Gå til innhold

Koble til 4x3 laptop til 42" widescreen tv


Surrections

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et eller annet sier egentlig ikke så mye. Hvis det er en plasma har den sannsynligvis 4:3-oppløsning uansett, da kan bildet strekkes vha software (funker til film, ikke til vanlig desktopbruk).

Det er en 42" widescreen plasma fra i år ja. På denne kan jeg velge 4:3 eller 16:9 når jeg har kobla til PC-en. 4.3 gir grå felt på sidene, 16:9 gir strukket bilde.

Lenke til kommentar
Riktig oppløsning er 1024*768. Dette vil gi det skarpeste bildet, ulempen er at proporsjonene blir gale. Hvis hovedprioriteten er filmbruk er ikke dette noe problem, da bildet kan strekkes i avspilleren. Hvis du likevel er avhengig av å kunne velge andre oppløsninger kan du prøve Powerstrip.

Han bryr seg ikke om film, men bare vise frem bilder fra Picasa. Skal sjekke ut Powerstrip. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Nå viste det seg jo at om jeg valgte å kun vise skrivebordet på tv'en (ikke dualview), fikk jeg velge widescreen-oppløsning (flau...) Fungerte fint med 1280x768, noe som gir nesten ubetydelig feil. Men av en eller annen grunn repeterte skrivebordet seg om jeg valgte det riktige forholdet 1280x720. Why?? Noen ide?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...