Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med oppstart (hardware)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, det har seg slik at når min PC har vært uten strøm en periode vil den ha problemer med å starte opp igjen etter å ha blitt koblet opp. Det som skjer er at den ikke vil starte når du trykker inn power-knappen, samt at lyset på hovedkortet vil blinke i takt med en repetetiv "dunk-dunk" lyd i høyttaleren. Når blinkingen og lyden stopper vil man kunne skru på PC-en, dette tar alt fra 5 minutter til 15 timer. Så det begynner å bli litt frustrerende.

Noen som har noen som har noen ide om hva dette kan være? Jeg tipper nå at det er PSU-en som er sliten, men er godt med litt annen input før jeg eventuelt kjøper noe nytt.

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eneste måten å finne ut sånt på er å faktisk teste en annen psu.

for at du skal kunne få mer utfyldene svar må du oppgi alt du har av hardware. merke model på alt sammen.

Skrevet

Oppsettet mitt er som følgende;

CPU: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz

HK: ABIT IP35

RAM: 2048MB Corsair Dominator TWIN2X8500C5D, DDR2 PC8500.

GPU: XFX GeForce 8800GTS

PSU: bZerk,500W (Uff)

HDD: 3x250GB WD <et eller annet> S-ATA disker

Har også en DVD-brenner fra Nec av noe slag, men regner med det er av liten vikitghet.

Skrevet

Den er litt "uff" fordi den er utrolig stygg og bråkete også er den kun 500W, men jeg skal teste ut forslaget ditt, tusen takk.

Skrevet

det beste hadde vert å feilsøke med en annen psu. jeg har en northQ du kan få av meg. den har bare 15a på 12V, men den skal vere nok til å få systemet igang..

om du kunne henta den på tønsberg omerådet hadde vert fint. for jeg sender den ikke agåre til deg gratis.

Skrevet
det beste hadde vert å feilsøke med en annen psu. jeg har en northQ du kan få av meg. den har bare 15a på 12V, men den skal vere nok til å få systemet igang..

om du kunne henta den på tønsberg omerådet hadde vert fint. for jeg sender den ikke agåre til deg gratis.

Tusen takk for tilbud! Hadde jeg vært hjemme hadde jeg vurdert det men det blir 12 timers kjøretur fram og tilbake til tønsberg der hvor jeg er nå ^^

Begynner å bli rimelig sikker på at det er PSU-en, eller, 100% sikker nå. Prøvde den i en annen PC og hadde akkurat samme problemet. Den klarer ikke gi strøm ordentlig etter at den har vært plugget av strømnettet en periode, tilogmed lyset under musa blinker, begynner å mistenke at det er p.g.a. at strømmen har gått så utrolig mange ganger en periode. Så jeg har tenkt å kjøpe meg en ny PSU, noen tips om hvilken PSU ville egnet seg til mitt oppsett?

VELLKOMMEN til forumet foresten!

Jo takk, er andre accounten min, var aktiv her en liten periode for et par år siden men husker fanden ikke brukernavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...