Gå til innhold

Anbefaling av SLI-hk til S775


lenny25

Anbefalte innlegg

Sliter med mitt nåværende oppsett med 2x8800GT-kort og Q6600 så derfor er jeg på jakt etter et nyt hovedkort som er STABILT. Har ingen planer om å klokke, det eneste kravet mitt er at det kjører stabilt i SLI uten behov for å montere ekstra kjølere o.l. Har et Lian-Li kabinett med 3 vifter der en blåser rett på skjermkortene så kabinettkjølingen er god nok.

 

Så hva anbefaler dere?

 

Edit: Mitt nåværende HK er Asus P5NE-SLI

Endret av lenny25
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Striker Extreme ser jo bra ut. Begynner å lure på om det er NB som blir for varm ved bruk av SLI og at det er derfor jeg har så mye problemer. Isåfall er Striker Extreme bra med en sånn kjøleløsning av chipsettet. Ulempen er jo prisen, 2K for et hovedkort er litt stivt når man ikke skal klokke.

 

Trenger anbefaling av folk som faktisk kjører 2x8800GT eller 2x8800 GTX. Hvilket HK bruker dere og hva regnes som det mest stabile der ute??

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar

Se i siggen min om oppsettet mitt, jeg kjører SLI, men ikke Quad.

så for meg fungerer oppsettet mitt fint. NB ligger på Ca 40c-45c

Bare hørt at 680i kortene har fått mye pepper for at de ikke takler høy FSB.

 

Edit: FSB problemet gjelder for Quad CPUer

 

Til gjengjeld har "EVGA 680i rev. A1" kommet opp med et alternativ som klokker noe bedre.

 

Samtidig har jeg snuset litt rundt på div forum, og det jeg har lest om det nye 780i kortet til Nvidia, sier meg at det ikke er så mye bedre.

nforce 780i er egentlig et 680i chipsett som har fått en PCI Express controller i tillegg for og håndtere Tri-SLI

 

Håper dette ga litt mere info

Endret av Tornado78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...