Gå til innhold

Skal fornye klesskapet. Noen ideer?


Dudli

Anbefalte innlegg

Har planer om å fornye klesskapet etter jul, i den anledning har jeg lyst på noen ideer. Har du noen gode forslag på hvilken/hvilke jakker, skjorter, T-skjorter, boksere, bukser og gensere jeg kan kjøpe hadde det vært flott. Alt fra Norrøna til J&J er velkommen. Er 19 år.

 

Takker på forhånd for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå deg løs på Jack & Jones \ Carlings slik som jeg gjør to ganger i året, eller tre. Da fyller jeg opp garderoben min med skjorter, morsomme t-skjorter, forskjellige ola-bukser og lignende som står til trenden. Også kan du suplere med ting ifra H&M og andre litt rimeligere butikker for små ting slik som under-tskjorter og slikt..

Lenke til kommentar
Utenom Carlings og Jack & Jones kan du sjekke ut !Solid, Blend og Selected.

 

Hvis du har penger til overs, så er Gabba buksene fra !Solid utrolig gode, samt ganske slitesterke.

09.jpg

 

T-shirts får man aldri nok av. Aldri.

 

Som tidligere nevnt så har H&M mye nøytrale basisplagg, og da alt fra gensere til boksere, men jeg personlig har best erfaring med gensere derfra.

Lenke til kommentar

Hva slags stil ønsker du å kjøre? Preppy, gangster, osv? Hva slags klær er det du liker? Billige eller dyre klær? Om jeg skulle ha designet din garderobe hadde jeg tatt deg med på Match, Vic, Kase og liknende butikker, og slått meg løs. Et sted må man begynne, og gensere med merket Gant anbefales på det varmeste. Enkle og stilige gensere med god kvalitet som ikke koter alt for mye heller. Enkle stilige basisklær som passer godt med et skjerf o.l. Jeans? Da foreslår jeg at du prøver Replay og Henry Choice. Jean Paul og Mario Conti har også mye fint. T-skjorter er det vel et bredt utvalgt av - alle slags butikker og alle slags merker, men Moods of Norway har mange digge t-skjorter. Dolce & Gabbana og Bjørn Borg boxere er å anbefale. Alt dette forutsetter at du vil ha en mer voksen stil, og ikke er den som bruker klær fra Flava.

Lenke til kommentar

Litt hva du kan handle i de kategoriene:

 

Bukser

Jack & Jones, Bertoni har masse fine bukser, i forskjellige stiler. Bertoni er litt mer "fin fin" butikk, men masse bra der. Jack & Jones har alt innen bukser, de kuleste buksene koster fra 499 kr. Men kan få helt ned til 300 spenn å.

Diesel, Jack&Jones har fine bukser :)

 

Gensere

Jack & Jones, Bertoni og Kase, solide butikker. Jack & Jones syns jeg har mest utvalg og er rimeligst, Bertoni er som sagt litt mer "fin fin" butikk som Kase.

Du finner alt innen gensere i de butikkene.

 

T-skjorter

Det finner man overalt, i hvem som helst butikker. Bertoni har masse fine V-Tskjorter, annbefales på det sterkeste. Men T-skjorter finner man overalt.

 

Boxere

 

Bjørn Borg og JBS (WORKSHOP), klart valg. Ingen boxere har bedre kvalitet enn de, vis man ikke legger 1000 kr i en bokser da. Bjørn Borg fra 149 kr. JBS Fra 200 kr.

 

Penklær Penklær som dress, skjorter, slips slår ingen Bertoni. BERTONI FTW :)

Lenke til kommentar

Haha-

 

Jeg kom til denne tråden i håp om å kunne gi noen bygningstekninske tips angående ny garderobe. Så feil kan man altså ta. Men mitt tips for fornying av klesskapet er å legge inn lys i alle hyller. Lite som er så surt som å måtte plukke alle de mørkegrå/mørkeblå/mørkebrune/svarte klærne ut bare for å se hvilken farge de er.

 

Simen

Lenke til kommentar

Flott. Jeg regner med at du skal ha en helt ny garderobe? Da regner jeg med at du er villig til å punge ut? Det bir riktignok fryktelig dyrt. Først og fremst trenger du t-skjorter i hopetall, men det er ikke alltid man går med bare t-skjorter uten genser. 13-14 t-skjorter er vel vanlig å ha, det er noe sånt jeg i alle fall har, eller mer. Om du vil ha enkle t-skjorter som er ensfargede som basis anbefaler jeg Hennes og Mauritz og slike enkle butikker. Brandstad har mange fine Moods of Norway t-skjorter til 499,- som du kan sjekke ut på www.moodsofnorway.com. Mange spesielle t-skjorter, men om man liker den stilen, er det mye fint å hente derfra. Ellers har Jean Paul fine t-skjorter.

 

Gensere? Enkle. Vær så snill, ikke kjøp hettegensere med masse mønster. Eller, det er ivertfall ikke den stilen jeg tror du ønsker å ha. Om du vil ha en voksen, preppy stil, burde du kjøpe gensere uten hette, tynne gensere gjerne. Ikke la det bli for keegt og sosseaktig, men kjør en ren og pen stil. Begynn med Gant, kjøp tre-fire gensere fra Gant. De er helt ensfargede og har et Gant-merke på seg, og ofte v-hals. En av dem kan være sort, en av dem hvit, en stripete blå og grå (som jeg har selv, finnes på salg nå) og en i en litt frisk farge, som helst kan kombineres med en lys jeans. Det er mulighet for å bruke vanlig t-skjorte, eller t-skjorte med krage, begge deler ser like bra ut. Ellers har Tommy Hilfiger mye fint av enkle gensere. Det har også Lacoste.

 

Så har man bukser. Seks-sju jeans skal holde i massevis, om du har noen cordbukser og liknende i tillegg. Mørke jeans er in for tiden, men jeansmoten skifter hele tiden, og du trenger ikke være helt oppdatert på den fronten for tiden. Legg gjerne en del penger i jeans du kjøper. Henry Choice, Jean Paul, Gant, Mario Conti - flotte jeans. Jack & Jones har billige jeans til under 400,- også, som jeg faktisk bruker en del av. Angående andre bukser kan dressbukser ser bra ut, men vær litt casual, du skal ikke på fest hver dag selv om du skal ha preppy og en mer voksen stil. Sko? Lacoste har mye fint, ikke alt for dyrt. Spørs hva slags sko du liker.

 

Jeg er 15 år btw, så det kan hende jeg liker litt andre klær enn deg. Bruker mye enkle klær.

Lenke til kommentar

Hva vil du ha bilder av? www.moodsofnorway.com, sjekk vårkolleksjonen for 2008 på menn, og street moods. Masse tøffe t-skjorter som passer perfekt til lyse enkle jeans. Gant gensere? Tenk deg en helt vanlig grå v-hals genser med Gant merket, om du er kjent med det. For hva som angår bukser kan du sjekke ut nettsidene til Replay Blue Jeans, eller surfe litt rundt på nettet. Butikkene Kase, Match, Vic, Skonnord selger alle de merkene jeg har nevnt. Brandstad selger Moods of Norway.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

du kan også gå på HM, J&J o.l for å finne fine ensfargede gensre som holder lenge for unde halvparten av prisen av gant gensrene(: unødvendig å kjøpe en genser på gant vist man kan kjøpe nesten helt make i en billigere butikk hvor du kan få 3-4 stykker for samme prisen som gant.

btw. ikke kjøp lacoste sko. vær så snill, det er blitt så sinnsykt fjortis mote nå at det er ikke gøy. ihvertfall, vist du skal ha sko derfra kjøp noe mer causual.

;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...