person Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 (endret) -Alle deltakerne starter i ett land. I starten er det kun ett land, som hele spillet dreier seg om foreløpig. -Hver spiller er en politiker i dette landet/spillet, som må/kan delta og stemme i valg om avgjørelser i spillets/landets endringer, lovforslag, oppdateringer osv. Man kan nesten si programmet i seg selv liksom blir litt som ett slags land, eller "selvstendig" stat. -Vet ikke helt hvordan man evt, kunne fått inn flere land/stater osv, men i tilfelle kunne vi man laget en eller annen storyline der landet splittes opp eller no og bliril t to-tre nye. Så etterhvert kan det bli muligheter for lovlige emigrasjoner hvis du har papirene/pixlene i orden. -Jeg ser for meg i starten ett slags representativt demokrati der enten hver politiker hver for seg, eller i grupper starter partier, koalisjoner, maktfordelinger osv. for så å se hva som skjer i landet sitt. Mye via elektronisk, direkte og deliberativt demokrati og litt restriksert bruk av open source via f.eks et antall ingame chatrom, PM, og ett lite forum. Avstemninger kunne f.eks sendes til deg i inboksen. -Prøver også å få til å få politiske ideologier og sånt innsatt i forhold til virkelig økonomi til å kunne bli skvisa inn på en måte... Har tenkt på en slags pay 2 play skatte og budsjett system, der det også er muligheter for bruk av ressursene til jevn fordeling, innvesteringer, eller frynsegoder, så det kunne faktisk også blitt mulig å tjene penger på det i tillegg hvis man kommer godt i gang og får nok medlemmer til å gå pay 2 play da. -Men det blir spillerne som kontrollerer greia, ikke programmørene... De kan evt holde seg til spammen sin. Men ikke undervurder folkets gavmildhet. Bare logg på å bruk din innsats og stemme, for høyere programmør/veldikeholds lønninger. Ps. Vil dette gå under ulovlig pengespill? -Igjen kunne vi brukt den norske grunnloven og internettloven som ett startpunkt, og videre bygge den til noe nytt nerdete teit noe utenom det offisielle norske lovverket. En slags ingame leke lov nesten. -Stikkord, online stat, regjeringssimulator, ingame økonomi, pay to play, mmog osv... -Er ikke sikker på sånne browser baserte spill. Ett årntlig nedlastingsspill må jo være greia. Trenger ikke å være så avansert heller... Ser for meg noe litt mIRC, MSN Messenger, Google Earth osv. (enkelt og effektivt) inspirert i designen. -Er enda mange hull som må tettes. Og jeg har sett på alle de førtihundredusinene av politiske online spill der ute, og jeg kan ikke si jeg finner noe som ligner eller som jeg liker... Eneste småspillet jeg faktisk kunne like som var noenlunde i samme retning, men som ikke var ett online spill da; Democracy hvis noen har testa det. Men blir ikke helt samme greia det heller da. Men til en sånn liten pekepinn. -Jeg har dessverre en meget begrenset erfaring innenfor dataprogrammering, henger vel mest på samfunnsdelen her på diskusjon, men jeg har da litt erfaring innen video underholdning. Jeg har jo faktisk f.eks vært betatester for, og langtidsavhengig av en rekke snåle spill. Og har også litt greie på det politiske perspektivet. Så jeg er ikke helt grønn, og har stor tro på at dette både kan gjennoføres og samtidig bli jævli fett for alle involverte, og kunne kanskje til og med fått noen litt mer innteresert i politikk, programmering og den slags. Endret 28. desember 2007 av person
Potetgullmann1 Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 jeg er med! jeg er en djevel på modelering hvis det er noe 3d involvert
Giddion Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Jeg kan se verdien i dette spillet, men skal du få det realistisk trengs det veldig! avansert simulering og veldig mye jobbing.
Mr. K Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Dette høres ut som et interessant prosjekt! Jeg kan være med hvis dere trenger det!
person Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Skrevet 28. desember 2007 jeg er en djevel på modelering hvis det er noe 3d involvert hehe! du kunne jo mekka en logo ellerno å hatt med ei sexy frøken Jeg kan se verdien i dette spillet, men skal du få det realistisk trengs det veldig! avansert simulering og veldig mye jobbing. da får vi sette i gang da? så nå jeg har provida startkonseptet, da er det vel opp til proffene og komme med nye forslag og idéer? Dette høres ut som et interessant prosjekt! Jeg kan være med hvis dere trenger det! kjempekult! hvis jeg ikke tar helt feil er vi faktisk 4 stk. nå med ett lite prosjekt på gang? så hva kan jeg bidra med? hvilke endringer\innslag osv synes folket bør gjennomføres? og ikke minst hvordan starter vi? takker for den positive responsen! redda dagen min ass.
Mr. K Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 (endret) Demo-Crazy? Har noen ed idé om hvor vi starter da? Endret 28. desember 2007 av double-a
person Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Skrevet 28. desember 2007 noen ide til navn? terra nova? xD jeg tenker at hvis spillet baserer seg på ett land/stat, synes jeg vi skal kalle det opp etter det... da må vi bare kalle landet noe eller no, også gå etter no á la det...? eller jeg vet ikke helt... kanskje bare kalle det prosjekt ett-eller-annet Har noen ed idé om hvor vi starter da? lurer på det samme. takk
Giddion Skrevet 29. desember 2007 Skrevet 29. desember 2007 Har noen ed idé om hvor vi starter da? En liten liste: Hvilke språk? hvilke platform? Web basert? Hvilket mål har prosjektet? Lage en WBS (som regel kjekt) Hvem er med? Hvem gjør hva? Open Source? Hvordan finansiere? Hvem er prosjekt admin? Navn? (dette har ikke høy prioritet) Lage spesifikasjoner Og ikke minst, er det et levedyktig prosjekt?
Mr. K Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Har noen ed idé om hvor vi starter da? En liten liste: Hvilke språk? hvilke platform? Web basert? Hvilket mål har prosjektet? Lage en WBS (som regel kjekt) Hvem er med? Hvem gjør hva? Open Source? Hvordan finansiere? Hvem er prosjekt admin? Navn? (dette har ikke høy prioritet) Lage spesifikasjoner Og ikke minst, er det et levedyktig prosjekt? Språk: Regner med du mener programmeringsspråk. Hva kan dere da? Skulle jeg velge mitt favoritt, hadde det blitt C++. Platform: Mulig det er best å begynne hovedsaklig for én platform, og kanskje utvide det etter hvert til flere? Web basert: Trådstarter skrev i 1. tråd at han tenkte det skulle være et årntli nedlastningsspill. Vil det være det ideelle? Mål: Hva har du trådstarter? Bør vel få laget en Work breakdown structure (WBS) så fort som mulig? Hvordan skal vi fordele oppgavene? Open Source? Hva vil være fordeler/bakdeler? Finansiering... Har ikke så mye peiling på slikt. Admin? kanskje trådstarter, med ideen? Navn: Trenger ikke være særlig høyt prioritert. Spesifikasjoner? Hva mener du med det? Levedyktig prosjekt? Jeg tror det kan være vel verdt å prøve i alle fall
Potetgullmann1 Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Førsote vi må gjøre er å lage en nettside ^^ samt skaffe noen arbeidsmomme programmerere noen som melder seg frivillig som webdesigner? kjenner ett par folk som er gode på programmering. jobbet med dem i ett par mods, men tviler på de har tid til dette for å være ærling men finnes nok mange flinke der ute som har lyst til og joine
Giddion Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 ...Spesifikasjoner? Hva mener du med det? ... Jeg mener at ting må ned på papir .. ø vel harddisk. f. eks. Skal det være flere land (hvis ja hvor mange)(hvis nei.. skal det være åpent muligheter for det senere?) Kort sagt så må alt som er tåkeprat vekk. Det må være liten tvil om hvordan ting skal fungere.
Potetgullmann1 Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 15-80 regner jeg med? de må jo tross alt skjønne hva de gjør virker noe komplisert for 8 åringer dette her.
person Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 [*]Web basert? jeg vet ikke. kanskje i starten hvis det er mulig å 'overføre' det til en slags programvare etterhvert. hvis ikke det er veldig stress. er mest praktisk vil jeg mene. husk at det vil bli mange forandringer, som vil skje enten demokratisk eller som vil bli diktert, alt etter hva man finner ut. [*]Hvilket mål har prosjektet? gjøre folk opps at det er flere måter politikk kan gjennomføres på, enn å drepe alle andre som ikke er enig? + at det skal være så realistisk som mulig, og bør baseres mest mulig på virkeligheten. en slags online regjering / nettsamfunn / politisk sosialiserings software \ idéfabrikk osv. [*]Hvem er med? meg 10hi [*]Hvem gjør hva? jeg synes jeg har gjort en ganske bra jobb med dette konseptet, og vil gjerne komme med flere idéer etterhvert hvis det skulle bli nødvendig. er også ganske kreativ i f.eks bilderedigering og lignende. programmering er dessverre ikke min sterkeste side, men er flink med dataspill, hehe... kan betatester, hvis ikke annet? [*]Open Source? delvis? helt? mye? litt? ikke? nesten ikke? vet ikke. hva ville vært realistisk? [*]Hvordan finansiere? frivillig og reklame i starten? kanskje søke om subsidier fra en eller annen substans? skattesystem i stedet for pay 2 play, ville vært veldig realistisk da, men blir vanskelig med under 10 brukere... hih [*]Hvem er prosjekt admin? har ikke så mye peil på programvare, men kan bare én person være admin? kanskje vi kunne løse det demokratisk? nesten som å begynne å spille allerede! [*]Navn? *avstemning!*
j000rn Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 [*]Hvem gjør hva?jeg synes jeg har gjort en ganske bra jobb med dette konseptet, og vil gjerne komme med flere idéer etterhvert hvis det skulle bli nødvendig. Jeg må dessverre si meg uenig her. Etter å ha lest alle post'ene sitter jeg fortsatt igjen som et stort spørsmålstegn. Hvordan skal dette se ut for brukeren? Kanskje du kan lage noen "screenshots" (ENKLE forslag på hvordan GUI'et skal se ut) som viser hvordan dette skal se ut fra brukeren/spillerens side?
GeirGrusom Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Bare litt informasjon [*]Web basert? Web programvare har mange begrensninger som klientprogramvare ikke har, dermed må et webspill lages på en helt annen måte, en et klientspill, dermed er dette et valg du må gjøre tidlig. Sett deg inn i forskjellene, så skjønner du hvorfor. [*]Hvem er med? Det er viktig å ha flere folk som kan støtte med deler av prosjektet du ikke kan klare på egenhånd. [*]Open Source? Vær obs på at dersom programmet er open source, så vil du ha et problem med to ting: folk som jukser, og det blir vanskelig å tjene penger på det (ettersom du kommer til å bruke mye tid på dette, er det greit å ha en slags finansiering) Ofte så kan man dele prosjektet opp i flere deler, f.eks. API-er som brukes av motoren kan være open source, mens selve programmet og nettverk-styring ikke er det. Vær også nøye på at du oppgir kilder til open source programvare du selv bruker, og kildekoden til disse dersom du gjør noen endringer. [*]Hvem er prosjekt admin? Admin spiller forsåvidt liten rolle, men arbeid må delegeres, lurt at dette er en person som vet hvordan ting skal gjøres, og vet hvem som kan klare det raskt og så feilfritt som mulig. Lykke til
person Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 prosjekt1.bmp Kanskje du kan lage noen "screenshots" (ENKLE forslag på hvordan GUI'et skal se ut) som viser hvordan dette skal se ut fra brukeren/spillerens side? prosjekt1.bmp ikke be meg forklare det
j000rn Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 (endret) ikke be meg forklare det Jo. Hvis folk skal lage spillet for/med deg så må jo dette bli forklart først... Hva er poenget med spillet liksom? Skal man få opp en laaaang liste over saker som partiet er for/imot og gjøre valg? Og så blir populariteten til partiet ditt kalkulert utifra det? Og dette er hele poenget med spillet? Isåfall tror jeg det blir litt kjedelig. Om det skal være forskjellige land/etc, vil jo denne listen bli alt for lang. Blir som å svare på et kjedelig spørreskjema på web. Og om det skal være noe dynamikk i spillet bør man vel også hele tiden inn å forandre på valgene man har gjordt avhengig av hvordan det går i verden / nabolandene / økonomisk, etc...? Jeg prøver bare å forstå HVORDAN man skal spille dette.... Endret 31. desember 2007 av jorn79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå