Gå til innhold

Tråd om Sjonglering!


P1ndy

  

283 stemmer

  1. 1. Hvor flink er du til å sjonglere?

    • Kan ikke/har ikke prøvd
      43
    • 1 ball
      25
    • 2 baller
      87
    • 3 baller
      86
    • 4 baller
      16
    • 5 baller
      6
    • 6-7 baller
      3
    • 8-9 baller
      0
    • 10 eller flere baller
      17


Anbefalte innlegg

nå klarer jeg nesten å sjonglere med 3 baller :new_woot: men jeg klarer bare 7-8 mottak

 

akkurat den har jeg sett da :roll: er mye bedre nå. klarer 15 mottak minst. (men det klarer jeg ikke så ofte akkurat :p) syns det er litt vanskelig å telle jeg :blush: dessuten sjonglerer jeg med golfballer :thumbdown: spretter og bråker når jeg mister dem i bakken :( nå har jeg lagd noen veldig dårlige beanbags av ballonger og ris :!: men de funker for meg. skal kjøpe ordentlige i morgen kanskje :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv prøvd å lære meg å sjonglere med golfballer, + diverse, men kan love deg at det blir bedre med ordentlige sjongleringsballer. Helt annen feeling... Så synes du skal skaffe deg noen slike :) Uansett good job, nice at du vil lære sjonglering!

Lenke til kommentar

@yoye666:

www.sportjugglingco.com har MEGET gode beanbags.

www.thebagladyonline.net er som sportco, men billigere og med flere muligheter.

www.firetoys.co.uk har et ekstremt utvalg av ALT. Alt fra elendig kvalitet til top notch.

www.gballz.com er som BagLady, tror jeg.

www.butterfingers.co.uk noe á la Firetoys, mindre utvalg, litt andre varer.

Jeg bruker sportballs, men de andre funker sikkert bra også. Husk at du skal ha noe av "ultraleather". De varer lengst og har best "feel". 2 5/8 inch er best IMO, men du kan sikkert prøve andre størrelser... selv lærte jeg med 2 1/5 eller så. De er ganske små, som vanlige egg eller noe i den dur. Uh, men runde da.

 

@offtopic: http://forum.sjonglering.com/phpBB2/viewtopic.php?t=357

Jeg har uheldigvis ikke anledning til å komme på Vestkyst i år, men drar du så si hei til alle sammen og si jeg sendte deg :thumbup:

Registrer deg på forumet og lag et innlegg ang. dette, så kan jeg be Anders Rustad sjekke. Han bor i Trondheim og vet nok noe om miljøet der.

Endret av SondreOverby
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tok noen lavkvalitets mobilbilder i dag, har ikke giddet å filme noe ennå... I alle fall, her holder jeg på med (6x,4)(4,6x) på første bildet og vanlig 5ballskaskade på andre.

Sorry for det stygge smilet mitt, aner ikke hvor det kom fra :s

post-93949-1215631332_thumb.jpg

 

 

post-93949-1215631364_thumb.jpg

Endret av eflas
Lenke til kommentar

Her var det lite aktivitet, gitt...

filmet det trikset

, som er (6x,4)(4,6x) + et jævlig høyt kast fra høyrehånden og 4444 og deretter (6x,4)(4,6x)... jeg kunne ha sjonglert lenger før og etter trikset, men jeg brukte så jævlig lang tid på å få det til å klaffe at jeg ikke ville droppe... filmet med mobilen, så det er veldig dårlig kvalitet...
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
synes poll'n skulle vært "hva sjonglerer du med" (baller, kjegler, ringer, flowerstick, diabolo, yoyo osv), med mindre tråden is about balls and balls only :)

 

personli har jeg drevet med Diabolo i ca en uke nå, men ser på meg selv som en god nybegynner ;)

 

 

Helt enig. "Sjonglering" eller "juggling" eller rett og slett "gjøgling" som vel er en direkte oversettelse er en generell term for forskjellige artistiske aktiviteter, som kasting av flere gjenstander opp og ned, devilsticks, diabolo, yoyo etc. Som nevnt.

 

Selv har jeg ikke snøring på å kaste baller, men har drevet med diabolo en del, og vurderer etterhvert og skaffe meg en diabolo nr to for å bli litt mer avansert og stylish, men bør kanskje lære meg å beherske f.eks triks som soler osv? Noen som har noen formening om dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...