Gå til innhold

stille! amd gamer/linux 8k


Anbefalte innlegg

Hei! Driver å tenker på å kjøpe ny pc til spilling og surfing. Budsjett er 8k. Vil bruke både linux og windows.

Mine prioriterte krav: 1. stille 2. linux støttet hw 3. framerate på first person shoter spill (bioshock, cod4 osv)

 

ANTEC NSK3480/ MT380W EarthW. mATX 12V 2x5.25" (NSK3480-EC) 597,-

SAMSUNG SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM (HD501LJ) 762,-

ASUS M2A-VM HDMI, AMD 690G+SB600,

HDMI, Socket-AM2, m-ATX, DDR2, Firewire, PCI-Ex16 (M2A-VM HDMI) 489,-

Radeon HD 3870 512MB GDDR4, PCI-Express 2.0, 2xDVI/ HDMI/ HDCP 1 648,-

AMD Athlon64 X2 BE-2400 AM2 2.3GHz Energy Efficient L2 1Mb 737,-

CRUCIAL DDR2 PC5300 2048MB CL5 Unbuffered, 1.8V, 256Meg x 64 476,-

MICROSOFT Windows Vista Prem Norsk OEM DVD,64 (66I-00808) 798,-

SAMSUNG 20IN LCD WIDE 1680X1050 SM2030BW 2MS 1000:1 2 085,-

 

Totalt inkl alt kom det på rett under 8000,-

 

1. passer dette sammen?

2. er alt støttet i linux? (ubuntu) har hørt mye forskjellig om ati

3. har ikke lyst på dvd spiller, mulig å installere windows via nettverk evt stick?

4. er det noen deler som burde byttes ut/legges til mtp pris/ytelse/støy?

5. vil jeg kunne spille de spillene jeg har nevnt med ok/bra grafikk? (spesielt mtp cpu'en, evt byttes ut)

 

blir kjempe glad for alle innspill!

 

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=61439.

 

utålmodigheten vant. bestilte idag, så hvis ingen har noen forslag som rettferdigjør bruk av 14d angrefrist så kjører jeg på. vil legge inntilbakemelding her når jeg har fått og testa.

Endret av pawe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

da har jeg hatt PC-en en snau uke, så tenkte å slenge ut noen erfaringer angående kjøpet. den første dagen sleit jeg sinnsykt med å få skjermkortet til å fungere. det krasjet hver gang jeg prøvde å starte noe som helst 3d-greier, dette løste seg etter noen formateringer og prøving og feiling med drivere. nå er systemet dønn stabilt.

 

- relativt stille (CPU boxed.vifta er det som skaper mest støy nå. - NB! husk å enable Q-fan i bios. før det bråkte det som et lite fly.) tenker at så fort jeg får bytta ut denne, kan dette bli ordentlig bra

- har kun spilt bioshock, men det fløyt veldig bra på 1280x800. har ikke prøvd andre spill enda

- rundt 9000 poeng i 3dmark 06, out of box, uten noen som helst tweaking på vista64

 

mangler cd-brenner så har ikke fått testa linux enda, regner det blir ila neste uke. hvis noen er interessert oppdaterer jeg da.

 

en liten kommentar angående skjermen: den er sylskarp, klare farger, og veldig fra innsynsvinkel. mektig imponert over denne. eneste ankepunktet er at det dessverre ikke er pivot på foten

Endret av pawe
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

da har jeg lagt inn ubuntu 7.10 på maskinen. Alt gikk greit, med unntak av skjermkort driverne. De ble ikke installert riktig, så ingen av compiz funksjonene fungerte, og oppløsninge ble derfor på lusne 1024x768.

 

Fulgte deretter enn guide jeg fant på internett og la inn original driverne fra ATI - Catalyst v 8.10. Det funket veldig dårlig. Dvs oppløsningen blei bra, men 3d effektene fungerte ikke (f.eks Google Earth), og skjermbildet begynte å blinke så fort jeg startet noe video.

 

Mao.: skjermdriverne for linux er enda ikke modne til dette skjermkortet. dessverre. har vært veldig fornøyd med oppsettet mitt inntil dette mislykkede forsøket..

Endret av pawe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...