Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke hd i bios


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sliter litt med min søsters pc, måtte ta ut hd og sette i min pc for å få formatert den.

Monterte den tilbake i hennes maskin og nå finner ikke maskinen disken når jeg skal instalere xp..

 

I Bios finner jeg den heller ikke, dær er det cd/dvd spilleren som står som master???

Men min maskin fant den jo... så da kan den jo ikke være ødelagt..

 

Noen som har en formening om hva det kan være???

 

dette er en samsung 120G S-ATA disk....

 

Mvh Victor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Master/slave er rett stillt? Sett disken som master og sett den på enden av kabelen, sett DVD på en annen kabel. Prøv med andre kabler om det fortsatt ikke går. Om det fortsatt ikke går så vil jeg tippe hovedkortet sliter, siden disken funker på din pc.

Har ikke jumper på denne da det er en S-ATA...

Og på en S-.ATA disk bruker man bare en s-ata kabel.. ikke i serie med dvd osv.. hmmm

Lenke til kommentar
Aha, så ikke at det var SATA. Prøv andre sata-porter på hovedkortet da, er enkelte hovedkort som har forskjellige typer sataport (noen kan bootes fra, andre ikke).

Har prøvd... kan det være drivere som mangler inne på hovedkortet?? mye arbeid å legge inn når man ikke har disse driverne :p?

Lenke til kommentar
Er ikke sikker, men tror ikke manglende drivere burde hindre deg i å finne diskene i bios.

fant driver disketten.. fikk installert xp.. men nå kødder den under oppstart etter at jeg er ferdig.. xp klarer ikke å boote sjøl uten xp cdèn i cd rommen... why?

 

Finner fortsatt ikke hd i bios...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...