Gå til innhold

Mass Effect: Skjønner ikke dritten av kampsystemet


blackcom

Anbefalte innlegg

Har spilt første delen av spillet og gjort alle de første sidequestene. Har endelig begynt og besøke andre planeter og har like spillet veldig godt helt til nå.

 

-Kan kan velge mellom drøssvis av våpen i "equipment" men det er fremdeles kun de fire standardvåpnene jeg kan bruke i spillet. Om jeg "equipmer" meg med en granatkaster e.l. har jeg ikke tilgang til denne under spillingen for det. Dette virker helt idiotisk. Det eneste jeg kan bruke disse våpnene til er og lage omni-gel, men de har tydligvis ingenting med selve spillet og gjøre.

 

-"Skvadroen" min dauer konstant helle tiden uansett hvor jeg sender dem med D-paden min. Om jeg skal drepe noen, må jeg skyte en milliard skudd på de, og innen den tid har hele skvadronen min daua. Fienden står alt for langt borte og hvis jeg går nærmere blir jeg pepra og drept nesten med en gang....

 

Spillet var jo dritkult i begynnelsen, men nå virker det bare helt dust. Hvordan er det man skal "sloss" i dette spillet egenglig? Og hvilken relevans har alle de våpnene du kan plukke opp over alt med selve spille og gjøre...??

 

har hold på 3 timer med og prøve og ta ut 10 fiender i et rom og nå er jeg bare drittlei hele spillet.... møkkaspill....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, kødder du eller?! Du har de fire forskjellige våpentypene å velge mellom, men du kan jo oppgradere dem i equipment-menyen. Hvis du trykker på X (mener det er det) får du også oppgradert kuler osv.

Husk også at du ikke er Master Chief i dette spillet, og at det er viktig å gå i cover, og eventuelt bruke biotics.

Lenke til kommentar

Jeg slet ganske bra i det aller første oppdraget, skjønte ingenting av meny-systemet, og laget mitt døde hele tiden, så de fikk kjøre sitt eget løp mens jeg lekte Rambo.

 

Våpnene du finner er sikkert bedre enn de du har, siden du sliter så mye, du må også passe på å utruste laget ditt med våpen som passer for dem. Hvis de er dårligere, selg dem.

 

Det er også ofte at de starter automatisk med pistol, bytt ut dette etter kampsituasjonen.

 

Bruk granater, og "skills" eller hva jeg skal kalle det; overkill osv.

 

Etterhvert kom jeg opp i level, og etter utforsket planeter hadde jeg over 3 mill credits, og de beste våpnene.

 

Lykke til, hvis du finner ut hvilken spillespil du må bruke er dette et fantastisk spill. :)

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Siden dette er en Mass Effect tråd så går jeg litt off topic, så slepper jeg å lage egen. Jeg har nå gjennomført spillet og har fortsatt en del "Assignments" å gjøre, men etter jeg gjennomførte spillet og trykker resume i hoved menyen kommer jeg bare til slutten av spillet igjen. Noen som vet hva jeg må gjøre? God jul!

Lenke til kommentar
Noen som vet hva jeg må gjøre? God jul!

 

Du må dessverre starte spillet på nytt, eller loade før du drar til den siste planeten.

 

Eriqo: Dette er helt vanlig, og det er ingenting du kan fikse på for å miste fps-dropsen, eller, du kan prøve å fjerne grain-effekten.

 

God jul til begge to. :)

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Har spilt første delen av spillet og gjort alle de første sidequestene. Har endelig begynt og besøke andre planeter og har like spillet veldig godt helt til nå.

 

-Kan kan velge mellom drøssvis av våpen i "equipment" men det er fremdeles kun de fire standardvåpnene jeg kan bruke i spillet. Om jeg "equipmer" meg med en granatkaster e.l. har jeg ikke tilgang til denne under spillingen for det. Dette virker helt idiotisk. Det eneste jeg kan bruke disse våpnene til er og lage omni-gel, men de har tydligvis ingenting med selve spillet og gjøre.

 

-"Skvadroen" min dauer konstant helle tiden uansett hvor jeg sender dem med D-paden min. Om jeg skal drepe noen, må jeg skyte en milliard skudd på de, og innen den tid har hele skvadronen min daua. Fienden står alt for langt borte og hvis jeg går nærmere blir jeg pepra og drept nesten med en gang....

 

Spillet var jo dritkult i begynnelsen, men nå virker det bare helt dust. Hvordan er det man skal "sloss" i dette spillet egenglig? Og hvilken relevans har alle de våpnene du kan plukke opp over alt med selve spille og gjøre...??

 

har hold på 3 timer med og prøve og ta ut 10 fiender i et rom og nå er jeg bare drittlei hele spillet.... møkkaspill....

 

 

Kanskje denne siden kan hjelpe litt:

 

http://www.gamespot.com/features/6183235/index.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...