Gå til innhold

Lage ny side basert på predesignet Template


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg driver nå og lager en ny hjemmeside i Dreamweaver CS3, spesielt for gokartsatsingen til meg og en kompis. Våre gamle hjemmesider er rimelig utdaterte, og ettersom dagens standarder er mye høyere enn før, ønsker jeg å bruke en predesignet web template fra nettet. Som dere kanskje skjønner er jeg ikke den mest kreative og flinke personen når det gjelder design, så dette er nesten den eneste muligheten min til ordne noe som ser respektabelt ut :D

 

Jeg fant en template her om dagen som jeg likte svært godt, tenkte jeg kunne sette inn noen andre bilder og en annen logo. I tillegg må jeg selvfølgelig gjøre om språket til Norsk, og det var her problemene startet.

 

"Readmeen" som var med i pakka forteller meg dette:

 

Step 1. Unzip the package into a folder on your local drive.

 

Step 2. Open the design in either Illustrator or Photoshop format to allow you to change the 'Company Name'

 

Step 3. Export the graphic to insert it into other publications.

 

Jeg gjorde som de sa og åpnet designet ("layout.psd") i Photoshop. Her gikk det ann å endre på alt, hver del av siden hadde sin egen "layer". Jeg lagret layouten over den gamle etter å ha skiftet bilder, tekst og menytekst, bare for å se hvordan det ville se ut i Dreamweaver. Der var jo alt som før, med gamle business bilder, logo, engelsk tekst osv.

 

Etterhvert har jeg jo skjønt at alle bildene er lagt med i en egen "Images" mappe, men her er bildene kun tiljengelige i .jpg format som jeg ikke får endret i photoshop. Dermed står jeg fast igjen, uten å vite hva jeg skal gjøre.. :!:

Er det noen som har noen tips/erfaringer/råd å komme med? Jeg vil være supertakknemlig for alt, skulle helst hatt denne siden klar før 1. Januar :)

 

Christian

Endret av Chriskart14
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...