Gå til innhold

Henter IKKE nettverksadresse


seilfly

Anbefalte innlegg

Prøver å få to laptops på et trådløst nettverk som ble satt opp nylig. Bare én mottar svar fra DHCP i router'n. Begge har samme innstillinger for nettverk og MAC-adressefiltering er AV.

 

Jeg har WinXP Pro (2002) SP2, og den andre

har WinXP Home (2002), SP2.

 

 

På et annet nettverk var det tidligere motsatt da jeg hadde en annen PC med samme OS. (Byttet Jobb-PC). JEG kom ikke inn på DET nettverket, men det gjorde den PC-en som NÅ ikke kommer inn på nettverket.

 

 

Forslag når MAC-adressefiltering er utelukket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problem-laptopen har tilgang til internett ved manuell config, men ping av IP'en til router'n gir kun avbrutte forespørsler. Denne, fungerende, laptopen derimot får full score på ping av router'n.

 

Har prøvd med endret SSID og forskjellige kanaler.

 

I tillegg har jeg prøvde med en Pocket PC, og den kan tilkobles manuelt som problem-laptopen, men kommer imidlertid IKKE ut på nettet.

 

Det er slik som nå at nett-verket oppstår.

Lenke til kommentar
Ja, jeg har et spenn på 20 IP-adresser. Skal teste Winsockfix på problempc'en, men det som er merkelig er at den allikevel fungerer fint på "alle andre" nettverk.

 

 

Etter å ha vært borte en dag koblet plutselig problem-PC-en på nettverket uten problemer! Nå mangler det bare at også en Pocket PC kobles til.

 

Har ikke gjort noe siden sist. Kan det være noe med routeren? GIGABYTE er merket. (Sikkert juggel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...