Gå til innhold

Trenger forslag til Gamer PC til ca 14k


Anbefalte innlegg

Hei Forum!

 

Jeg er i prosessen med å erstatte den nåværende PCen med en helt ny. Det er ikke å stikke under en stol at det blir mye gaming, og dessverre kan ikke den gamle maskinen henge helt med lengre. Jeg tenkte derfor å investere i en helt ny.

dessverre er jeg veldig grønn på komponentvalg og hva som er hot or not idag. Jeg har vurdert å gå for en ferdigbygget a20 fra komplett men tenkte å høre med Dere om det finnes bedre løsninger. Jeg kan montere PCen selv fra seperate komponenter, men hadde selvfølgelig vært flott om det finnes ferdige løsninger. Budsjettet mitt ligger rundt om 14k pluss minus alt ettersom. Jeg trenger ikke noe skjerm, men det hadde vært en stor fordel om systemet kan kjøre to 20" LCD skjermer da jeg gjør noe teknisk tegning på samme maskin. Jeg har også vurdert å anskaffe en slik Matrox boks som gjør det mulig å bruke tre skjerme til surround gaming. Dette er ikke noe must, men kunne vært fiffig i framtiden. Jeg lurer også på om Vista er bra å kjøpe selv når en skal game?

 

Så, hvis det finnes noen kreative dataguruer der med noen minutter til overs som kunne gitt noen anbefalinger på hvilket komponenter jeg burde sett på er jeg evig takknemlig!

 

Ps. Jeg kommer til å trenge og erstatte alle komponenter inklusiv kabinett og strømforsyning.

 

På forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

330169

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

 

Varenr.: 330169

Lagerstatus: 500+ stk på lager

2025.00 2025.00

342061

 

XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,600Mhz

 

Varenr.: 342061

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 305 stk 2008-01-01

1795.00 3590.00

312054

 

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

 

Varenr.: 312054

Lagerstatus: 100+ stk på lager

469.00 938.00

339993

 

Chill CP-520A4 520W, 140mm fan, ATX/EPS, 20/24pin, 4xSATA, ATX, 2xPCI-E SLI, RPM

 

Varenr.: 339993

Lagerstatus: 50-99 stk på lager

929.00 929.00

318669

 

Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

 

Varenr.: 318669

Lagerstatus: 2000+ stk på lager

549.00 549.00

329724

 

ABIT IN9 32X-MAX WiFi, nForce-680i SLI, Socket-775,ATX,2xGbLAN,DDR2,2xPCI-Ex16

 

Varenr.: 329724

Lagerstatus: 100+ stk på lager

1795.00 1795.00

337088

 

Western Digital Caviar SE16 750GB SATA2 16MB 7200RPM

 

 

 

Dette ble på 11251,- på komplett. Du kan jo vente til nye 8800GTS kommer men tror det her vil klare det meste sålenge du ikke skal ha veldig høye oppløsninger osv, da er vel gtx eller ultra et bedre valg. Men diverse tester har vist at gt ligger omtrent likt med gtx i lavere oppløsninger også koster det jo halvparten. Kabinett tror jeg du nesten må finne ut av selv, du må jo ha et du liker. Dette oppsettet kan kanskje gi deg en veiledning men jeg ville ikke bestilt dette oppsettet før noen andre kommer å godkjenner da jeg ikke har sånn veldig peiling :p

 

 

Vet ikke helt om det kom med her, men i den prisen er det medregnet 2x 8800 gt som du kan kjøre i SLI også er det selvfølgelig 4gb ram. Jeg har bare hørt negative ting om vista, så vet ikke om jeg ville anbefalt det men. Også mange sier at det ikke er vits med 4gb ram siden du kun kan utnytte 3.2 ca sålenge du ikke kjører 64bits operativsystem, men jeg vil nå si at 1.2 ekstra gb er vært det lille ekstra det koster men men.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

ta en titt på dette

 

skjermkort

 

Handlevogn.

 

quad core 2.4GHz

4gig ddr2 800 cas4 ram

2*500gig hd

2*8800gts 512mb

dvd sata brenner

antec 900

1000w psu pga den ikke var så dyr,

 

ender på ca 13600kr

 

og da har du penger til kjølere og os! :)

 

UPDATE : vil anbefale deg og kjøpe alt på amentio, og skjermkortet på netshop ,, der det var billigst! sparer litt penger på det faktisk:)

 

 

btw mener og huske og ha hørt at du ikke kan kjøre duel screen når du spiller i sli!

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Takker så mye for alle tips! Her var det virkelig endel å se på og vurdere.

 

Jeg har også lest het at du ikke kan ha ta to skjermer hvis en kjører SLI, men man kan alltids deaktivere SLI i windows når man trenger å kjøre to skjerme. Dette kan jo fungere, men kan jo også gjerne bli litt tungvint, så bør kanskje vurdere å gå for et av disse GTX eller Ultra kortene istedet, selvom det kanskje ikke er like bra grafikkmessig. Kabinett finner jeg nok et noe nøytralt som passer.

 

Spørsmålet som gjenstår da er hvorvidt det er noe særlig å hente på å vente til rett over jul. Usikker på hvorvidt det blir noe "nyttårssalg" på datakomponenter eller om det kommer noe nytt og heftig i januar som er verdt å vente på. Hadde jo vært kjekt med en ny PC i juleferien.

 

Uansett,

Takker igjen for gode tips og bra oppsett fra scratch!

Lenke til kommentar
Takker så mye for alle tips! Her var det virkelig endel å se på og vurdere.

 

Jeg har også lest het at du ikke kan ha ta to skjermer hvis en kjører SLI, men man kan alltids deaktivere SLI i windows når man trenger å kjøre to skjerme. Dette kan jo fungere, men kan jo også gjerne bli litt tungvint, så bør kanskje vurdere å gå for et av disse GTX eller Ultra kortene istedet, selvom det kanskje ikke er like bra grafikkmessig. Kabinett finner jeg nok et noe nøytralt som passer.

 

Spørsmålet som gjenstår da er hvorvidt det er noe særlig å hente på å vente til rett over jul. Usikker på hvorvidt det blir noe "nyttårssalg" på datakomponenter eller om det kommer noe nytt og heftig i januar som er verdt å vente på. Hadde jo vært kjekt med en ny PC i juleferien.

 

Uansett,

Takker igjen for gode tips og bra oppsett fra scratch!

 

 

 

tror nok 2 skjermer funker helt til du starter et spill , så gikk den ene skjermen av :D gjorde det på mitt gamle oppsett og , med 2 skjermer, når jeg starta et spill

Lenke til kommentar

Noe som er er en god del raskere.

Overklokke til rundt 3.4-3.6ghz minne 1200mzh.

Dette er satt opp for det.

 

Sli.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=56223

 

Crossfire.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60699

 

Sli det raskeste.

over 20000 i 3dmark06 med stock kjøling skjermkort er rått.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164238

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Takker så mye for alle tips! Her var det virkelig endel å se på og vurdere.

 

Jeg har også lest het at du ikke kan ha ta to skjermer hvis en kjører SLI, men man kan alltids deaktivere SLI i windows når man trenger å kjøre to skjerme. Dette kan jo fungere, men kan jo også gjerne bli litt tungvint, så bør kanskje vurdere å gå for et av disse GTX eller Ultra kortene istedet, selvom det kanskje ikke er like bra grafikkmessig. Kabinett finner jeg nok et noe nøytralt som passer.

 

Spørsmålet som gjenstår da er hvorvidt det er noe særlig å hente på å vente til rett over jul. Usikker på hvorvidt det blir noe "nyttårssalg" på datakomponenter eller om det kommer noe nytt og heftig i januar som er verdt å vente på. Hadde jo vært kjekt med en ny PC i juleferien.

 

Uansett,

Takker igjen for gode tips og bra oppsett fra scratch!

 

 

 

tror nok 2 skjermer funker helt til du starter et spill , så gikk den ene skjermen av :D gjorde det på mitt gamle oppsett og , med 2 skjermer, når jeg starta et spill

 

 

Hvis dette er tilfelle i SLI er det helt uproblematisk. Så lenge maskinen switcher tilbake til to skjermer når jeg går ut av spillet og skal jobbe i windows er alt helt fint. Det er slik det fungerer for meg idag med en skjerm på DVI uttaket og en på VGA uttaket.

 

 

 

Noe som er er en god del raskere.

Overklokke til rundt 3.4-3.6ghz minne 1200mzh.

Dette er satt opp for det.

 

Sli.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=56223

 

Crossfire.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60699

 

Sli det raskeste.

over 20000 i 3dmark06 med stock kjøling skjermkort er rått.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164238

 

Takker for tips!

Overklokking har jeg ingen erfaring med, men regner med begge disse oppsettene er veldig raske rett fra boksen.

Hva er egentlig forskjellen mellom SLI og Crossfire?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...