Gå til innhold

ps3 leser ikke discer


Jaekt

Anbefalte innlegg

spilte ratchet and clank i går kveld og fikk plutselig skurring i lyden, så skrudde bare av.

når jeg skulle spille i dag igjen leser ikke ps'n av noen som helst discer. verken dvd eller bd.

 

noen forslag til hva som kan være galt?

aner meg at laseren tok kvelden.

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som det ja er det 40 gb maskinen! hvor har du kjøpt den, å hvor lenge har du hatt den??

 

 

er 60gb versjonen

kjøpte startpack på lefdal 27.08

 

ingen problemer opp til nå, bortsett fra at den blåser ut ganske varm luft etter noen timers spilling, men vil tro alle ps'er skaper slik varme

Lenke til kommentar
Høres ut som det ja er det 40 gb maskinen! hvor har du kjøpt den, å hvor lenge har du hatt den??

 

 

er 60gb versjonen

kjøpte startpack på lefdal 27.08

 

ingen problemer opp til nå, bortsett fra at den blåser ut ganske varm luft etter noen timers spilling, men vil tro alle ps'er skaper slik varme

 

den skal blåse varm luft ut..det er heile kjølings prinsippet til ps3..varme lufta skal ut av konsollen..

Lenke til kommentar
har bare hørt om at blu ray spilleren slutter å virke på 40 gb! men tror ikke det er noe stort problem!
40GB-versjonen skulle de jo produsere billigere! Da skjer sånt! Nemlig! Hører du meg der borte?! Jeg roper så høyt jeg kan!

 

Jaekt: Er det noen riper eller hakk i ratchet and clank-platen så er det jo et greit tegn på at laseren har blitt uskikkelig. Uansett så er det vel ikke noe annet du kan gjøre enn å levere den.

Lenke til kommentar
Høres ut som det ja er det 40 gb maskinen! hvor har du kjøpt den, å hvor lenge har du hatt den??

 

 

er 60gb versjonen

kjøpte startpack på lefdal 27.08

 

ingen problemer opp til nå, bortsett fra at den blåser ut ganske varm luft etter noen timers spilling, men vil tro alle ps'er skaper slik varme

 

den skal blåse varm luft ut..det er heile kjølings prinsippet til ps3..varme lufta skal ut av konsollen..

Nei sier de det?

 

Jeg synes også at den varmluften som kommer ut bak er VELDIG varm på min. Har 60gb versjonen.

 

 

En annen ting er at BR er veldig sensitiv mot fingervatrykk og fettmerker virker det som.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvordan går det, Jaekt? Kom Sony på døra?

 

Var nettopp borti en liknende sak. Kjøpte en 60GB bundle for ca 2 måneder siden. Fungerte fryktelig bra, men så startet den å få heng i et par spill. Plutselig ville den ikke lese en eneste plate lenger. Ikke PS3-spill, ikke PS2-spill, ikke DVD-er eller musikk cd'er. Dette skjedde en uke før juleferien, så jeg fikk kjempe-noia og trodde jula skulle bli ødelagt. Heldigvis fikk jeg lånt en flonka ny 40GB maskin i butikken der jeg hadde kjøpt maskinen. Tipper nå at butikken har sendt min maskin til Sony elns for reparasjon.

 

Det rare var at min 60GB også ga ut i overkant stor varme når jeg tenker meg om....

40 GB maskinen jeg har på lån er ikke på langt nær så varm, (men jeg føler at 40GB maskinen loader spill senere og generelt er tregere...). Merkelig.

Lenke til kommentar

Et spørsmål jeg har stilt meg selv nesten hver dag siden de lanserte 40GB versjonen.

 

Hva om ikke 60GB versjonen kan fikses og den må erstattes med helt ny maskin?

Gi 40GB tilbake?

 

60GB lages jo ikke lenger sier de og umulig å skaffe for tiden. Så blir spennende og høre fra trådstarter hva som skjer ;)

Lenke til kommentar

Det har du rett i, men får man tak i Sone 2 BR 60GB?

 

Ellers har jeg selv 60GB versjonen, varmt og godt rundt den etter noe tid med spilling.

Har aldri vært noen problemer med den på de 4 månedene. Eneste er at BR-ROMen lager en slik "klukke" lyd ved lesing av spill plate ved hurtig loading. Det er nok normale lyder.

 

Sammenlignet med Xbox 360en som durer som en miksmaster med plate i DVD-ROM, så er PS3en er bra designet produkt. MS var litt for kjappe da de designet kjøleløsningen på 360en :p

 

PS: 91% på Uncharted Drakes Fortune, må si man fikk mye for pengene med dette spillet.

Lenke til kommentar

Bare vi ikke må oppleve det samme som vi gjorde emd PS2en.

Første maskin kostet 4500kr og kvalitet på det ytterste i den tiden.

 

Så begynte de og kutte kostnader, dårligere lasere og komponenter.

Det ble i slutten veldig billig for den store gamle PS2, men laseren daua kanskje etter noen dager på den. En del av Slim modellene hadde og laser problemer husker jeg, så Sony ikke ødelegg denne gang.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...