Gå til innhold

Vil gå på folkehøyskole, men trenger hjelp.


Skyax

Anbefalte innlegg

Velg forsvaret om du ikke har en god grunn for å la være, men har du en skavank som gjør deg tjenesteudyktig eller har overbevisningsgrunner som ikke går overens med førstegangstjeneste, så velg folkehøgskole, det kommer du nok aldri til å angre på. Eller som mange, velge begge deler.

 

Selv om det kanskje er opplagt for de fleste, er det ingen som har nevnt at det er mulig å ikke velge noen av delene. :)

Ingenting som står i veien for å begynne rett på studier, eller evt. jobb, rett etter VGS. Selv synes jeg ting som friår, folkehøyskole eller militæret bare er bortkastet tid - Selv om mange riktignok skulle fått mye bra ut av en/flere av disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant en som så veldig bra ut.. sto at linja var for deg med ikke så mye erfaring også:)

Skolen

 

Men min plan er at jeg skal gå på folkehøyskole etter VG2, å da er jeg 18 år..

Er jeg for ung eller?

Siden det står at 90% av alle er over 19 år....

 

Neida du er ikke for ung. En av de positive tingene med folkehøyskole er at det finnes så utrolig mange forskjellige mennesker der, både i alder og i sinn. Selv gikk jeg på folkehøyskole da jeg var fylt 19. Jeg tror ikke du behøver å trene deg så veldig opp til en friluftslivlinje, men det er nok veldig lurt å være forberedt på at det ikke er en linje hvor du ligger så vledig mye i tv-stua.

Jeg håper du får en fantastisk tid på den folkehøyskolen du veger deg, og jeg kan love deg at det er nok ikke før etter at året er over (skoleåret starte vanligvis i august å slutter i mai), at du oppdager hvor mye du faktisk har lært, og hvor mye du sannsynligvis har forandret deg. Jeg anbefaler alle et år på folkehøyskole, det kommer til å gi deg så utrolig mye.

 

Det er kun en reklame i hele verden som aldri lyver, og det er reklamebrosjyrene for folkehøyskoler, etter et år kommer du til å oppdage at hver eneste beskrivelse i dem er sanne!

Lenke til kommentar
Hæ?

Er militæret samtidi som FHS?

*Forvirra*

 

 

Di fleste velger å gå folkehøgskole rett etter VGS, når guttene må inn i militærtjenesten. Derfor består folkehøgskolene av 75% jenter.

 

 

 

Kan vel velge å ta det neste år da?

 

 

 

Mange mener det er å sløse et år å gå på folkehøyskole, men jeg har veldig lyst til å på det uansett.

 

 

Du kan jo gå akkurat når du vil, men noen skoler har aldersgrense. Folk som sier at et år på folkehøgskole er å sløse bort et år, har aldri gått på folkehøgskole.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...