Gå til innhold

Dårlig kvalitet på Canon IXUS 860is ?


Anbefalte innlegg

Var så heldig å få meg et canon ixus 860 is i julegave. Men. Jeg synes det virker dårlig bygd opp, lurer på om dette er generelt eller bare på mitt (isåfall skal jeg bytte det).

 

Ting:

- Defekt pixel på skjermen?

- På den svarte plastbiten oppå kameraet (m/ utløser/ on/off osv) så er biten helt til venstre litt "løs". Den knirker når man trykker det ned......

- Hvis jeg trykker på "play-knappen" (vis bilderknappen) ser jeg at hele chassiet presses sammen..

 

Burde vel ikke være sånn?

 

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Defekt piksel på skjermen er ikke normalt, det vil for de fleste være grunn nok til å levere et kamera tilbake (jeg tror det burde dekkes av reklamasjons- og garantiregler, men skal ikke love noe). Jeg har samme modell (vel, japansk modellnavn). Angående slark så skal det være lite av det, og ikke merkbart med lyd. Du kan høre noe, spesielt på den siden hvor digitalutgangene er. Det kan være plastbeskyttelsen du hører.

 

Å trykke på play-knappen skal ikke føre til at hele chassiset presses sammen.

Lenke til kommentar

Det er visse regler for hvor mange døde pixler man skal kunne akseptere, og hvordan disse skal "oppføre" seg. En død pixel er langt fra så irriterende som en "aktiv". Pixelfeil på skjermen, vil heller ikke påvirke bildet på noen måte.

 

De fleste butikker vil jeg uansett tro velger å anse dette som en DOA (Dead on arrival) sak, om kunden sier i fra i løpet av noen få dager. Om kameraet er på lager, kan du få et nytt der og da. Hvis det ikke er på lager, kan du velge et annet kamera, velge å vente på at importøren sender et kamera til butikken (tar sjelden mer enn et par dager) eller heve kjøpet.

 

Om pixelfeilen ligger på sensoren, er det derimot en klar DOA sak.

 

Selve kamerahuset kan kanskje oppleves noe slarkete om man trykker her og der, men man må presse hardere enn normalt for at man skal føle at huset presses sammen. Vil anbefale at du går tilbake til butikken og ber om å få prøve (eller at de gjør det for deg) med et annet eksemplar for å se om det er normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...