Gå til innhold

Kjøp av Gaming PC rundt 7k Stillegående/har noen deler


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

 

Jeg tenker å kjøpe meg ny PC da den gammle rett og slett er for gammel til dagens standard. Jeg har fulgt retningslinjene og komponert en tråd hvor jeg håper andre med nå-tidens kunnskaper kan hjelpe meg velge en stabil/stillegående med samtidig RÅ PC beregnet på en gamer :)

 

Hvis dere trenger hjelp fra meg så er det bare å spørre :)

Takk på forhånd for hjelp/tips og lignende

OBS: Edit nederst på siden!!

 

 

* Hva skal maskinen brukes til?

Maskinen skal brukes til gaiming hovedsaklig. Spillene jeg kjører nå til dags er for det meste World of Warcraft TBC, Counter Strike 1.6, men vurderer spill som Age of Conan i fremtiden.

 

* Prisantydning

 

Det nermer seg 15 januar, og som student betyr dette, et større stipend/lån er rundt hjørnet. Jeg ser meg villig til å sløse vekk rundt 7-8k på en ny PC.

 

* Skal maskinen overklokkes

 

Maskinen skal IKKE overklokkes.

 

* Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

 

I min tid, da jeg bydge PC, var AMD den virkelige store( etter min mening). Dette er dog rundt 2 år siden og jeg har ikke fulgt med på hardware delen av dette samfunn, så jeg regner med Intel og AMD ligger likt nå ?

Dette kan DERE svare på, bedre en meg :)

 

* Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc

 

Jeg har en 2 år gammel PC med DDR minne, Geforce 6600gt kort 2gb ram som er død (derfor jeg kjøper et helt nytt system) en 500W strømforskyning og en 200 SATA harddisk. Har Windows Xp Pro Mediasenter OS.

 

Hovedkortet er et Lanparty UT nf4 SLI-D kort som jeg bare har dårlig erfaring med. Hvis noe av dette er verd og ta vare på, så si fra :)

Ps: Har skjerm og mus, vurderer nytt tastatur så lenge det ikke er avgjørende når det kommer til prisen. Har CD og DVD brenner, så disse er ikke nødvendige heller.

Trenger jeg Diskett stasjon ? Opp til dere med erfaring.

 

 

* Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

 

Jeg tenker å kjøpe meg nytt kabinett også, da det jeg har er gammelt og muligens ikke egnet for nye deler da det er lite plass fra førav.

 

Når det kommer til gaming, spiller jeg som dere ser MMORPG og Shoot-em-up spill for det meste, jeg lurer på om valg av skjermkort produsent har noe å si her ? ATI aller nVidia?

 

Edit:

 

Jeg ser helst at maskinen kan leveres ferdig montert :)

Endret av Tor-Bjarne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
* Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

 

I min tid, da jeg bydge PC, var AMD den virkelige store( etter min mening). Dette er dog rundt 2 år siden og jeg har ikke fulgt med på hardware delen av dette samfunn, så jeg regner med Intel og AMD ligger likt nå ?

Dette kan DERE svare på, bedre en meg :)

 

Intel ruler markedet nå. De utsatte de nye 45nm Quad core prosessorene pga manglende konkurranse i markedet..

 

Men AMD er ikke dårlig for det.

 

edit:

Hvis du ikke skal overklokke lønner det seg å kjøpe en AMD faktisk :)

 

 

ferdig montert? Da kan du sjekke, f.eks komplett.no og konfigere en pc der.

 

hvis du har noen deler.. og vil ha en pc ferdigmontert.. høh?

Endret av xninja92
Lenke til kommentar
hvis du har noen deler.. og vil ha en pc ferdigmontert.. høh?

 

Heh, var kansje litt uklart der :) Skrevet sent på natten!

 

Grunnen til at jeg vil ha en ferdig montert PC er at jeg vil utelukke at noe skal gå galt fra min side, dvs at butikken skal ikke kunne kjøre meg falitt pga en feil jeg gjorde mens jeg monterte PC. Delene som er listet opp er deler jeg enten kan montere selv, slik som strømforsyning. Dette er jo ganske enkelt. Har bygget PC før, flere ganger, men den gang hadde jeg råd til å foreksempel gjøre en feil som kostet meg en ny del (Les: Første gang jeg bygget en PC).

 

Kjøper jeg en ny pc nå, har jeg ikke råd til å gjøre 1 enkel feil :flau (Les: Student - Heltid)

 

Takk for svaret, skal sjekke ut komplett, har handlet der før. Erfarings messig er komplett en bra plass og handle men også dyrere e de fleste steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...