Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bmw 320 coupe som førstebil?


mopani

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

joda, tror det er gode biler dette, men hvilken sikter du til? E30, E36, E46?

 

på de eldre bmwene har motorene etter sigende ikke vært det mest driftssikre å få tak i, men tror det finnes værre for å si det sånn.

 

kjøreglade biler, bakhjulstrekk, lavere enn en vanlig firedørs 3'er (?), bmw's seksere er finfine og turtallsglade motorer.

 

dyr forsikring, spesielt på 325 (høy skadestatistikk, ungdomsbil, stor motor, ung fører). jeg setter et spørsmålstegn ved kvaliteten, ettersom jeg ikke helt vet hvordan denne er.

 

når det er sagt, så tror jeg ikke det er noe gambling å kjøpe en slik bil, det gjelder bare å passe på at den er godt vedlikeholdt og ikke grisekjørt av en ungdom. da kan ting fort begynne å ryke. bedre å legge litt ekstra penger i kjøpet å heller få en mest mulig original bil.

Lenke til kommentar

Har selv hatt en 1998 bmw 320 coupe og var veldig fornøyd med den!

enese man skal passe på er rust! noen av disse bilene har en tendens til å få litt rust nederst på dørene og nederst på bagasjelokket, samt under bilden rundt traversforingene på bakstillingen.. men alt i alt er dette bra biler. gode å kjøre og greit bensinforbruk.

kan anbefales på det sterkeste :thumbup:

Lenke til kommentar
Har selv hatt en 1998 bmw 320 coupe og var veldig fornøyd med den!

enese man skal passe på er rust! noen av disse bilene har en tendens til å få litt rust nederst på dørene og nederst på bagasjelokket, samt under bilden rundt traversforingene på bakstillingen.. men alt i alt er dette bra biler. gode å kjøre og greit bensinforbruk.

kan anbefales på det sterkeste :thumbup:

Har du sett på annonsene på BMW 3-serie i det siste?

Er nesten umulig å finne en god orginal bil som ikke er herjet med eller nedlesset med usmakelig styling.

 

Veldig synd siden E36 egentlig er en utrolig deilig bil.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefalle 3serie coupe, selv kjører jeg en 04 318ci E46 da jeg syntes dette er den kuleste fronten. Har ikke noe sansen for de nye, og E36 er litt slapp.

 

Har ikke hatt noen problemer etter jeg kjøpte den for ca 1 år siden. Men hvis du vil ha en ok bil med bakhjulstrekk er det ikke så mye annet en BMW, mener nå jeg.

 

Vet ikke om det anses ulovlig å linke til bilder av bilen min, da det er en finn annonse, men her er kjerra mi, er ikke mange hundre hester og påprakka masse utstyr, men det funker til mitt bruk, og drikker ikke for mye bensin.

*solgt

 

Når jeg så den rulle inn første gang jeg skulle teste den var jeg solgt ;) Jeg valgte E46 akkurat pga. litt små prob. med de eldre BMWne.

Endret av Exeter
Lenke til kommentar
Jeg kan anbefalle 3serie coupe, selv kjører jeg en 04 318ci E46 da jeg syntes dette er den kuleste fronten. Har ikke noe sansen for de nye, og E36 er litt slapp.

 

Har ikke hatt noen problemer etter jeg kjøpte den for ca 1 år siden. Men hvis du vil ha en ok bil med bakhjulstrekk er det ikke så mye annet en BMW, mener nå jeg.

 

Vet ikke om det anses ulovlig å linke til bilder av bilen min, da det er en finn annonse, men her er kjerra mi, er ikke mange hundre hester og påprakka masse utstyr, men det funker til mitt bruk, og drikker ikke for mye bensin.

http://pal.finn.no/pal/car1/car/object?fin...3cbafNeb6252381

(mod- får fjerne linken hvis det "strider" med rettninglinjar og oppførsel)

 

Når jeg så den rulle inn første gang jeg skulle teste den var jeg solgt ;) Jeg valgte E46 akkurat pga. litt små prob. med de eldre BMWne.

 

Fra annonsen: "utstyr: klima".

 

Du har da vitterlig ikke klimaanlegg? Jeg ser i hvert fall manuelle viftebrytere.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en E36 325 Coupe som førstebil og den var knall den :) Drikker jo litt bensin og koster litt å forsikre. (slaska litt å hadde forsikringen på min far).

 

Viktig å se over den godt før man kjøper og helst høre litt om historien til bilen, jeg endte opp med en litt sliten bil som krevde en del reprasjoner.

 

Ting som er greit å se etter som kan bli dyrt er gåen toppakning og/eller sprekt topp. Da toppen lett kan sprekke på disse alu. sekserne om de blir kjørt varme. Sjekke etter tegn til vann i oljen. Bilen min brukte også en del kjølevann.

Den lakk også servoolje ved tannstangen, noe som kostet meg noen kroner.

 

Men var alt i alt en bil jeg hadde mye morro med :-)

Lenke til kommentar

Har du lyst å betale litt mer i forsikring, litt mer i reparasjoner så ja, gå for en BMW.

 

Selv har jeg hatt 4 stykk BMW siden jeg fikk førerkortet. Den første var en 318is E30 som jeg lekte meg skikkelig mye med, typisk ungdomsbruk. Meget fornøyd med den bilen bortsett fra den gangen bensinpumpa røyk. Byttet den selv så det var ingen sak egentlig. Deretter hadde jeg en 325 E30. En helt utrolig bil, 170hk i en så liten bil kan ikke bli noe annet enn morsomt, og morsomt var det.

 

Etterhvert tok økonomien en annen vendning og det ble til å kjøpe en 316iA E36. Var vel rimelig fornøyd med den, litt treg motor da, ellers greit. Tight og fine kjøreegenskaper.

 

Nå har jeg en BMW 520iA - 2002, stasjonsvogn. Også denne er jeg meget fornøyd med. Vi fikk skiftet ut panser og bakluke på garanti. Det var antydning til rust og BMW fikset dette. Hadde kostet over 20 000 hvis jeg hadde vært nødt til å betale det selv.

 

I det store hele er jeg fornøyd med BMW, de kan være dyre i drift, men ikke alle modeller er det. Hvis du kjøper en litt eldre bil burde du være obs på rust, kan fort bli dyrt å fikse.

 

Ellers, lykke til med bilkjøp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...