Beej80 Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 At et kamera er diskutert over 60 sider her gjør det ikke til det beste kjøpet for alle og enhver. Hadde du sagt Nikon D200 evt. Nikon D80 og så slengt på en skapelig normalzoom og kanskje noen andre objektiver så hadde det vært et mer fornuftig forslag. Forslaget ditt sprengte alle budsjettgrenser med god margin. Og jeg syns D300 med 18-200 er et skammelig forslag når trådstarter sier han tar mye bilder av ungene. Jeg kunne ikke la det så ubestridt siden dersom trådstarter ikke sjekker opp i ting selv, så ender han opp med en pakke som nesten ikke kan brukes til hans formål uten å måtte bruke betydelige midler over tiltenkt budsjett. Mvh, Beej80
Ni kon Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Snakker om a? D300 er et av de få kameraene som virkelig er knall bra på høy ISO. Det er vel kun d3 som er bedre. du får glatt et d300 og en 17-50 f2.8 for under 20k.... Sågar kan du slenge på et godt fastobjektiv også Dessuten er det ikke alle som bor på 10m2 og må ha en 16mm fisheye for å få med alle som sitter i tosetern
Beej80 Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Snakker om a?D300 er et av de få kameraene som virkelig er knall bra på høy ISO. Det er vel kun d3 som er bedre. du får glatt et d300 og en 17-50 f2.8 for under 20k.... Sågar kan du slenge på et godt fastobjektiv også Dessuten er det ikke alle som bor på 10m2 og må ha en 16mm fisheye for å få med alle som sitter i tosetern Da snakker vi om en annen pakke enn hva du opprinnelig foreslo. Og jeg skal på ingen måte være uenig i at D300 med 17-50 f/2.8 er et bedre alternativ enn hva du opprinnelig kom med. At D300 er knallbra på høy ISO betyr ikke at et objektiv med f/3.5 alene er nok til å ta innendørs bilder av unger (som gjerne sjelden) sitter i ro, og det er uten å ta med i tankene at de aller aller fleste objektiv må stoppes ned ett stopp eller to for å yte sitt beste. Til denne type bilder er ofte blitz påkrevd. Hva du mener med den siste setningen din har jeg ingen anelse om, for det har ingenting med saken å gjøre hvertfall. Mvh, Beej80
PMnormal Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Selvfølgelig så har det noe med saken å gjøre, Beej80. Han kan jo for eksempel bo i en nedlagt gymsal, slik som Øyvind
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå