Gå til innhold

X-Box og DTS


megavolt

Anbefalte innlegg

Har X-box surround DTS-støtte?

 

Har tenkt til å kjøpe den å bruke den som DVD-spiller i tilegg til spill-maskin og alt det andre som vistnok er mulig (divx, mp3, emulatorer, nettverk med PC'en osv...).

 

Vet at den støtter Dolby Digital 5.1, men hva med DTS :-? ?

 

Og hvilken kabel burde jeg bruke for å få kobla den til surround-receiveren min?

 

Den orginale X-box tilbehør-kabelen jeg har sett har digital lyd-ut og RGB.

 

Men jeg vil ikke ha RBG :grumpy: , jeg skal ha S-Video eller Composite (verken TV'en eller projektoren støtter RBG...)

 

Foresten; er DVD-fjernkontrollen bra?

 

På forhånd takk for svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Har X-box surround DTS-støtte?

 

2. Og hvilken kabel burde jeg bruke for å få kobla den til surround-receiveren min?

 

3. Men jeg vil ikke ha RBG :grumpy: , jeg skal ha S-Video eller Composite (verken TV'en eller projektoren støtter RBG...)

 

4. Foresten; er DVD-fjernkontrollen bra?

 

5. På forhånd takk for svar :smile:

 

1. Ja den støtter DTS.

 

2. Optisk kabel, enten monster eller et annet merke. Har du high-end utstyr så velger du monster.

 

3. Kjøp Monster sin S-video kabel. Composite følger med i pakken til Xboxen.

 

4. Fjernkontrollen er utmerket. Men det er ingen Open/Close knapp.

 

5. Bare hyggelig :wink:

Lenke til kommentar

1. Har X-box surround DTS-støtte?

 

2. Og hvilken kabel burde jeg bruke for å få kobla den til surround-receiveren min?

 

3. Men jeg vil ikke ha RBG :grumpy: , jeg skal ha S-Video eller Composite (verken TV'en eller projektoren støtter RBG...)

 

4. Foresten; er DVD-fjernkontrollen bra?

 

5. På forhånd takk for svar :smile:

 

1. Ja den støtter DTS.

 

2. Optisk kabel, enten monster eller et annet merke. Har du high-end utstyr så velger du monster.

 

3. Kjøp Monster sin S-video kabel. Composite følger med i pakken til Xboxen.

 

4. Fjernkontrollen er utmerket. Men det er ingen Open/Close knapp.

 

5. Bare hyggelig :wink:

 

Hadde ikke regna med å få svar så raskt!

 

Har desverre ikke high-end...

 

Men jeg har heller ikke sånn billigdritt surround greier fra elkjøp...

 

Har NAD T-742, en litt gammel projektor og selvbygde dynabel-høytalere fra eltek...

 

Skal kjøpe mer etterhvert :yes:

 

Derfor tror jeg at jeg likevel legger litt penger i kabler.

Lenke til kommentar

Personlig så mener jeg at fjernkontrollen til Xbox har veldig lite funksjoner i forhold til PS2 sin fjernkontroll. Dessuten synes jeg at den reagerer litt tregt fra du trykker på knappen til noe skjer på skjermen. Men det er jo ikke bedre å få tak i, så man får bare nøye seg med det som er tilgjengelig... :grumpy:

Lenke til kommentar
Personlig så mener jeg at fjernkontrollen til Xbox har veldig lite funksjoner i forhold til PS2 sin fjernkontroll. Dessuten synes jeg at den reagerer litt tregt fra du trykker på knappen til noe skjer på skjermen. Men det er jo ikke bedre å få tak i, så man får bare nøye seg med det som er tilgjengelig... :grumpy:

 

Nå har jeg alderede PS2 og orginal DVD-fjernkontroll.

 

Men PS2 er ikke på det nye rommet mitt i kjelleren (ville heller kalt det for kjellerstue istedenfor rom)

 

Må jo ha DVD-spiller og da har jeg føgende valg:

 

1) Bruke PC'en som DVD-spiller (dårlig)

2) Kjøpe en stand alone DVD-spiller (bra, men blir fort dyrt hvis jeg skal ha noe bra...)

3) Kjøpe en ektra PS2 og bruke den som DVD-spiller

4) Kjøpe XboX

 

Selfølgelig har jeg tenkt til å gå for alternativ 4.

 

Delvis fordi jeg får veldig mye for pengene

Delvis fordi den har bedre DVD-spiller enn PS2

Og delvis fordi det er en stor fordel og ha de to konsollene jeg mener er best.

 

Og når jeg først har projektor og surround-anlegg er det jo fett med xbox til å spille på. Både fordi det er bra og fordi det er med surround.

 

Kommer nok til å spille minst like mye som jeg ser film.

Lenke til kommentar

Til megavolt: Hvis du har tenkt å koble x-box til en prosjektor for primært å bruke den som en dvdspiller ville jeg seriøst vurdert å kjøpe en stand-alone dvd spiller istedet. Når bildet skal forstørres i så stor grad som det gjøres på en prosjektor er det viktig å ha en god dvdspiller, ellers kan bildet fort bli grøtete. Kan anbefale H/K sine spillere, den jeg linket opp har også innebygget progressiv scan (linjedobler) som er et must for folk med prosjektorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...