.


Anbefalte innlegg

Hei =)

 

Kjøpte meg N95 8GB i dag. Telefonen er kun konfigurert og ikke sperret til Netcom.

 

Så til problemet. Jeg har selv Tele 2, å siden telefonen er konfigurert til Netcom går det ikke ann å ringe eller å sende å motta meldinger. Hva skal jeg gjøre for å få telefonen til å fungere? : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Hei =)

 

Kjøpte meg N95 8GB i dag. Telefonen er kun konfigurert og ikke sperret til Netcom.

 

Så til problemet. Jeg har selv Tele 2, å siden telefonen er konfigurert til Netcom går det ikke ann å ringe eller å sende å motta meldinger. Hva skal jeg gjøre for å få telefonen til å fungere? : )

Før du gjør noe som helst, prøv både NetCom og Telenors nett, det er mulig at du er havnet i limbo ifbm nettverksskiftet.

 

Hvis du har et gyldig sim-kort (det har du selvsagt sjekket før du postet?) burde det ikke være noe problem å ringe.

 

Det ned meldinger (antar du mener sms) høres litt pussig ut, den vanligste forklaringen er at feil eller intet nummer til meldingssentralen er lagt inn, men de siste ti årene (faktisk) har de fleste telefoner klart å hente nummeret fra sim-kortet, uten at brukeren behøver å gjøre noe som helst.

 

Hvis du sliter med mms kan jeg ikke hjelpe deg, men med litt flaks kan du laste ned innstillingene fra operatørens hjemmeside.

Lenke til kommentar
Var det ikke de som solgte kundene sine eller noe slikt? Ser ikke problemet, er jo bare å overføre nummeret til en ny operatør igjen? De ble vel uansett solgt til en av de svindyre store operatørene.

Det du glemmer å nevne er at mange av de som var nutelkunder mistet muligheten til å bruke sitt gamle telefonnummer i en stund, og det kan være irriterende. osv osv... Men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...