Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke trådløs kort til å fungere i Vista 64 bit


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg bestilte meg dette trådløsekortet fra komplett. Nå har jeg fått koblet til kortet inni maskinen og satt på antenen som skal ta imot de trådløse signalene fra routeren vår. Men jeg får ikke kontakt, det står bare lokal tilkobling. Får ikke surfet, brukt msn eller noe sånt..

 

Bruker vista 64 bit så det kanskje ikke så merkelig at det ikke virker. Er det eneste til nå som ikke har virket til vista 64 for min del, så det måtte jo blir noe snart! :p

Er det noe håp?? Eller bør jeg se meg etter noe nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det betyr at Vista 64 ikke finner det nye kortet ditt fordi Vista ikke har driver til det i egen base. Du må hente driver selv og innstallere den. Driver til ditt kort finner du her: http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html

 

 

Så den cden jeg fikk med har ikke driverne jeg trenger!? Men jeg skal prøve linken du gav meg og se om jeg får det til da. Tusen takk for hjelpen, uansett om det virker eller ikke :)

Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme problemet med mitt kort av samme type i Vista64 bit. Litt fram og tilbake med hva som var programmet for meg, så lurer på om ikonet i høyre hjørne viser svart, eller står det disconnected?

 

Start hvertfall med å innstallere nye drivere. Fungerer det ikke etter det ville jeg avinstalelert driverne og tatt ut kortet, så innstallert driverne og satt i kortet etterpå igjen. Får håpe du ikke trenger å få nytt kort sånn som jeg trengte :p

Endret av Rhythm
Lenke til kommentar

Så den cden jeg fikk med har ikke driverne jeg trenger!? Men jeg skal prøve linken du gav meg og se om jeg får det til da. Tusen takk for hjelpen, uansett om det virker eller ikke :)

Det kan godt hende at det er drivere på CDen, men neppe til Vista 64 hvis Vista eller du ikke finner dem. Jeg fant linken ved å gå til ditt hovedkorts hjemmeside, og der var driver til Vista 64.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...