Gå til innhold

hvor får jeg kjøpt de beste resenemidlene? / hva er best ?


Exentler

Anbefalte innlegg

jeg har prøvd å få tak noe å rense kjøleoverflatene mine med.

 

har brukt rødsprit til nå, men vil ha noe renere.

 

hvor får jeg kjøpt det ? prøvde på apotekt idag, men hadde slutta å selge det for lenge siden.

 

må jeg på polet siden er det er omtrent ren sprit ?

 

Beste valgene er:

 

- isopropanol (kjøpes på mange apotek)

- arcticlean's 2-stegs rensepakke (inneholder 1 sterkt middel for fjerning av gammel pasta + 1 for fin-rensing etterpå)

- Rødsprit. jeg nevner den fordi selv om den ikke er 100% ideel eller ren så er det helt greit nok for alle som ikke er perfeksjonister, og rødsprit er både billig og utrolig lett å få fatt i (alle bensinstasjoner).

 

Etanol finner du på polet hehe... men jeg tror jeg helelr hadde brukt rødsprit til å rense med framfor drikke-sprit.

 

-Stigma

Endret av Exentler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste valgene er:

 

- isopropanol (kjøpes på mange apotek)

- arcticlean's 2-stegs rensepakke (inneholder 1 sterkt middel for fjerning av gammel pasta + 1 for fin-rensing etterpå)

- Rødsprit. jeg nevner den fordi selv om den ikke er 100% ideel eller ren så er det helt greit nok for alle som ikke er perfeksjonister, og rødsprit er både billig og utrolig lett å få fatt i (alle bensinstasjoner).

 

Etanol finner du på polet hehe... men jeg tror jeg helelr hadde brukt rødsprit til å rense med framfor drikke-sprit.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

artic silver sin faq

Thermal pads are made with paraffin wax that melts once it gets hot. When it melts, it fills in the microscopic valleys in the heatsink with wax

 

dette høres litt rart ut at parafin og voks skal vere så bra til å skape forbindelse

 

http://www.ocztechnology.com/displaypage.p...ezeInstructions

Clean the CPU core and cooler with isopropyl alcohol, acetone or charcoal lighter fluid using a cloth that leaves no material residue. If a thermal pad was previously used, make sure it has been completely removed. Charcoal lighter fluid will dissolve most thermal pads completely, and eliminates the need for mechanical scraping of the CPU surface. Clean the underside of the cooler until it is free of any residue of previous paste or thermal pad

Endret av mago
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...