Gå til innhold

Nike Mercurial Vapor III...


Silfsurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vennen min lurer på om han kan bruke Nike Mercurial Vapor III på kunstgress...Går det bra? Blir skoen ødelagt?

 

Du kan bruke det på kunstgress, men det anbefales ikke!

Jeg har Vapor selv og har brukt dem på kunstgress flere ganger, noe som har ødelagt skoen.

Så, si til kompisen din at han ikke bør bruke skoen på kunstgress. Da blir det 2000kr rett i dass...... (Eller hvor mye han har betalt for dem)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er ikke knottene det slites mest på.. Såla knekker rett og slett sammen etter en stund, hvis du har brukt dem på kunstgress. Jeg har hatt Vapor to ganger og såla har "knekt" to ganger... Siste gang jeg kjøper Vapor..

Nå bruker jeg heller Total90;)

Men det er sånn drit mykt kunstgress...som chelsea har...skader det vis han bruker dem i 1 kamp?

Lenke til kommentar
Vennen min lurer på om han kan bruke Nike Mercurial Vapor III på kunstgress...Går det bra? Blir skoen ødelagt?

Det går bra men de har sine konsekvenser.

 

1. Levetiden på skoen blir halvert, minst.

 

2. Levetiden på bena dine blir mest sannsynlig også halvert.

Endret av Messi91
Lenke til kommentar
Vennen min lurer på om han kan bruke Nike Mercurial Vapor III på kunstgress...Går det bra? Blir skoen ødelagt?

Det går bra men de har sine konsekvenser.

 

1. Levetiden på skoen blir halvert, minst.

 

2. Levetiden på bena dine blir mest sannsynlig også halvert.

 

Jeg har spillt 4 år med Vapor på kunstress, bena mine har ikke blitt noe svekket enda.

Lenke til kommentar
Jeg har spillt 4 år med Vapor på kunstress, bena mine har ikke blitt noe svekket enda.

Da er du heldig. Vapor er ikke ment for kunstgress. Selv brukte jeg FG knotter på kunstgress og fikk beinhinne betennelse, overbelstninger, overtråkker osv. Etter att jeg skiftet til TF knotter har skadeprosenten gått betydlig ned.

 

De kommer jo selvsagt ann på hva slags kunstgress enn bruker. Men i utgangspunktet er de fy fy.

Endret av Messi91
Lenke til kommentar
Vel, minst 5-6 personer på laget mitt bruker Vapor på kunstgress. Ingen av dem har noen problemer, så da tror jeg det heller det er dine ben det er noe feil med.

ja, jeg har lett for å bli skadet men ellers ikke noe utenom de vanlige.

 

Jeg vet ikke, men jeg regner med att du spiller på ett relativt mykt kunstgress? De gjør hvertfall saken bedre.

 

Jeg har selv snakket en av "bossene" fra Umbro norge, og han mente de var til og med bedre å spille med joggesko en FG-sko pga, skade risikoen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har selv faktisk ikke opplevd at tuppen har blitt slitt på vapor. Har ikke brukt Vapor fast, men har et par som jeg har brukt en god del ganger, men de har nesten ikke blitt slitt i det hele tatt, med unntak av litt nedsliting på knottene. Men derimot Predator-skoene mine blir alltid slitt frampå, så de er, hvertfall etter mine erfaringer, viktig å lime frampå.

Dette er jo selvfølgelig ved bruk på kunstgress.

Lenke til kommentar

Treneren våres er fysioterapaut, og assistent-treneren våres eier Standard sport. Begge to gir ofte advarsler om at FG sko ("firm ground", som er vanlig gress sko akkurat som mercurial vapor) _IKKE_ må brukes på kunstgress over lengre tid. Beina mine har blitt helt ødelagt av det, og jeg kjenner MANGE som stadig knekker en såle eller to.

 

Fakta, ikke bruk disse over lengre tid. Om du har brukt de i 2 sesonger og mener beina dine er laget av stål, bruk dem en sesong til og se hvor godt du har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...