Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan vil en bil med defekt lambdasonde oppføre seg?


_tHokA_

Anbefalte innlegg

Hvis din motor brenner mye olje vil dette skade lambdasensoren, så hvis du bytter denne uten å også fikse de mekaniske feilene som er årsak til oljeforbruket, vil den nye neppe vare veldig lenge.

 

Hvordan kan det ha seg at den blir ødelagt?

Nei altså det er jo en relativt følsom liten tass, og oljen vil lage belegg på den slik at den etterhvert feiler. Akkurat hvor mye som skal til tør jeg ikke si, men jeg vet bare at alt annet en ren eksos på sikt skader sensoren. En annen dings som ikke er spesielt begeistert for oljebrenning er katalysatoren. Samme problem her også, belegg reduserer funksjonen, og i værste fall tetter den seg slik at du mister effekt.

 

Du kan se noen bilder av vanlige feil (bla etter olje) her lambdasensor.co.uk/main/mfaults.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så ille ja. Da skal jeg få onkelen min til å bli med å bytte ventil tettningene. Han har utstyr til det og har gjort det før. Vil få bilen i orden nå. Koste hva det vil, nesten.

 

Fikk enda et problem med eksos "systemet" idag.. Det begynte med lambdasonden, så ventil tettningene.. Og nå mistet jeg ene feste på bakre eksos delen. Så nå henger den på halv fire.. Hva blir det neste :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...