Gå til innhold

Ein matematisk kuriositet.


Anbefalte innlegg

Surfa på ehow då eg kom over noko interessant.

 

http://www.ehow.com/how_2135027_got-piyush-constant.html

 

Dersom denne "konstanten" stemmer, er det vel meir eller mindre ei genial oppfinning?

 

Eg ser sjølv kanskje ikkje heilt nytteverdien av dette "beviset", men følte at det var verdt eit innlegg, for å høyre kva dei meir "matematisk anlagte" på forumet har å seie :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar Rasks!

 

Eg er ingen kløppar i matte, held på med R1 (oppdatert 2MX) so det er begrensa kva eg forstår.

 

Det var vel ingenting anna enn svaret som var 9 her? Ein kunne legge inn kva som helst tal og få 9.

 

Om det ikkje vert for mykje arbeid for deg, og om det vert lettfatteleg nok for ein gjennomsnitts 2MX forumbrukar, so fyr for all del laus med bevis.

 

Kva for grein innanfor matematikken snakkar me om her, og kva for nivå, bruksområde?

Lenke til kommentar

Et tosifret tall kan skrives som: 10a +b (a og b er tall fra 0-9)

hvis vi snur tallet får vi: 10b + a (a og b har samme verdi som ovenfor)

(f.eks hvis a er 3 og b er 2, får vi 32 og 23)

 

Vi gjør det samme med et annet tosifret tall også:

10c + d

10d + c

 

når vi ganger to og to av disse sammen får vi:

(10a+b)*(10c+d) = 100ac + 10ad + 10bc + bd

(10a+b)*(10d+c) = 100ad + 10ac + 10bd + bc

 

Så tar vi den ene minus den andre og faktoriserer:

100ac - 10ac +10ad - 100ad + 10bc - bc + bd - 10bd = 9*(10ac - 10ad + bc - bd)

 

(10ac - 10ad + bc - bd) er et heltall, og hvis du ganger det med 9 blir tverrsummen til tallet 9.

 

Bare prøv å gange og trekke for de andre mulighetene også, så vil du se det samme.

Lenke til kommentar

Beviset ditt var nok heva over kompetansenivået mitt, men du har sikkert rett, sjølv om eg ikkje heilt klarar å plassere formelen din.

 

Ifølge "konstanten" hans: det einaste som vert gjort etter multipliseringa av dei to tilfeldige tala er å bruke det høgste svaret til å trekkje frå et mindre svar, deretter legg han saman enkelttala i svaret igjen til han får 9. For meg so ser det ihvertfall fantastisk ut, at 9 går igjen, uansett talkombinasjon!

 

Han har og ein formel i botn av sida, som sikkert går ut på det same, då med lyshastigheita.

 

Ein skal naturligvis ikkje ta alt på nettet for god fisk, men sidan han legg ut "copyright" på materialet, trudde eg kanskje dette var noko "unikt" noko. Materialet verka ihvertfall overbevisande når eg fyst såg det.

 

Matematikk tar av, av og til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...