Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Chkdsk- får ikke starta laptopen igjen..


Anbefalte innlegg

Hei! I natt når jeg satt på laptopen så poppet det opp en feilmelding nedi høyre hjørnet. Der stod det "Kjør Chkdsk".. Okei? Da kjørte jeg Chkdsk. Da den ble ferdig ( 5 sek :S) så startet jeg maskinen på nytt og da kommer jeg ikke lenger inn enn 3 sek på windows xp logoen før det blir blåskjerm. Jeg gikk i BIOS å tok en harddisk test og da kom det fram en feil sto det. Men jeg fikk ikke gjort noe særlig mer?? =S Går ikke starte i sikkerhetsmodus eller noe. HVa i huleste har skjedd? Hardisken var jo pokkern meg i orden litt tidligere på kvelden. Hjelp.. Mamma sin laptop =(.

 

Mvh Glenn Åge

 

God Jul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan være en liten mulighet for at disken din er død hvis BIOS også gir feilmelding.

hm ja, muligens. Jeg vet ikke hva denne feilen betyr, men noe er det i alle fall. Den nekter å starte xp. Godt det er noen som er våkne så seint :p hehe.

 

Isåfall, så kan jeg muligens prøve å kjøre windows cden og reparere. Hvis ikke så er det intet håp =/. Er så typiskt at sånt skal skje meg når JEG har læppisen til mamma. Thank god it`s not christmas tomorrow ^^

 

EDIT:

Kjørte testen igjen. Biosen fant fram følgende feil:

 

#1- 07 Fail

 

Det er det testen viser iallfall. Vet ikke hva det betyr =/

Endret av Kåsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...