Gå til innhold

Xvid & USB 2.0 Minnepenn


ambivalens

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ute etter noen erfaringer med å spille av divx/xvid på x360 etter den nye oppdateringen. Jeg venter på å få installert bredbånd i den nye leiligheten, så jeg har enda ikke fått testet.

 

Det jeg lurer på hva slags erfaringer folk har med å spille av xvid gjennom

 

1) Streaming fra Windows Media Player

2) USB 2.0 Ekstern HDD

3) USB 2.0 Minnpenn

 

Særlig interessant er det siste alternativet. Tanken på å bare kjøre over til minnepenn og dytte inn i xboxen virker lokkende. Hvis ingen har prøvd, kanskje noen som har en minnepenn kunne teste? Og hva med 720p - blir USB lesehastigheten høy nok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg er ute etter noen erfaringer med å spille av divx/xvid på x360 etter den nye oppdateringen. Jeg venter på å få installert bredbånd i den nye leiligheten, så jeg har enda ikke fått testet.

 

Det jeg lurer på hva slags erfaringer folk har med å spille av xvid gjennom

 

1) Streaming fra Windows Media Player

2) USB 2.0 Ekstern HDD

3) USB 2.0 Minnpenn

 

Særlig interessant er det siste alternativet. Tanken på å bare kjøre over til minnepenn og dytte inn i xboxen virker lokkende. Hvis ingen har prøvd, kanskje noen som har en minnepenn kunne teste? Og hva med 720p - blir USB lesehastigheten høy nok?

 

har en gammel minnepenn på 256mb så fikk ikke lagt inn hel film men prøvde noen små sample filer i xvid/divx format og det funka bra det.

Har stor lcd tv så kvaliteten ble ikke akkurat HD men sikkert greit for de med mindre CRT/LCD tv.

Lenke til kommentar
Avspeling av hd-materiale (wmv-hd) går fint via usb-minnepenn, samme med streaming via wmp. Har ikkje prøvd ekstern hd, men hugs at 360 ikkje tar ntfs. Ellers kan jo du også brenne ut på dvd, cd.

 

Noen prøvd å streame trådløst? 54 mbps skulle jo teorien holde - noen prøvd i praksis?

 

 

Jeg streamer via trådløst. Har 1 stk trådløsrouter, og 2 stk trådløs bridger. Altså SERVER -> Trådløsbridge -> Trådløsrouter -> Trådløsbridge -> Xbox

 

Alle er av typen buffalo flashet med DD-WRT stable.

 

Funker fint å streame DVD-iso. Har ikke prøvd HD-materiale da XBMC ikke takler det.

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar
Avspeling av hd-materiale (wmv-hd) går fint via usb-minnepenn, samme med streaming via wmp. Har ikkje prøvd ekstern hd, men hugs at 360 ikkje tar ntfs. Ellers kan jo du også brenne ut på dvd, cd.

 

Noen prøvd å streame trådløst? 54 mbps skulle jo teorien holde - noen prøvd i praksis?

Nå er jeg ikke sikker på hva båndbredden på HD-film er, men viktig å huske at effektiv hastighet for 802.11G er langt under 54Mbps.

 

Var ikke uvanlig med hastigheter rundt 20Mbps på 54Mbps-enheter for et par år siden, så kan bli kjipt i praksis om kvaliteten på utstyr ikke har blitt bedre.

Lenke til kommentar
Hehe. 54mbps over trådløs er ren science fiction. Du kan kanskje få til 15mbit under gode forhold. :)
Hvor rask er den nye N-standaren i forhold til G da? 360 har vel ikke støtte for N uansett :(

 

Vet ikke. Tviler på at det blir så veldig mye bedre. Ville heller tittet litt på 5ghz trådløst i såfall. 360en trenger ikke støtte noe som helst. man bare bruker bridge.

 

Buffalo routeren min kosta 400 spenn, har 4 pports-switch og er mye bedre enn trådløsbiten som hører til xbox 360en. Dessuten så bruker jeg den for å gi trådløst nett til både 360 og Xbox.

Lenke til kommentar

Hei, jeg streamer filmer via servern min, som har windows home server, funker knall, kommer rett opp på xboxen og kan streame rett av, eneste problemet med jeg har hatt er at en jævla xvid film ikke fungerer, men alle andre.... har sletta filmen og lasta ned på nytt og den funker fortsatt ikke til og med andre versjoner av den, men alle andre xvid filmer jeg lasta ned før eller i ettertid funker knall!

 

 

 

edit: 800 gb på whs:D

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...