Gå til innhold

Joomla hvordan starte?


Anbefalte innlegg

Heisann!!

 

Jeg er nesten helt blank når det gjelder hjemmesider og alt rundt det, så jeg tenkte å være litt smart og installere joomla 1.5 og lage siden min med det....

 

alt er installert på hjemmesiden min jeg logger inn og da stopper det opp...

 

Jeg vil gjerne ha en template å jobbe ut ifra men hvor finner jeg den til joomla?

 

trodde dette skulle være litt mindre komplisert... :)

 

googlet rundt men fant ikke så mange svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Ingen som har noen enkle tips å komme med her?

 

Jeg også har prøvd litt, men det hele er litt uoversiktlig for en nybegynner. Jeg begynte å deaktivere og fjerne alle artikler, meningsmålinger, reklamebannere, +++++ som ligger på fremsiden som standard når man oppretter siden. Men derfra kom jeg meg liksom ikke videre. Hvor får man vekk joomla logoen på toppen for eksempel?

 

Nå har jeg sletta hele greia fra serveren, og innstallert 1.5 fra scratch. www.djupevik.com/joomla er siden, og nå er den igjen full av joomla reklame

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd meg litt frem selv. Har deaktivert alt av reklame, og unødvendige menyer med linker osv.. Litt rusk henger igjen, men jeg skjønner i alle fall mer gangen i det.

 

Jeg har også innstallert CommunityBuilder modulen og fått den til å funke. Men jeg tenkte jeg skulle få til å la brukerne laste opp bilder til hver sitt eget galleri. Jeg skjønte det slik at det skulle vere mulig med CB, men har altså ikke fått til dette enda.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne ha en template å jobbe ut ifra men hvor finner jeg den til joomla?

 

Jeg fant templates her:

http://www.joomlashack.com/index.php?optio...1&Itemid=43

 

Man må registrere mail for å få tilsendt link osv, men det er ikke noe stress. Når du skal bruke denne så laster du bare zip-filen opp i administratorsidene i joomla, og aktiverer den en annen plass. Skal du endre på ting på templaten fikk jeg kun til det ved å endre på filene før jeg lastet opp templaten.

Lenke til kommentar

Hei!

Anbefaler deg å ta en titt på www.rockettheme.com , www.joomlart.com og www.youtheme.com som jeg syntes har de beste designene og brukervennlige oppsett.

 

Jeg har brukt Joomla siden Mambo stadiet og er meget godt fornøyd med både brukergrensesnitt og funksjonalitet.

 

Joomla har vunnet kåringen som verdens beste Open Source publiseringsverktøy to år på rad.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Når dere skal bygge websiden deres, så trenger dere jo ikke innstalere Joomla-innholdet. Dette er et valg i innstalasjonen.

 

Aha.. Jeg har brukt en tjeneste som heter webaroo som installerer mange forskjellige script automatisk gjennom kontrollpanelet til webhotellet mitt, så jeg har ikke installert selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...