Gå til innhold

Synkroniserings-programvare på felles server for nedlasting av musikk


Gissan

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tittelen er sikkert litt uforståelig for noen, men jeg skal prøve å forklare "problemet" best mulig.

 

Det som skal skje er at jeg skal sette opp en server som skal være felles for et visst antall personer, la oss si 20 personer.

Blant disse finner vi person A, person B og person C. Alle har tilgang til serveren, som forøvrig kun skal brukes til deling av musikk.

Det jeg vil skal skje når A legger ut en sang på serveren, skal den kunne nedlastes automatisk ved hjelp av enkel synkronisering til B og C når de ønsker det.

Hvis A legger ut 27 sanger kl. 11, og B logger på kl. 12, skal alle de 27 sangene automatisk lastes ned til hans PC i en forhåndsvalgt mappe.

Når B legger ut 41 sanger til kl. 15 og A og C logger på kl. 16 skal kun de manglende filene overføres. Det vil si at C skal ha de 27 sangene fra A og de 41 fra B, mens A kun skal ha de 41 sangene som B har lagt ut.

 

Man skal altså synkronisere med serveren slik at man kun får de manglende filene, men alltid har det samme innholdet på sin egen PC som på serveren.

 

Jeg vil at dette skal skje relativt automatisk og enkelt, helst kun ved hjelp av et par tastetrykk.

 

Hvordan kan dette gjøres mest effektivt og brukervennlig? Veldig vanskelig å kopiere alle sangene på serveren til sin egen PC og trykke "nei" på alle sangene man har fra før av når man får spørsmål om å overskrive.

 

Finnes det noe programvare som kan fungere greit til et slikt formål? Vil ikke at filene skal spilles av rett fra serveren. De skal lastes ned til egen harddisk på egen PC.

 

Takker for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...