Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvilket oppsett for 15-20k?


TheKims

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dummeste jeg har hørt at man kan lese seg frem til om en høyttaler er bra eller ikke...

 

Ja man kan få forventninger av å lese noe, men man kan aldri få inntrykket av hvordan det låter.

 

Oppsettet som trådstarter har valgt her er ett kurrant oppsett, men det er sikkert mye annet i prisklassen det er verdt å ta en titt på.

Lenke til kommentar

har som sagt hørt mye fra ground zero sine subber og bare positiv erfaring.

selfølgelig får du det du betaler for.

ground zero har sikkert budsjett subber som ikke spiller like bra.

hadde tidligere 2 12" fra ground zero som kostet rundt 2500pr stk, de spilte sinnsykt dypt å rent hele veien.

måtte dessverre selge de pga liten plass til barnevogn... tenkte jeg nå skulle gå for en stk litt dyrere for å se hvordan den fungerer i forhold til 2 til samme prisen.

Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt at man kan lese seg frem til om en høyttaler er bra eller ikke...

 

Ja man kan få forventninger av å lese noe, men man kan aldri få inntrykket av hvordan det låter.

 

Oppsettet som trådstarter har valgt her er ett kurrant oppsett, men det er sikkert mye annet i prisklassen det er verdt å ta en titt på.

 

defor jeg la ut denne posten:) for å få innspill og erfaring fra andre oppsett.

Lenke til kommentar

Eh... høyttalere == skjermkort?

 

Høyttalere har ingen målbar "ytelse" av noe slag. De skal spille musikk, gjengi dynamikk og detaljer. Helt usammenlignbart med et skjermkort. Et skjermkort har en målbar ytelse som man kan sammenligne mot andre skjermkort.

 

Så kom deg vekk fra det jordet du er på nå!

Lenke til kommentar
Eh... høyttalere == skjermkort?

 

Høyttalere har ingen målbar "ytelse" av noe slag. De skal spille musikk, gjengi dynamikk og detaljer. Helt usammenlignbart med et skjermkort. Et skjermkort har en målbar ytelse som man kan sammenligne mot andre skjermkort.

 

Så kom deg vekk fra det jordet du er på nå!

Har du veldig liten hjerne? Jeg snakker ikke om ytelse, men om hva de som tester noe har funnet ut. Om det er mye bass, lite mellomtone og skrikete diskant osv. Man finner fort ut om et skjermkort yter dårlig i en test, mye det samme med en høyttaler på en måte. Når man LESER en test av noe, så er det 90% av tiden profesjonelle folk som har testet det, med forskjellige typer utstyr (forsterkere osv). Og når jeg gikk for å høre på høytalerene jeg hadde lest om senere så skjønte jeg med en gang hva de mente. Skjønte også hva andre forumbrukere mente! Så ikke kom her og lek tøff over nett! Du bør først FORSTÅ hva en person mener, din inkompetente snøsokk!

Lenke til kommentar

Det var ikke det jeg mente, men de forklarer veldig nøye hvordan høytaleren spiller, så får man en formening om hvordan den spiller. Og det kan hjelpe deg godt på vei til valg av høytalere. vis man leser at en høyttaler spiller ca sånn du vil ha den, så kan du stikke og høre på den og se om den tilfredsstiller kravene dine :)

Lenke til kommentar
SERIØST, FY FAEN DERE ER TRAGISKE.

Jeg sa at JEG KLARER Å LESE ANDRES ERFARINGER, og ut så ETTERPÅ stikke og HØRE på HØYTALERENE jeg KANSKJE kan KJØPE. Jeg har bare erfaring med JBL, Infinity, morel og dynabel. Og det eneste jeg har hørt som er bra er dynabel og morel. FORNØYD?

 

Og hvordan skal vi ta deg seriøst når det eneste du har hørt som er bra er dynabel og morel?

 

Selv har jeg hørt Fusion, Pioneer, Blaupunkt, Morel, Infinity, Hertz, JBL, Macrom, Phoenix Gold og Sony og kan anbefale alt det til den gjevne bilstereointeresserte, forskjellen i lyden er svært liten når monteringen er gjort riktig.

Lenke til kommentar

Ta meg seriøst? er dette en sammensvergelse eller noe? :p Jeg kom bare med mine meninger og erfaringer. Trenger ikke henge meg ut som useriøs fordi om, selv om jeg ikke har hørt så mye, kan jeg vel si det jeg mener om det jeg har hørt? Det er DU som er useriøs her

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

du har hørt jbl, infinity etc, men kun morel og dynabel har vært bra?

 

jeg har 2stk infinity kappa 6x9 i hattehylla.. bedre lyd har jeg sjeldent hørt! og focal frontsett, det imponerer meg stadig med krystallklar lyd.. polk har blant annet noen basselementer som river deg et nytt et! leste gjennom de flere hundre erfaringene med polk audio db series 2x12" kassa på siden til polk før jeg bestemte meg for at den MÅTTE jeg ha.. dro til byen, fant den på tilbud og klinte til.. bassen er helt vill! tight, dyp og dundrene bass.. bare synd at kassa tar opp nesten all plass i bagasjerommet på bilen min.. har vel vært innom infinity, rockford, kicker, focal, jbl, pheonix gold, mtx, polk, polk\momo, sony og pioneer.. pioneer har vært søppel på alt unntatt 6x9'erne jeg hadde i russebilen.. ellers har alt annet vært meget bra til sitt bruk! som andre har sagt, riktig montering kan gi et bedre lydbilde enn om det er gjort "galt"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...