Gå til innhold

Er Elfen Lied noe for deg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er litt av handlinger i Elfen Lied (kopiert fra wikipedia :tease: )

 

Historien starter med at en ung, naken kvinne ved navn Lucy rømmer under merkelige omstendigheter fra en forskningsinstitusjon utenfor kysten av Kanagawa i Japan. På sin rolige spasertur ut gjennom institusjonen, lemlester og slakter Lucy brutalt ned 23 medlemmer av staben og vaktene (13 i mangaen) takket være en mystisk overnaturlig kraft. Idet hun er på vei ut av bygningen blir hun forsøkt drept av et skudd med en anti-tank rifle. Kulen treffer imedlertid skjevt og slår av henne den kraftige metallhjelmen hun bærer rundt hodet. Hun blir slått bevisstløs og faller ned i sjøen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har aldri blitt til at jeg har begynt på denne seiren, men har lest et par kapittel nå, og må si at kvalitetet ikke er det helt store, men er vel bare jeg som ikke liker stilen. :hmm: Blir vel litt bedre etterhvert.

 

edit: Ja, ble fort bedre

 

Lest 55 kapittel i dag. Det får være nok når jeg skal stå opp snart :p

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Grei serie, men viss du hater åpne slutter sånn som meg burde du kanskje ikke se den :p

Har lagt til noen spørsmål i spoiler. Disse har nesten gitt meg traumer :(

SPOILER NEDENFOR

 

HVEM STOD BAK DØREN??

HVORFOR FUNGERTE KLOKKEN??

HVA SYMBOLISERTE DET??

HVORDAN KAN KOHTA OG KUSINA VÆRE KJÆRESTER NÅR DE ER I FAMILIE??

 

SPOILER OVERFOR

Endret av Ryolitt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har lest alle 79 kapittel som har kommet ut nå. Det er visst 107 i hele serien, men bare 79 som er oversatt så langt. :--/

 

Var en bra serie så langt.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Grei serie, men viss du hater åpne slutter sånn som meg burde du kanskje ikke se den :p

Har lagt til noen spørsmål i spoiler. Disse har nesten gitt meg traumer :(

SPOILER NEDENFOR

 

HVEM STOD BAK DØREN??

HVORFOR FUNKERTE KLOKKEN??

HVA SYMBOLISERTE DET??

HVORDAN KAN KOHTA OG KUSINA VÆRE KJÆRESTER UTEN INCEST??

 

SPOILER OVERFOR

 

 

animen slutter helt teit og slutter vel midt i mangaen.. mangaen er ikke ferdig scanlated på nettet enno så blir interresant ^^ må få lest de nyeste chapterne.

Lenke til kommentar

Har bare sett animen...Det var noen ganger jeg ble sittende der å tenke:"Det her blir litt for sykt!".

Men det var en veldig bra serie :thumbup: så jeg skjønner ikke hvorfor animen ble avslutta når mangaen fortsetter...

 

Kanskje jeg skal lese mangaen så jeg forstår litt mer for slutten var litt irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
hva er det som sjer i slutten av mangaen? vis den har kommt så langt

:wallbash:

 

Man spør ikke om hva en serie slutter med hvis man skal se den. :p Men bare 79 kapittel av mangaen har blitt oversatt så langt. Hele serien er komplett på 107 kapittel.

 

 

paa99: Du finner det fort ut selv hvis du blar igjennom litt. (Link i min forrige post)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Grei serie, men viss du hater åpne slutter sånn som meg burde du kanskje ikke se den :p

Har lagt til noen spørsmål i spoiler. Disse har nesten gitt meg traumer :(

SPOILER NEDENFOR

 

HVEM STOD BAK DØREN??

HVORFOR FUNKERTE KLOKKEN??

HVA SYMBOLISERTE DET??

HVORDAN KAN KOHTA OG KUSINA VÆRE KJÆRESTER UTEN INCEST??

 

SPOILER OVERFOR

 

 

animen slutter helt teit og slutter vel midt i mangaen.. mangaen er ikke ferdig scanlated på nettet enno så blir interresant ^^ må få lest de nyeste chapterne.

Det er det som er med slike åpne slutter, det er ingen fasit svar...Man skal lissom bruke fantasien å tenke frem det man vil, men pesonelig så tror jeg at klokka symboliserte at Nyu hadde vært der å fiksa den for ho drev jo alltid å fikla med den...

Og siden mangaen fortsetter så er ho sikkert i live.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...