Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygd PC... Ingenting skjer når jeg trykker på power-knappen!


Anbefalte innlegg

Oppsettet:

EVGA GeForce 8600 GT 512 MB

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

Gigabyte GA-P35-DS3

Intel Core 2 Quad Q6600

Aopen QF50 <--Kabinett m/PSU (350 watt)

(og en samsung spinpoint disc på 150gb koblet til via IDE)

 

Har fulgt vedlagte manualer til koblingen av maskinene og har satt opp PC-er på jobben før, så jeg føler at alt er koblet riktig (Se bilder)... Men når jeg har koblet til strømmen og skal starte opp skjer det ingenting... Så det jeg lurer på er om det er mulig å teste de forskjellige delen separat? Er det noen som har vært borti noe lignende? Ser noen noe feil på bildene (bortsett fra dårlig fotograf...)?

post-84579-1198253958_thumb.jpg

post-84579-1198254002_thumb.jpg

post-84579-1198254058_thumb.jpg

post-84579-1198254114_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har koblastrømforsyningens 20-pins strømkontakt på hovedkortets 24-pins... De fire ekstra pinnene henger ved siden av kontakten til venstre i bildet, og skal supplere den brede på den siden hvor det er feste for dem (på kontakten), om du skjønner...

 

EDIT:

For å oppsummere - 20-pinskontakten og 4-pinskontakten skal settes sammen til en 24-pinskontakt, som passer i ATX-strømporten på hovedkortet... Altså, de fire hullene du har ledige skal også fylles opp av den supplementskontakten som henger og slenger....

Endret av Svein_Jarle
Lenke til kommentar
Du har koblastrømforsyningens 20-pins strømkontakt på hovedkortets 24-pins... De fire ekstra pinnene henger ved siden av kontakten til venstre i bildet, og skal supplere den brede på den siden hvor det er feste for dem (på kontakten), om du skjønner...

 

Har prøvd det flere ganger allerede... Power Switch kabelen er i, men åssen vet man hva som er pluss og minus, når det ikke står noe på kabellstykket?

Lenke til kommentar

Hvis du har fulgt postene ovenpå men ingenting skjer, da er det mye mulig 350W forsyningen ikke er nok.

Dette er bare personlig erfaring. Da jeg oppgraderte skjermkortet, hadde jeg 350W og ingenting skjedde. Satte inn en 520W da våknet PC-en til liv..

 

Ta heller å gå gjennom alt en gang til for å være sikker:)

Lenke til kommentar
Hvis du har fulgt postene ovenpå men ingenting skjer, da er det mye mulig 350W forsyningen ikke er nok.

Dette er bare personlig erfaring. Da jeg oppgraderte skjermkortet, hadde jeg 350W og ingenting skjedde. Satte inn en 520W da våknet PC-en til liv..

 

Ta heller å gå gjennom alt en gang til for å være sikker:)

 

Hvis man ikke har sterk nok strømforsyner vil den ikke starte i det hele tatt, eller vil den prøve å starte(sette i gang vifter o.l.)?

Lenke til kommentar
Hvis du har fulgt postene ovenpå men ingenting skjer, da er det mye mulig 350W forsyningen ikke er nok.

Dette er bare personlig erfaring. Da jeg oppgraderte skjermkortet, hadde jeg 350W og ingenting skjedde. Satte inn en 520W da våknet PC-en til liv..

 

Ta heller å gå gjennom alt en gang til for å være sikker:)

 

Hvis man ikke har sterk nok strømforsyner vil den ikke starte i det hele tatt, eller vil den prøve å starte(sette i gang vifter o.l.)?

tipper viftene ville tatt noen omdreininger før hele systemet til slutt kutter ut. Det samme skjedde med min pc, men merkelig nok så har jeg en strømforsyning på 650w :hmm:

Lenke til kommentar
Ok, siden strømforsyning er mistenkt, koble ut alle ledninger fra pc komponenter sånn at psu er fri, så kortslutter du grønn og svart pinne på den store ATX-kontakten (20pinners) Om den ikke starter da så har du en ødelagt strømforsyning.

 

Tilbake fra juleferie nå og skal prøve å få litt orden på denne maskinen.... Åssen kortslutter man pinnene? Og mener du at det er kun psu'en som skal være koblet til under testen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...