Gå til innhold

Får selvtildelt ipadresse (169.x.) fra trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

God jul!

 

Som emnetittelen tilsier, får jeg en selvtildelt ip-adresse fra det trådløse nettverket hjemme. 169.xxx.xx.xxx altså. Jeg får kontakt med nettverket, joda. Men internett, den vil ikke routeren at jeg skal inn på tydeligvis. Dette skjedde for rundt 1 år siden også, men det ordnet seg etter at jeg gjorde noe. Jeg husker jo selvsagt ikke det, da. Så noen forslag?

 

Jeg har en Macbook. Jeg er usikker på om delvis av problemet har med noe mac-only også, så jeg postet det på mac-delen.

 

Jeg har en Zyxel HWT660 trådløs router. Internetz fungerer via kabel og sjohei, men ikke på det trådløse.

 

Halp, pl0x? Og en forsatt god jul.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her i huset har vi en miks av Windows, Linux og Mac. Den ene av to Mac'er opplever av og til dette problemet.

 

Jeg har også en ZyXEL router, og tror problemet er relatert til ZyXEL, for stort sett kan jeg restarte nettverkskortet eller Mac'en så mange ganger jeg vil, problemet forsvinner ikke.

 

MEN, restarter jeg ZyXEL'en, så får Mac'en riktig IP med en gang.

 

Men som sagt har jeg andre Mac'er som aldri får dette problemet, så jeg tror skylden ligger hos routeren.

 

Har planer om å bytte routeren etterhvert.

Lenke til kommentar
Kanskje det er noe en firmware-oppgradering tar seg av?

Har nyeste, og dessverre ser det slik ut at ZyXEL slutter å rette firmware etter at produktet er sluttsolgt :(

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er spesielt imponert over ZyXEL, grensesnittet er veldig bra, men det har vært mer tull og ustabilitet med denne enn min gamle 3Com.

 

Det blir nok en ny router om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...