Gå til innhold

Hvordan og hva for å støpe plast?


Anbefalte innlegg

Her er jeg muligens helt på jordet i valg av kategori og forum, men det var det som virket mest naturlig. Jeg lurer på om noen har erfaring med støping av plast for å bruke til å huse småelektronikk. Hvilke typer plast, hva slags utstyr er nødvendig, og hvor finner man dette. Har søkt rundt litt og finner lite fornuftig ettersom jeg ikke helt vet hva jeg skal søke etter, ettersom "støpe plast" ikke har vist seg å være produktive søkeord.

 

Noen med erfaring/tips?

 

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "

støping av plast for å bruke til å huse småelektronikk

 

Skal du støpe deg esker/bokser e.l. eller skal du bare støppe igjen/rundt ferdig eletronik for å beskytte det mekanisk?

 

Hvis det er det siste finne du mye rart hos ELFA

Har selv handlet og brukt silikonmasse der ifra.

 

 

space

Lenke til kommentar
Hva mener du med "
støping av plast for å bruke til å huse småelektronikk

 

Skal du støpe deg esker/bokser e.l. eller skal du bare støppe igjen/rundt ferdig eletronik for å beskytte det mekanisk?

 

Jeg ønsker å støpe esker/bokser. Eller det vil si deler for å sette sammen. Skal sjekke ut linken til kvase.

Lenke til kommentar

Det enkleste er å kjøpe plast plater, skjære de i størrelsene du trenger og så plastsveise de sammen til en boks eller noe annet du er ute etter. Det er ikke bare bare å støpe plast. Ferdige bokser er støpt i en sprøytestøpemaskin med høyt innsprøytningstrykk og ettertrykk for å få jevne og fine overflater. Og ikke minst under høye tempraturer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...