Gå til innhold

AoC: Zones - bra eller dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt fra Funcom at de skal bygge opp systemet som f. eks Guild Wars bruker: zones. Dvs. at alle leveling-soner der du kjemper og quester, er egentlig instanser, der du ikke kan møte andre enn NPCer. Har prøvd dette, og det er etter min mening rimelig dritt. Hovedgrunnet for hvorfor det etter min mening er så bedritent er at du blir nærmest asosial når du bare omgås med NPCer, og det flotte aspektet med å plutselig møte på en random fyr og knytte vennskap blir totalt slettet i zone-systemet. Et MMORPG skal jo være et spill der du er en eventyrer som møter både nye farer, samt at du møter venner. Dette kan du jo ikke gjøre i AoC.

Si nei til zone-systemet i AoC, sier nå jeg.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feil, verden er ikke instanset, du har misforstått alt!

orker ikke å forklare hvor mye engang, men du har misforstått hele greia ser det ut som, det er totalt omvendt.

Skrevet
Mener du det? Forklar.

Liten intro: Vet ikke hvor du har fått denne iden fra, men leser flere artikler hvor de som skriver ikke forklarer nok, eller skriver noe som ikke er sant, som skaper kommentarer fra folk som misforstår, og jeg ser mye om dette rundt AOC, fordi spillet er i sterk ending hele tiden, og prøver gå dypt inn i spillmekanismen.

Det er instanser i AOC verden, men ikke selve verden, den er fri og åpen for ALLE, med visse muligheter og begrensninger: lvl 1-5 er du helt alene, opplæring og story, 5-20 kan du velge mellom å spille alene eller med andre ettersom hva du vil fokusere på, og etter 20+ og hele veien til 80 er du sammen med alle andre. Unntaket er Player Cities, og dungeons, de er instanced, usikker på Battle Keeps, den kan være litt uklar tror jeg, men det er en blanding der.

Er mye annet, men tror jeg henviser til www.ageofconan.com så velg forums.

Skrevet

Jeg har hørt funcom nevne zones, men da var det under meningen Land. Feks Badlands i wow er et land/zone. Verdenen er hvertfall ikke instanced, det er som WoW og Lotro en åpen verden med xxx personer i.

Skrevet

Grunnen til at Funcom valgte å lage slike "zones" er pga de ville lage verdenen så stor som den egentlig er. De ville ikke forminske noe som helst, så da lager de heller noen få zoner i starten, så kan de utvide dette etterhvert som patcher/expansions kommer.

Ser man på kartet Hyboria, så ser man også at Stygia ligger langt unda Aquilonia og Cimmeria, så dette er andre grunnen for zones.

Player Cities vil fungere på samme måte som alle andre Zones. Spillere kan dra inn til den zonen og besøke sine venners by, handle der, eller selge varer der om de vil.

Skrevet

Age of Conan er i ganske stor grad Instanced, det er ikke åpent som Star Wars: Galaxies hvis det var det du tenkte på. Bare du går inn i en bar så vil det være loading eller over til en annen by. Blir vel på en måte veldig likt City of Heroes sitt oppsett hvor de har delt opp verdenen i mange forskjellige soner hvor alle krever loading. Det ødelegger en del av realismen ja.

Skrevet

Jo, er endig i att det ødelegger litt av realismen. Man vil til stadighet bli minnet på at man spiller et spill.

Men for Age of Conans del så vil jeg tru at det er for det bedre. Verdenen kunne ikke ha vært så detaljert uten å gjøre det på den måten.

Skrevet

Spillet har mangen zones/loading screens, bare man skal inn i en bar som er nevnt...

Det fungerer ikke som WoW, om du feks skal til "badlands" i AoC så må man igjennom en loading screen\zone.

Det fungerer heller ikke som Guild Wars der man er helt alene ut i "verden", det er altså players som løper rund over alt utenom lvl 1-5.

Skrevet

Skal du inn i et inn på wow kommer også en loading screen, tar et par sekunder så er ikke all verden :) tror vi kan overleve noen sekunders loading mellom landene for fantastiske landskap.

Skrevet

Som Funcom har forklart så er ikke verden instansert som Guild Wars. Ja den er delt opp i soner så når man går inn i et bestemt område eller f.eks inn i en by så kan det være en loading screen som laster all grafikken og detaljene. Men det er fremdeles åpent for alle spillere. Unntaket må være Tortage på natterstid (som er din egen instance), forskjellige raid dungeons, Spillerbyer ...

Grunnen til at de ikke kan ha det sømløst i AoC er at grafikken og teksturene er så detaljerte (se bare på skjermbilder) og det å laste opp alt dette mens man går krever veldig mye. Grunnen til at det fungerer i WoW er at grafikken ikke er så bra teknisk (selv om den ser bra ut)

Men frykt ikke, jeg tror ikke det vil ødelegge spillopplevelsen.

Skrevet

Blir som Everquest2 da med andre ord.

Der må man inn i soner både i byer og de forskjellige områdene..

Istede for at hele serveren går ned når det er problemer går bare broblemsonen ned ikke resten av AoC verdenen.

Sånn var det værtfall i EQ2.

Skrevet
Skal du inn i et inn på wow kommer også en loading screen

Nei, det stemmer ikke. Det forekommer kun loadingscreens når du går inn i en instance eller transporterer deg fra et kontinent til et annet (feks. kalimdor til eastern kingdoms eller til og fra outlands)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...