Gå til innhold

Kjøp av gitar og forsterker


-Gripen-

Anbefalte innlegg

Jeg har i den siste tiden hatt mer og mer lyst på en elektrisk gitar med forsterker, og har sett litt rundtom etter noe som jeg liker. Det er i to nettbutikker jeg har klart å finne en kombinasjon med gitar og forsterker, Musikkbørsen og Instrumentbutikken.

 

Instrumentbutikken:

Hagström Super Swede - 5585 kr.

Hughes & Kettner 20th Anniversary Tube 20W - 5500 kr.

=11085 kr

 

Musikkbørsen:

Epiphone Les Paul Standard - 3595 kr.

Vox AC15CC1 - 5495 kr, eller eventuelt Hughes & Kettner 20th Anniversary Tube 20W - 6417 kr.

=9090 kr eller 10012 kr.

 

Det billigste alternativet blir jo å kjøpe Les Paul og Vox fra Musikkbørsen, men så spørs det om jeg får like mye for pengene som jeg gjør hos Instrumentbutikken. Jeg har også funnet en brukt Hughes & Kettner. En venn av meg har denne forsterkeren, og jeg rett og slett elsker lyden av den.

Jeg har spilt akustisk gitar i 5 år nå (litt av og på), har lyst til gå litt mer over til elektrisk gitar.

Men jeg vet ikke stort om dette, og har så å si null erfaring så håper å få litt rådgivning her av noen som kan det. Er også åpen for andre forslag!

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gav til meg selv en Hagström Viking i Wild Cherry Red Transparent og den er noe av det mest sexy jeg noensinne har sett. Allerede døpt den til Ruby :)

Men jo; Hagström har litt underdog over seg, den er litt ukjent og har nettopp begynt å lage nye. Flere av mine kamerater som spiller på Gibson og Takamine osv synes den er kjempefin og ordentlig digg, eneste er at den er litt tung.

 

Jeg anbefaler hvertfall Hagström for sitt nydelig design og helt supre lyd, ikke at jeg kan sammenligne den med så altfor mye annet :p og litt ligger i forsterkeren

Lenke til kommentar

Jeg vet hvertfall at jeg skal gå for VOX nå, og så tror jeg det blir Les Paul'en, fordi den er en god del billigere enn Hagström'en.

Men, nå har prisen på den steget med nesten 2000 kr hos Musikkbørsen, så da må jeg bare vente...

Det haster ikke, så da får jeg god tid til å tenke meg om og drive litt research før jeg bestemmer meg :)

Lenke til kommentar

Hmm... servicen var ihvertfall ganske grei:

 

Bestile en LP: den var det en lakkfeil på.

Ringte gitarhuset.no, de fikk bilde av feilen og sendte ut ny.

Mottok ny LP, denne gangen var det pickupswitchen det var noe gæli med.

Ringte gitarhuset, de sendte ut ny.

Den 3. les paul'en fungerer som pokker. =D

Lenke til kommentar

Hvilket utstyr du bør ha går veldig på hva slags musikk du hovedsaklig skal spille. Er det metall kan du bare glemme gitarer uten humbucker. Er det blues så skal den helst ha single coils. Les Pauls funker egentlig til det meste pickupmessig, men mangelen på tremolo og en del bånd hemmer den på noen områder.

Mtp. at du har spilt akustisk gitar så lenge ville jeg prøvd et par gitarer. Jeg var f.eks nære på å kjøpe en Les Paul fra Epiphone, helt til jeg prøvde en og fant ut at formen ikke passet meg.

Dette med form er ganske viktig, så jeg ville prøvd en Strat/Tele, en Les Paul/SG og en V-gitar (at de står med "/" betyr at de er nokså like). Da har du de viktigste formene på plass.

Lenke til kommentar
Hmm... servicen var ihvertfall ganske grei:

 

Bestile en LP: den var det en lakkfeil på.

Ringte gitarhuset.no, de fikk bilde av feilen og sendte ut ny.

Mottok ny LP, denne gangen var det pickupswitchen det var noe gæli med.

Ringte gitarhuset, de sendte ut ny.

Den 3. les paul'en fungerer som pokker. =D

Satse på at jeg har litt mer flaks enn deg da.. ^^ hehe, men skal innom butikk først da, å sjekke hvordan den er å spille på, og se om jeg finner den til en rimelig pris..

Lenke til kommentar
Hmm... servicen var ihvertfall ganske grei:

 

Bestile en LP: den var det en lakkfeil på.

Ringte gitarhuset.no, de fikk bilde av feilen og sendte ut ny.

Mottok ny LP, denne gangen var det pickupswitchen det var noe gæli med.

Ringte gitarhuset, de sendte ut ny.

Den 3. les paul'en fungerer som pokker. =D

Det der er ikkje god kundeservice, heller sviktande kvalitetskontroll spør du meg.

Lenke til kommentar

Var ikke det med Les Paul som var en generell huskeregel, men humbucker/single coil.

Og ja, det er forskjell på Les Pauls, selvfølgelig. Poenget var at Les Pauls ofte har mange bruksområder, og blir brukt i de fleste sjangre med godt resultat.

 

edit: Merk også at jeg sa KAN, ikke VIL.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...