Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Program avslutter seg ved alt+tab


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Litt først; Jeg er rimelig glad i å spille noe som kalles Dota, og gjør dette forsåvidt mye. Dette er et custom-game i Warcraft 3 TFT som har utviklet seg til å nesten bli et eget spill (turneringer etc). Før hadde jeg en halveis gammel PC. Den kjørte ikke alt av det nyeste, men hadde aldri noen problemer med den. Aldri. Så i sommer bestemte jeg meg for å kjøpe ny PC. Etter jeg fikk den har jeg hatt mye problemer. Bluescreens, PC som henger seg, programmer som avslutter seg, you name it. Og da spesielt i sammenheng med WC3\Dota. For å være ærlig begynner jeg å bli mektig lei nå, så lei at det frister å bare kaste hele greia og kjøpe ny PC. Anyways, en liste over speccs:

Asus P5W64-WS PRO

Intel Core 2 Quad Q6600

XFX GeForce 8800 GTS 640 MB

Corsair TWIN2XP2048-6400C4

+ en del hdd's, psu, cdrom etc, men de er vel neppe problemet. WinXP lovlig med oppdateringer, lovlig versjon av spillet, alt det der.

 

Men problemet jeg refererer til i topic, ja. Iblant når jeg alt+tab'er ut fra WC3 og skal inn igjen, bare avslutter programmet seg. Det virker ikke som det er i noen spesiell sammenheng med noe annet, det bare skjer iblant. I wc3-error mappa kommer det fatal error filer. Siste (nå nettopp) ligger her(klikkbar). Noe av koden fra den;

FATAL ERROR!

Program:	c:\programfiler\warcraft iii\war3.exe
Exception:	0xC0000005 (ACCESS_VIOLATION) at 001B:6DF8FABA

The instruction at '0x6DF8FABA' referenced memory at '0x00000008'.
The memory could not be 'written'.

 

Noen som har en fjerne anelse om hva problemet kan være? Har hatt problemet siden dag 1, og det hjalp ikke å bytte RAM heller. Hadde 4 like 1GB brikker, prøvde først 4GB, så 2GB, så 2 andre GB i andre slots uten at noe så ut til å hjelpe. Har også hatt problemer med at PC-en bare henger seg ved oppstart av WC3, men der har jeg ingen error-filer eller noe som helst av clue på hva det kan komme av. Setter pris på all hjelp. Sikkert noe jeg har glemt å ta med også, klokka er mye nå. Så bare fyr løs spørsmål, så hoster jeg opp det av info jeg evt har glemt.

 

Og for å informere om det, så er jeg ikke -helt- blank når det gjelder PC. Jeg kan en god del, men er ingen ekspert. Begynner å bli passe erfaren ihvertfall.

 

God natt for nå, og på forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er nesten helt sikkert software relatert. Sannsynlighvis WC3, men det kan ha med drivere å gjøre. Jeg ville reinstallert lyd og grafikk drivere først. Fjern gamle drivere skikkelig og installer "fra skrætsj". Noen ganger har jeg måttet reinstallere DirectX for å fikse bugs i gamle spill etter windows oppdateringer. Det skader ikke å laste ned siste redist. av directX og kjøre den.

 

Dersom det ikke hjelper kan du prøve å reinstallere spillet.

 

Håper det ordner seg på et vis, ny PC skal ikke være nødvendig!

Lenke til kommentar

Skal vi se;

 

- Reinstallert WC3 flere ganger før.

- Oppdaterte BIOS-driver nå

- Oppdaterte chipset-driver nå

- Skal oppdatere DX og gfx-driver senere

- RAM'en står på 2,1V, X_Plod

- PSU'en holder i massevis

- Får gå over registeret etc med Ccleaner osv

 

Takk for svar.

Endret av Roma_4_ever
Lenke til kommentar
The instruction at '0x6DF8FABA' referenced memory at '0x00000008'.

The memory could not be 'written'.[/code]

Slik jeg har forstått det så er 0x00000008 er en adresse som blir satt ved bitfeil i ESP-registeret. Denne feilen oppstår når en bit i dette registeret blir feilaktig satt slik at registeret peker til et ugyldig minneområde. Når programmet prøver å lese og/eller skrive til dette minneområdet så får du en "access violation".

 

Årsaker til en slik feil er enten feil i programvaren eller en feil som oppstår i prosessoren. Siden programmet har fungert knirkefritt på en annen maskin så er en maskinvarefeil mest sansynlig. Når det gjelder prosessorer så er varme den vanligste årsaken til vakkel-feil (non-persisten errors). Det jeg vil anbefale er at du plukker av kjøleribben og rengjør den og prosessoren for kjølepasta og legger på et tynt lag av ny kjølepasta. Vær også nøye med at kjøleribben får god kontakt med prosessoren og ungå å "gni" ribben mot prosessoren når du monterer den.

 

Edit: Du kan også skru av automatisk omstart slik at du faktisk får se hva som står på BSOD. Det hjelper når man skal feilsøke. Her står det ofte et navn på en .dll-fil som har vært delaktig i feilen.

 

 

Håper det hjelper.

Endret av BlueEAGLE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...