Gå til innhold

G3 Ti 200 Vs. R 8500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-07 13:49, sub1343 skrev:

Jeg har ati radeon 8500 og det kan jeg anbefale da dette er et sinnsykt rått kort!!!

Får nesten 8000 poeng i 3dmark 2001 også er bildekvaliteten suveren



 

Høres meget bra ut.

Har du klokket det opp noe?

Hvor raske minnebrikker er det på kortet ditt målt i nanosekunder?

Lenke til kommentar

Når det gjelder Radeon: lønner det seg å kjøpe originale ATI-kort eller kort som Point Of View eller Club 3D. Har hørt at de korta kjører på lavere klokkefrekvenser enn de fra ATI (alle er jo fra ATI men u know...)

 

Og hvordan er Radeon når det gjelder klokking? Må jo nesten køle på en Blue Orb og minnekjøling da kortene ser rimelig døve ut...

 

_________________

AMD Duron 700@945 MHz

Abit KT7

256 MB PC133 Ram @ CAS2

Geforce 256 DDR (uklokka)

Soundblaster Live 1024 Player

@ Windows XP Pro

 

3dMark 2001: 3011

 

[ Denne Melding var redigert av: jovaa på 2002-01-07 14:41 ]

Lenke til kommentar

Vil opplyse at R8500-kortene til PoV er OEM/LE-versjoner, dvs klokket til 250/250DDR. Minnet er imidlertid av samme kvalitet som retail, 3,6ns, noe som gjør det ganske overklokkbart.

 

Man kan prøve å flashe LE-kortet til en retail-utgave ved å bruke et flash-kit som kan lastes ned hos http://www.xcl-clan.com (UPDATE: For øyeblikket er Download-seksjonen nede)

 

På samme siden er det en artikkel om hvordan å voltmodde R8500 slik at den kan kjøres opp ytterligere MHz. NB: Anbefaler STERKT ramsinks på minnet hvis det skal klokkes opp i hastigheter over 280MHz DDR!

 

Har selv bestilt Club3D-kortet fra Amraam.no.

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-01-07 17:16 ]

Lenke til kommentar

Flakkman: men da mister jo muligheten til å klokke et ekte G3 Ti 500.... :razz: *hihi*

 

Nu vel, får se åssen det går. Men når har jo ATI slutta å produsere 275 MHz brikker, så nå er det kun 300 MHz (og 250) som gjelder. Og R300 er jo også like rundt hjørnet. Samma med G4. Skulle tro at prisene på G3 Ti500 skulle synke en del da...??

Lenke til kommentar

Du kan regne med kraftige priskutt på GF3-korta nå som GF4 kommer (om ca. en måned). Personlig har jeg et Hercules GF3 TI200 og er kjempefornød med det! Har enda ikke fått fiksa så mye kjøling at jeg får det klokka høyere enn 222/470, men det er sabla bra til orginalkjøling å være! I 3DMark 2001 gir det meg 8246marks i 640x480x16 og 7225 i 1024x768x32. Bedre kjøling (og resultater) kommer senere :wink:

Tror nok allikevel at andre fabrikanter kan gi bedre kjøling. Tenker da på Leadtek, MEN jeg dømmer da kun etter utseende og størrelse!

Lenke til kommentar

Hehe, du må ikke villede folk ved å skrive 3dmark2001 resultater med andre innstillinger enn default. Men hvilken annen hardware har du? Må sammenlikne litt u c.

Begynner å helle mot G3 ti200 nå, ettersom det tross alt er billigere. Uansett hva jeg kjøper av de to så vil jo spilling gå som en drøm i hvert fall et år frem i tid. G1 DDR holder jo ennå, kjører alle spill fullstendig flytende i 1024/768/32, utenom IL-2 Sturmovik. Sabla fornøyd med det kortet!

 

Ingen her som har noenlunde samme specs som meg og et ti200 eller ATI 8500?

 

nu vel

 

mvh

 

Jo

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-08 15:37, jovaa skrev:

Hehe, du må ikke villede folk ved å skrive 3dmark2001 resultater med andre innstillinger enn default. Men hvilken annen hardware har du? Må sammenlikne litt u c.

Begynner å helle mot G3 ti200 nå, ettersom det tross alt er billigere. Uansett hva jeg kjøper av de to så vil jo spilling gå som en drøm i hvert fall et år frem i tid. G1 DDR holder jo ennå, kjører alle spill fullstendig flytende i 1024/768/32, utenom IL-2 Sturmovik. Sabla fornøyd med det kortet!


Ingen her som har noenlunde samme specs som meg og et ti200 eller ATI 8500?


nu vel


mvh


Jo



 

Vel, det siste resultatet er default dah. 1024x768x32 esse. Jeg er ikke fan av ATI da jeg har sett mange venner tabbe seg ut med Radeon-kortene, men når jeg ser resultatene til Radeon 8500 så begynner jeg å lure på om de virkelig har klart det denne gangen. Jeg er åpen for at kortene kan være bedre enn nVIDIA, men det ta lang tid før ATI klarer å overbevise meg!

 

Maskinen min:

Tibørd 1,4GHz

Abit KG7 (vil heller ha KR7 :sad: )

512 MB DDR CAS2 (har noen hørt om AsiaMos?)

60GB Seagate Barracuda IV

Hercules GF3 TI200

SB LIVE 5.1 Player

 

3Dmark2001 score: 7225

Lenke til kommentar

jeg har ikke noen spesielle erfaringer med noen av dem, men jeg har sabla lyst til og kjøåe meg et radeon 8500 kort, de fleste av de korta overklokkes vist til 300/300 uten store problemer.

 

nar det kommer til teoretisk ytelse som skulle kunne hentes ut i fra korta er radeon overlegen i forhold til geforce 3, radeon dobler vel nesten antal pixsler og slikt det kan hive ut. Husker ikke det antallet akkurat nå. Så kan en se på at radeon har mye bedre 2d ytelse og er mye flottere og se på. ati er jo tross alt kjent for og produsere kort med konge bildekvalitet, men daarlige drivere.

Men har de faat driver teamet deres up to date saa kommer det til og bli et _skikkelig_ bra kjøp.

Lenke til kommentar

Det er akkurat dette som plager meg også.

nVidia spyr jo søkkan meg ut drivere nesten flere ganger om dagen, slik at det nesten blir for mye av det gode. :grin:

 

Men det ser jo ut til at ATI omsider har fått et driver-team på beina og satser skikkelig på dette. Specsene til Radeon-kortet er jo helt inn i det blå, og det banker jo G3 ti500 på papiret. I senere tester med de nyeste driverne banker det også selve kortet i tester... I hvert fall når det gjelder DX8 tester, og det er jo det som gjelder nå for tida. Men det er nesten litt for dyrt for min del. Bør kanskje vente og se om prisene synker litt utpå februar, men det er jo sånn at jeg vil ha nytt kort NÅ! *sukk* Oppgradere resten får jeg gjøre i vår/sommer.

 

Gainward Ti200 frister fælt da, men prisen på deres kort ligger ganske nær et 8500. Nei og nei, dette er ikke enkelt. Og 8500 er jo ikke å få kjøpt her til lands, bare en POV-versjon på usle 250 MHz (men 3.6 ns minne)... *arghhhh*

 

Jaja, stipendet er i hvert fall kommet, og det skal blø...

Lenke til kommentar

Hørte at et POV r8500 ikke er et pov R8500.

De blir produsert av Xpertwiev(eller noe sånt)

Hørt det av en svenske her på forumet.

Skal hjem og sjekke pakken på mitt radeon8500 kort nå.

Rammen er ikke 3.6ns ram.

Jegfården bare opp til 274 uten bugs.

Det er uten kjøling men rammen skaljo greie det.

Lenke til kommentar

Det var derfor jeg valgte å droppe PoV og Databutikken framfor Club3D-kortet fra Amraam.no

 

Det koster ca. 300 kr mer. Men etter et meget hyggelig svar på en e-mail jeg sendte der jeg spurte om lagerstatus, slo jeg til på dette og avbestilte PoV.

 

Jeg betaler gjerne litt ekstra for god service samt en positiv tilbakemelding på lagerstatus (hadde ventet i over 2 uker på PoV-kortet, og fremdeles ikke hørt noe)

Lenke til kommentar

Club3D korta virker jo å være habile, ettersom de samarbeider tett med ATI. Nå må jeg sannelig bestemme meg snart. Det blir nok en ATI ettersom en Ti200 med 3.8 ns RAM koster nesten like mye.

 

Hva synes dere om denne pakken som jeg planlegger å kjøpe?

 

HK: Abit KG7 Lite (trenger ikke mer enn 2 GB RAM uansett så det vanlige KG7 utgår)

CPU: AMD XP 1600+

RAM: Apacer 256 MB DDR CL 2.5

Skjermkort: Club 3D ATI Radeon 8500

 

Billigste pakka blir vel rundt 5500,-

Skulle vel holde 1 1/2 år dette? Resten av hardwaren har jeg fra før, men det blir vel også en ny skjerm. Noen som skal selge en sprek 17-19 tommer som bor i Trondheimsområdet?

 

jajaja...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-09 17:51, jovaa skrev:

Club3D korta virker jo å være habile, ettersom de samarbeider tett med ATI. Nå må jeg sannelig bestemme meg snart. Det blir nok en ATI ettersom en Ti200 med 3.8 ns RAM koster nesten like mye.


Hva synes dere om denne pakken som jeg planlegger å kjøpe?


HK: Abit KG7 Lite (trenger ikke mer enn 2 GB RAM uansett så det vanlige KG7 utgår)

CPU: AMD XP 1600+

RAM: Apacer 256 MB DDR CL 2.5

Skjermkort: Club 3D ATI Radeon 8500


Billigste pakka blir vel rundt 5500,-

Skulle vel holde 1 1/2 år dette? Resten av hardwaren har jeg fra før, men det blir vel også en ny skjerm. Noen som skal selge en sprek 17-19 tommer som bor i Trondheimsområdet?


jajaja...




 

Her selv et KG7, men jeg vil heller anbefale deg å kjøpe KR7 el. med KT266A-chipsettet. KG7 er ikke det beste Abit har laget. Jeg har sinnsykt lyst på et KR7, men jeg har ike råd til å bytte ut kortet nå :sad:

 

Du vet vel ar 0.2NS ikke er all verden. Driverne og resten av kortet er jo oxo ganske viktig!

 

Uansett så ville jeg venta litt til siden du sikter på de dyreste kortene fra nVIDIA og ATI. Veldig snart komme nye kort og prisene vil rase

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...