Gå til innhold

Slanke Windows XP ved å komprimere lite brukte mapper og filer?


grkn

Anbefalte innlegg

Får en 16GB SSD i posten og trenger å slanke windows litt ;)

 

Komprimeringsfunksjonen som kommer med XP er ganske så effektiv egentlig, men hvilke mapper kan jeg komprimere uten at det påvirker ytelsen ved vanlig windowsbruk?

 

Har så langt tatt repair og inf mappen som ligger i roten av WINDOWS, og sletted bla. dllcache m.m.

 

Prøvde å søke på alle filer jeg ikke har brukt på en tid, men etter å ha gjort det og valgt properties på filene ble de merket som brukt :p Så nå vet jeg ikke hvilke filer i f.eks system32 jeg ikke bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe kan man trygd slette, event overføre til en annen maskin. F.eks dllcache, help og inf filene, om man trenger de senere er det bare å peke til de på en ekstern disk e.l.

 

(Poenget er at jeg både har en stasjonær og en laptop, hvor laptopen er begrenset til 16gb).

 

Noen som faktisk har peil på windows mapper man kan komprimere uten ytelsestap? (dvs, filer som sjeldent brukes).

Lenke til kommentar
Men please, svar på spørsmålet ikke spør rundt det :)
Jeg beklager, men jeg kom på en god idé.

Hva med å stippe Win XP med nLite? Jeg har ikke prøvd det selv, men har hørt mye bra om det. Jeg er litt usikker på hvor stor en ferdig installasjon blir, men den blir ihvertfall redusert i forhold til originalen.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...