Gå til innhold

Tips om bra flightsticks/joystick?


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å begynne å bruke PC-en mer inngående til variert type spilling og ikke bare type mus/tastatur opplevelser.

 

Hvilke bra flightsticks finnes på markedet som jeg burde gå for og hvilke flyspill av type simulator og arcade burde jeg absolutt kikke på?

 

Jeg vil ha kvalitet på sticka og at det er godt støttet i mange bra spill.

 

NB!

Jeg ønsker også å kunne bruke den som Joystick og at den har god støtte for mange andre spill enn rene flyspill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lyst til å begynne å bruke PC-en mer inngående til variert type spilling og ikke bare type mus/tastatur opplevelser.

 

Hvilke bra flightsticks finnes på markedet som jeg burde gå for og hvilke flyspill av type simulator og arcade burde jeg absolutt kikke på?

 

Jeg vil ha kvalitet på sticka og at det er godt støttet i mange bra spill.

 

Jeg bruker 'Saitek X52 Pro' til fs9 og FSX, anbefales. Stikke og throttle er delt i to forskjellige enheter og du har et utall forskjellige måter å konfigurere den på. Koster litt mer enn enn billigstikker, ca. 1500,- men en god investering.

Lenke til kommentar

Hmm tror jeg kanskje går for en billig en nå, så tar jeg en mer proff flightstick senere. Om ikke da disse flightstickene er like gode som joysticks i andre spill?

 

Yoke'en blir veldig spesiell. Men X52 Pro, kan sticken bruker som joystick i andre spill?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har selv Saitek X52 Pro. Denne er absolutt å anbefale hvis du skal drive med "seriøs" flyging i FSX.

 

Nei, denne er en ren flystikke. Hvilke spill tenkte du å bruke den som "joystick"? På PC er det vel ingen som bruker joysticks lenger vel? Har ratt/pedaler til f.eks Need for speed, og flightstick til flysimulatorer. Resten går vel i mus.

Endret av Pestilence
Lenke til kommentar
Har selv Saitek X52 Pro. Denne er absolutt å anbefale hvis du skal drive med "seriøs" flyging i FSX.

Ser ikke bort ifra at det kan være noe jeg bruker tid på. Og da spesielt FSX SP1. Men kan stikka brukes til andre spill fra denne? Eller burde jeg ha en joystick i tillegg?

 

Kanskje dumt å ødelegge stikka med røff behandling i mer actionbaserte spill?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Battlefield hvor man skifter fra mus og tastatur og over til joystick når man flyr jagerfly og helikopter for bedre kontroll. Samt spill som har kjøretøyer av forskjellig art som ikke støtter ratt/pedaler eller gjør ratt og pedaler klønete pga spillets ellers natur.

 

Egentlig ganske mange spill når man tenker etter.

 

EDIT:

Men svaret er vel da kanskje å kjøpe en joystick til 300,- for div. actionspill og kjøpe X52 Pro for rene flyspill :).

 

Får man en FSX/Saitek X52 Pro bundle noe sted?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Men svaret er vel da kanskje å kjøpe en joystick til 300,- for div. actionspill og kjøpe X52 Pro for rene flyspill :).

 

Får man en FSX/Saitek X52 Pro bundle noe sted? Kunne vært en interresant bundle.

 

EDIT:

Jeg tror jeg trenger en joystick i diskusjon.no også.. ble litt rot i innlegget.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...